dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    heren dobberbouwers intussen ,die onderdeeltjes van stonfo is daar ook een tussen handel van wie weet dat.
    of zou mijn hengelsport zaak het moeten kunnen bestellen.

    hij heeft wel het gewone assortiment van stonfo

    morgen anders maar eens een bakkie gaan doen

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
      hehe, goede inves****** rick

      @ roha: ik heb gezocht naar die messing staven bij de BIG BOSS, maar die hadden alleen holle buizen. tenminste ik zag deze liggen bij de gordijn railen enz.
      waar kan ik deze anders krijgen? want de formido had ze ook al niet.
      owja en een dobber van mij kopen? ik ben je nog een mooie bodied wagler schuldig, met een carbon antenne
      Big Boss winkels ken ik alleen van horen/zeggen. Ik weet niet wat hun assortiment inhoudt. De Formido/Praxis hebben niet het bedoelde messing op voorraad. De Gamma Heeft 't sowieso wel!! Het staat daar vaak bij de ijzer en aluminium profielen. Sanders (Enorm) in Rijssen heeft 't ook.
      Zoals eerder gemeld kun je voor de dunnere maten naar een modelbouwzaak.

      Laat me maar weten wanneer je van die mooie driftbeaters klaar hebt, dan koop ik er een van je.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        heren dobberbouwers intussen ,die onderdeeltjes van stonfo is daar ook een tussen handel van wie weet dat.
        of zou mijn hengelsport zaak het moeten kunnen bestellen.

        hij heeft wel het gewone assortiment van stonfo

        morgen anders maar eens een bakkie gaan doen
        De firma Stonfo wordt via groothandel Ultimate in Nederland verdeeld. Hoe dat gaat nu dit bedrijf een doorstart maakt, weet ik niet!

        Stonfo heeft enorm veel voor de dobberbouw. Meestal zien we alleen maar de antennes van deze Italiaanse firma in het schap hangen, en ook hun website doet het uitgebreide assortiment geen eer aan.
        Via Odul heb ik laatst een totaal overzicht gehad. Ze bieden o.a. starlightbusjes, antenneconnectors voor matchpennen, rvs, fiberglas, carbon en zeer veel soorten plastic antennes aan.

        De besteleenheden zijn vrij groot (vaak per 1000 stuks of per kilo) waardoor een hengelsportwinkelier huiverig kan zijn om deze artikelen te bestellen. Het kan dus handig zijn om met een aantal bouwers tegelijk te bestellen.
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

          heb al een paar driftbeaters klaar, maar ze moeten nog in de lak. ik wacht daar nog even mee tot ik een serie klaar heb. dan kan ik in een keer genoeg lak aanmaken

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
            heb al een paar driftbeaters klaar, maar ze moeten nog in de lak. ik wacht daar nog even mee tot ik een serie klaar heb. dan kan ik in een keer genoeg lak aanmaken
            zo, vandaag ff mn oude werk verruild voor n nieuwe job, dus ook n nieuwe uitdaging. Ik vind dat hierbij ook n nieuwe draaibank hoort! (slechte reden voor n goeie zaak )

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              Oorspronkelijk geplaatst door Roha
              De firma Stonfo wordt via groothandel Ultimate in Nederland verdeeld. Hoe dat gaat nu dit bedrijf een doorstart maakt, weet ik niet!

              Stonfo heeft enorm veel voor de dobberbouw. Meestal zien we alleen maar de antennes van deze Italiaanse firma in het schap hangen, en ook hun website doet het uitgebreide assortiment geen eer aan.
              Via Odul heb ik laatst een totaal overzicht gehad. Ze bieden o.a. starlightbusjes, antenneconnectors voor matchpennen, rvs, fiberglas, carbon en zeer veel soorten plastic antennes aan.

              De besteleenheden zijn vrij groot (vaak per 1000 stuks of per kilo) waardoor een hengelsportwinkelier huiverig kan zijn om deze artikelen te bestellen. Het kan dus handig zijn om met een aantal bouwers tegelijk te bestellen.


              nou als iemand daarvan of andere spullen voor de dobberbouw in de toekomst wil bestellen houd ik me aanbevolen om mee te doen in de gezamelijke inkoop.
              dat zal inderdaad wel makkelijker gaan met meer.
              dus laat het dan maar horen als iemand dat van plan is,ik doe mee hoor

              Reageer

              • jeroenk
                zolang er geen ijs ligt..
                • 27-12-2005
                • 1490
                • Oldebroek

                me2

                ben vandaag nog ff aan proberen gegaan, de hele middag zitten draaien met als resultaat: geen een goede dobber. het centreren ging niet lekker. maar kwam er aan het einde achter dat ik te hard op het schuurpapier drukte. nu leid ik het schuurpapier achter het hout langs, en vervolgens houd ik beide uiteinden vast. PRIMA

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  Jeroenk uit de hand draaien is echt een kunst stukje ,daar is veel oefening voor nodig Maar vooral Doorgaan!!!
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • jeroenk
                    zolang er geen ijs ligt..
                    • 27-12-2005
                    • 1490
                    • Oldebroek

                    was ik ook echt wel van plan jan ik vind het nog veelste leuk om het op te geven

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      Goed zo ,dan kan ik dus gewoon doorgaan met het volgen van je belevenisse ,als aan komend dobbermaker Kijk je wel een beetje uit met het stof
                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      • jeroenk
                        zolang er geen ijs ligt..
                        • 27-12-2005
                        • 1490
                        • Oldebroek

                        ik zal de foto's van de eerste bodied wagllers binnenkort ff plaatsen.
                        @ janb: stof is idd een probleem zonder stofzuiger, de hele schuur zat eronder (inclusief de motor van mn pa ) dus nu toch maar de stofzuiger erbij.

                        Reageer

                        • Roha
                          pennenbouwer
                          • 18-04-2005
                          • 1175
                          • Nijverdal

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                          ben vandaag nog ff aan proberen gegaan, de hele middag zitten draaien met als resultaat: geen een goede dobber. het centreren ging niet lekker. maar kwam er aan het einde achter dat ik te hard op het schuurpapier drukte. nu leid ik het schuurpapier achter het hout langs, en vervolgens houd ik beide uiteinden vast. PRIMA
                          Het is wellicht ook handig om een stukje schuurpapier op dun trespa of triplex te plakken. Dan weet je zeker dat het stukje balsa dat je afschuurt ook recht is. Wanneer je met schuurpapier uit de hand schuurt wil je papiertje tijdens 't schuren nogal eens van vorm veranderen. Met malletjes van dik MDF of trespa waaruit je de (halve)vorm van een pen hebt gefiguurzaagd kun je ook aan de binnenkant schuurpapier kleven. Dan heb je telkens exact dezelfde drijflichaampjes. Dit laatste doet Odul van dit forum ook. Hij heeft een kast vol met malletjes opgespaard waardoor zelfs na jaren nog een type pen kan worden nagemaakt.
                          Groet'n,

                          Ronald


                          ><((('<><((('<><((('>
                          www.dobberbouw.nl

                          Reageer

                          • jeroenk
                            zolang er geen ijs ligt..
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

                            om niet off-topic te gaan in het topic "nk korpsen" heb ik deze reply maar even hier geplaatst
                            Origineel gepost door Roha
                            Van nature ben ik geinteresseerd in de pennen die men gebruikte. Het viel me op dat Lud Wever, Eddy van den Hoogen en Frans van Berkel de enige vissers waren die met exact hetzelfde type pen visten en daarmee goed/redelijk scoorden. Er zijn natuurlijk ook andere factoren die een resultaat bepalen, maar deze pen kon de wisselende stroming en golfslag door de boten prima de baas. Ik geloof dat 't een eigenbouw van Lud betreft. (Wanneer ik tijd heb ff namaken aan de draaibank dus! )
                            mijn interesse is ook gewekt, kun je er geen foto van maken als er een klaar is?

                            Reageer

                            • jeroenk
                              zolang er geen ijs ligt..
                              • 27-12-2005
                              • 1490
                              • Oldebroek

                              vanaaf nog ff aan het draaien geweest, onder het toeziend oog van Rick
                              ging weer een stuk beter. de laatste dobber was gewoon perfect
                              nu zat ik vandaag de WT door te lezen, had er een paar besteld die nog miste in mn collectie. wie kom ik tegen in WT 16? Ronald
                              mooi artikel

                              Reageer

                              • rickie
                                hoe kouder hoe beter
                                • 18-11-2005
                                • 2377
                                • Oldebroek

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                                vanaaf nog ff aan het draaien geweest, onder het toeziend oog van Rick
                                ging weer een stuk beter.
                                totdat ik t licht uitzette

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎