dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • odul
    pennenbouwer
    • 11-05-2005
    • 196
    • Zedelgem

    Straks komt Shimano aanzetten met een nieuwe feederhengel met een holle soepele feedertop die relatief dik is (zichtbaarheid) en tevens zeer soepel! Straks is waarschijnlijk volgend seizoen. Wellicht passen deze toppen ook op de andere soorten van dit merk.
    Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      Epoxy

      Hallo Odul
      dat zou 100 punten zijn / dat is inspelen op de vergrijzing en de behoefte om met een WP of feeder een beetregstratie te hebben die een dobber benaderd op stil water
      gr Gerard

      Reageer

      • jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

        heb gister ff antenne's gehaald van comoran, de 2.5mm is ideaal als houder voor de holle colmic antenne's

        Reageer

        • rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

          mijn pauwenveren zijn ook binnen....supermooi spul!!!!!!! Voor straight wagglers hoef ik toch geen speciale lak te gebruiken? een transparante lak voldoet toch?

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            Oorspronkelijk geplaatst door rickie
            mijn pauwenveren zijn ook binnen....supermooi spul!!!!!!! Voor straight wagglers hoef ik toch geen speciale lak te gebruiken? een transparante lak voldoet toch?
            Je kunt ze licht opschuren en afnemen met thinner waarna bijvoorbeeld die lak van Jeroen er prima op gaat.

            Als je gekleurde pennen wilt, kun je voor 't aflakken een Edding marker/stift gebruiken in gewenste kleur. Tijdens het inkleuren van de pauwenveer zul je merken dat er lichte en donkere plekken ontstaan.
            Geen nood;
            Deze kleur vloeit egaal uit wanneer je de pen aflakt.

            Tip; Camouflagekleur;
            Met een dikke groene Edding stift kleur je de pauwenveer. Daarna trek je dunne zwarte streepjes met een fijnere stift. Wanneer je de pen gaat aflakken zal het groen en zwart iets in elkaar gaan overlopen.
            Mooi effect.
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
              heb gister ff antenne's gehaald van comoran, de 2.5mm is ideaal als houder voor de holle colmic antenne's
              Op deze antennes passen de Colmic inserts van 3mm.
              Wanneer je een massieve antenne van 3mm vastlijmt kun je hierop weer 3,5mm van Colmic klemmen. Telkens een halve mimlimeter dikker dus!

              Ook mooi om zo'n colmic antenne te versnijden tot orgelpijpje. Onderaan gewoon rond laten (klemt beter!) en vanaf 1 cm naar boven toe in de lengte een reepje van 2 mm wegsnijden met een zeer scherp hobbymesje. Supergevoelig en zeer goed zichtbaar!
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              • jeroenk
                zolang er geen ijs ligt..
                • 27-12-2005
                • 1490
                • Oldebroek

                ok dank je voor de tip,
                dat met dat orgelpijpje had ik ook al een keer geprobeert.
                nu moet ik alleen nog op zoek naar de colmic antenne's. anders maar ff een ritje nijkerk doen.

                @rick: hoe dik zijn die veren?

                Reageer

                • rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

                  ehmm, tussen de 4 en 7 mm, maar wel heel mooi recht en lang

                  Reageer

                  • Roha
                    pennenbouwer
                    • 18-04-2005
                    • 1175
                    • Nijverdal

                    Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                    ehmm, tussen de 4 en 7 mm, maar wel heel mooi recht en lang
                    Dergelijke schachten had ik ook. Mooi schoon van alle zijveren ontdaan.
                    Heb je er veel besteld? Wat kostten ze jou?
                    Groet'n,

                    Ronald


                    ><((('<><((('<><((('>
                    www.dobberbouw.nl

                    Reageer

                    • spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

                      ik heb onlangs een bos van een lokale pauwefokker gekocht voor 30 cent de veer .

                      ik wilde wel die veren bestellen in amerika maar ik snap geen ruk van die betalingen daarheen ,en mijn creditcard nummer durf ik ook niet te geven pfffff ja ik ben nog van het contante geld tijdperk geloof ik.

                      ik zag trouwens op marktplaats dat een pauw te koop is voor een tientje en gemiddeld staan er 150 veren in een pauw

                      ik weet niet of ze ook naar kip smaken

                      ohja @ ronald weet jij trouwens wat die verpakking van die 10000 stonfo oogjes kost.

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        gelijk even die van dijk gemaild voor een bos van dat carbon,voor de rest heb ik het meeste nu wel ben gisteren die porienvuller wezen halen .

                        oogjes heb ik geprobeerd te maken maar ik denk dat ik maar een doosje probeer te kopen ergens.

                        ik zou wel willen beginnen maar ik wacht tot mijn maat die kopieer inrichting klaar heeft.

                        en dan de beuk erin .

                        Reageer

                        • rickie
                          hoe kouder hoe beter
                          • 18-11-2005
                          • 2377
                          • Oldebroek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                          Dergelijke schachten had ik ook. Mooi schoon van alle zijveren ontdaan.
                          Heb je er veel besteld? Wat kostten ze jou?
                          die van mij waren niet mooi schoon, want er zaten nog wel veertjes aan...de koppen waren er wel afgeknipt. Heb 30 cnt per stuk betaald en 6,20 verzendkosten. Werd in n mooie hardkartonnen buis bezorgd.

                          Had er 50 besteld.

                          waar kan ik nou het best carbon kopen? Voor tussen de pauwenveer en de antenne?

                          En hoe kan ik het lood onderaan en de antenne het best aan de veer bevestigen? Ik ben zelf al wel wat aan het knooien geweest, lukte ook wel aardig, maar misschien zijn er handigere methodes?

                          Reageer

                          • Roha
                            pennenbouwer
                            • 18-04-2005
                            • 1175
                            • Nijverdal

                            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                            ohja @ ronald weet jij trouwens wat die verpakking van die 10000 stonfo oogjes kost.
                            Odul heeft er eens zoveel besteld. Hij weet vast wel wat dit kost!
                            (Stuur ff een pb'tje naar hem.)
                            Groet'n,

                            Ronald


                            ><((('<><((('<><((('>
                            www.dobberbouw.nl

                            Reageer

                            • Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

                              Oorspronkelijk geplaatst door rickie
                              waar kan ik nou het best carbon kopen? Voor tussen de pauwenveer en de antenne?

                              En hoe kan ik het lood onderaan en de antenne het best aan de veer bevestigen? Ik ben zelf al wel wat aan het knooien geweest, lukte ook wel aardig, maar misschien zijn er handigere methodes?
                              Wanneer je een tiental meters nodig hebt, kun je best via DPP bestellen. Voor een metertje of twee zou ik via een vliegershop of modelbouwzaak gaan. Carbondraad voor de matchpennen gebruik ik meestal in 0,85 of 1mm diameter. Dikker/robuuster dus dan voor de vaste stokdobbers.

                              Het lood dat ik als verzwaring gebruik, is een olivetteloodje van Ultimate zoals je die per 5 in een blisterverpakking kunt kopen.
                              (De 5 en 6 gram gebruik ik 't meest.)

                              Ik buig een rvs draad van 8 cm dubbel en hang in de bocht een kleine tonwartel. Daarna trek ik de dubbelgevouwen draad door het loodje, (Het centrale slangetje haal ik eruit) Het warteltje komt dus tegen het loodje aan. De rvs draad die nu boven het loodje uitsteekt, lijm ik vast onderin de pauwenveer.
                              Daarna lood ik de pen uit in een hoge vaas en knip ik de pauwenveer op gewenste lengte. Zo; nu weet ik precies welk draagvermogen ik nog kan toevoegen op de lijn en heb ik pennen die uit zichzelf 5 à 6 gram dragen.
                              Groet'n,

                              Ronald


                              ><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

                              Reageer

                              • rickie
                                hoe kouder hoe beter
                                • 18-11-2005
                                • 2377
                                • Oldebroek

                                Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                                Ik buig een rvs draad van 8 cm dubbel en hang in de bocht een kleine tonwartel. Daarna trek ik de dubbelgevouwen draad door het loodje, (Het centrale slangetje haal ik eruit) Het warteltje komt dus tegen het loodje aan. De rvs draad die nu boven het loodje uitsteekt, lijm ik vast onderin de pauwenveer.
                                Daarna lood ik de pen uit in een hoge vaas en knip ik de pauwenveer op gewenste lengte. Zo; nu weet ik precies welk draagvermogen ik nog kan toevoegen op de lijn en heb ik pennen die uit zichzelf 5 à 6 gram dragen.
                                ok duidelijk! Die loodjes gebruikte ik ook al! Alleen als je van te voren een bepaalde lengte en loodmassa voor op je lijn in gedachten hebt, hoe doe je dat precies?

                                Hoe monteer je de antennes? en lak je de pen voor of na het monteren van de antennes en het lood?

                                Ik begin gewoon simpel met straight wagglers, als dit lukt ga ik wel verder met bodied wagglers.....

                                denk dat ik er al wel redelijk uitkom, maar is altijd handig om te zien hoe jullie het doen.....

                                alvast bedankt, Gr. Rick

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎