Aanschaf van materialen voor de dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jeroenk
    replied
    ok, bedankt voor de info

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
    wat is het voordeel van een glasvezel onderantenne tov. carbon?

    ik heb namelijk alleen maar dobbers met inox of carbon onderantenne.
    Glasvezel is zwaarder (soortelijk gewicht) dan carbon. Dus meer stabiliteit vanuit de pen zelf als je zo'n onderantenne gebruikt. Het is ook sterker/buigzamer dan carbon. Ultimate gebruikt veel glasvezel in zijn pennen. Ook sommige Sensasdobbers hebben een zwarte glasvezel als onderantenne.
    Wanneer je dus een robuuste dobber wenst (karpervisserij met de vaste stok) met een stabiel karakter is een dergelijke onderantenne zeker aan te raden.

    Uiteraard heeft het ook nadelen. (Eerlijk is eerlijk, toch?!)
    1. Je kunt je eraan snijden als je het door je vingers trekt. Het is dus bewerkelijker doordat je het veelal moet polijsten met zeer fijn schuurpapier.

    Laat een reactie achter:


  • jeroenk
    replied
    wat is het voordeel van een glasvezel onderantenne tov. carbon?

    ik heb namelijk alleen maar dobbers met inox of carbon onderantenne.

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Overig materiaal in de 'aanbieding'

    Hallo boys,

    Vanwege bulkinkoop heb ik het volgende in de aanbieding;

    Zwarte glasvezel/fiberglas diameter 0,8mm en 60 cm. lengte
    (Mooi spul voor onderantennes!) per 50 stuks voor 20 euries

    Carbonstaafjes diameter 0,6mm lengte 60 cm.
    (Lichter en stugger dan glasvezel. Ideaal voor onderantennes voor pennen tot 1 gram.) Per 25 stuks voor 25 euries

    Transparante holle plastic buis. interne diameter 3mm en 5mm. lengte 1 meter.
    Voor Cristal wagglers, als schacht voor bodied wagglers of om orgelpijpjes van te maken.
    Per 10 meter voor 10,00 euro's.

    FF een pb'tje naar mij mits je belangstelling hebt.

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Rohacell te koop

    Geachte pennenbouwers,

    Het gaat me lukkken om via via een kleinere partij Rohacell HF 51 aan te kopen. Het zal geleverd worden in een aantal blokken van 10 x 10 x 60cm.
    Hiervan kun je heel wat pennetjes maken.

    Laat me via een PB'tje maar weten of je interesse hebt.

    Laat een reactie achter:


  • jeroenk
    replied
    lol, ik zag ze in nijkerk liggen voor 2 euro per pakje= 10 stuks

    zie ze btw niet op de site staan

    Laat een reactie achter:


  • spuiliefhebber
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
    heb zojuist even een paar antenne's gehaald 6cm 2mm
    100 stuks 10 euries, misschien niet echt goedkoop heb ze echter ook stukken duurder gezien.

    @ rickie, heb je er nog wat nodig?
    de stonfo's bij kuipers zijn 5€per 100 alle diktes en lengtes

    Laat een reactie achter:


  • jeroenk
    replied
    heb zojuist even een paar antenne's gehaald 8cm 2mm
    100 stuks 10 euries, misschien niet echt goedkoop heb ze echter ook stukken duurder gezien.

    @ rickie, heb je er nog wat nodig?
    Aangepast door jeroenk; 29-12-2006, 20:46.

    Laat een reactie achter:


  • jordan
    replied
    hey roha bedankt voor je reactie als je iets weet laat dan zeker iets horen zit er echt op te wachten om met dit materiaal aan mijn dobbers voor het komende seizoen te beginnen
    groeten

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jordan
    hallo ik heb een vraagje voor jullie kan iemand mij helpen naar mijn zoektocht naar rohacell kopen jullie dit net zoals balsa in ronde vorm per meter ik maak nu al men dobbers uit balsa en vind redelijk goed gerief hier in belgie enkel rohacell vind ik niet
    Dag Jordan,

    Allereerst welkom op dit forum. Ik hoop dat je veel zult hebben aan de informatie die hier wordt besproken en dat jouw bijdrage ook voor ons nuttig kan zijn.

    Rohacell wordt, normaal gesproken, in dikke platen verkocht. Je moet dan denken aan platen ter grootte van 125 x 250 meter. De dikte/doorsnee van deze plaat wordt naar wens op maat gemaakt in de fabriek.
    Zoals je hebt kunnen lezen wordt er een flinke inves****** verwacht als je dit materiaal direct bij de fabrikant wilt bestellen. Daarom heb ik contact gezocht met een medewerker van een naburig bedrijf die deze kunststof verwerkt. Hij wil periodiek voor mij kleine voorraden regelen.
    Nu, tussen kerst en nieuwjaar is het bedrijf wegens vakantie gesloten. Wanneer het mij over een paar weken lukt om hier Rohacell te kopen, kun je ervan mee profiteren. Over de kosten kan ik nu nog niets zeggen. Ook de vorm/diameter van de plaat is nog onbekend. Je hoort dus nog.

    Het is dus zo dat je de plaat zelf op gewenste maat moet snijden/zagen. Hoe?!; kun je in deze topic lezen.
    Als je ronde stokken wenst zoals met balsa, zou een holle boor een uitkomst zijn. Je kunt hiermee door de plaat boren en zodoende mooi ronde stokken maken.

    Laat een reactie achter:


  • jordan
    replied
    hallo ik heb een vraagje voor jullie kan iemand mij helpen naar mijn zoektocht naar rohacell kopen jullie dit net zoals balsa in ronde vorm per meter ik maak nu al men dobbers uit balsa en vind redelijk goed gerief hier in belgie enkel rohacell vind ik niet

    Laat een reactie achter:


  • spuiliefhebber
    replied
    @roha ,ik wilde ook gewoon die 10000oogjes idd voor het gemak voor de winkelier,maar de 1e zegt we bestellen maar om de 6maanden bij stonfo,de 2e daar hoor ik eerst een maand niks van dan zegt hij dat hij het kan bestellen en dat het dan inderdaad binnen 3 weken er zal zijn.
    maar ik had van odul gehoord wat ongeveer de inkoop prijs is ,en als deze winkelier me dan probeert te flessen.
    ja weer verder gezocht dan andere winkelier belooft me om ze gewoon bij een dobberbouwer te vragen,en de vertegenwoordiger van shakespear ging er ook voor me achteraan.
    gaat me niet om het geld maar ik word niet graag genaaid

    maar ja al met al zit ik maar te kijken naar mijn draaibankie

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
    nou op 2 plaatsen dobberoogjes besteld pffffff wat duurt dat allemaal lang zeg
    rohacel wil ik wel hebben als men gaat kopen doe ik graag mee.

    eerst die oogjes maar eens ontvangen dan kan ik aan de gang.
    Als je ineens de totale besteleenheid afneemt zal het toch sneller gaan, niet dan?! Langer dan drie weken duurt een bestelling/wachttijd bij mijn winkelier (Vos- hengelsport in Almelo) niet.
    Wanneer je echter 1000 oogjes nodig hebt en de hengelsportzaak moet er minimaal 10.000 bestellen, zal de winkelier daarna moeten afwachten wanneer hij de rest verkoopt. Erg happig zal 'ie dan ook niet zijn. Wellicht duurt 't daarom zo lang?

    Rohacell;
    Omdat rechtstreeks via Degussa/Rohm bestellen voor menigeen een te grote inves****** wordt, probeer ik via een medewerker van een bedrijf dat deze kunststof verwerkt om kleinere hoeveelheden Rohacell aan te kopen.
    Het zal wel duurder zijn door deze tussenhandel, maar als voordeel kun je dan precies de voorraad bestellen die je wilt.
    Jullie horen nog!

    Laat een reactie achter:


  • spuiliefhebber
    replied
    nou op 2 plaatsen dobberoogjes besteld pffffff wat duurt dat allemaal lang zeg
    rohacel wil ik wel hebben als men gaat kopen doe ik graag mee.

    eerst die oogjes maar eens ontvangen dan kan ik aan de gang.

    Laat een reactie achter:


  • Roha
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
    nog iets:

    stonfo antenne systeem, een systeem met verwiselbare antenne's die je in busjes kunt schuiven. volgens mij heeft VOS ze ook in de schappen liggen
    Klopt; zowel antennes met flights als zonder. Er zitten busjes bij waarin ze perfect passen. Ook zitten er kleine plastic ringetjes in diverse fluo-kleuren bij die strak passen op deze antennes. Kun je de zichtbaarheid geheel naar je persoonlijke smaak aanpassen.

    Laat een reactie achter:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎