Aanschaf van materialen voor de dobberbouw

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • defender110
    Newbie
    • 18-11-2007
    • 4
    • dendermonde

    Misschien een poging doen om dit topic nieuw leven in te blazen, ik hoorde namelijk van Ronald dat het initiatief om gezamelijk materialen aan te kopen een beetje is stilgevallen. Vandaar mijn vraag: heeft er iemand interesse om een grote bestelling te plaatsen van bijvoorbeeld bovenantennes, onderantennes, of ander materiaal? We kunnen misschien alle bestellingen in een tabel plaatsen en daadwerkelijk overgaan tot aankoop wanneer de minimum vereiste hoeveelheid is bereikt?

    groeten,
    Patrick

    Reageer

    • henk de wit
      Komt net kijken
      • 10-09-2009
      • 98
      • groningen

      Ik als beginnende dobber bouwer heb er zeker interesse in. Zou graag drijflichamen samen willen kopen ook al weet ik dat niet ieder dezelfde vorm/en wil .
      Als er geen animo voor is om het zo te doen ,zou Ronald misschien zijn adres/sen aan ons willen geven!

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        Hallo Henk,

        Voorgedraaide drijflichamen kun je in kleine hoeveelheden bestellen bij Finesse floats. (Ze maken daar zelfs modellen op maat.)
        Pole float materials, instructions and premium quality floats


        Ook voor andere materialen kun je daar voor kleinere besteleenheden terecht.
        Verder heb ik goeie ervaringen met Peche Accessoires. Deze Franse site heeft ook heel veel mooi spul om zelf mee aan de slag te kunnen. (ook mooi materiaal voor matchdobbers!)


        Wil je echt goedkoop pennen maken, zul je moeten investeren in grotere materiaal eenheden. Dat kan bij de Italiaanse bedrijven; Stonfo en MCM (ff googelen voor hun sites)
        De prijs per eenheid is bij hen veel lager dan bij de bovengenoemde sites.
        Die lui komen echter pas in beweging als je meer dan enkele honderden eurootjes te besteden hebt. Eigenlijk zijn het meer groothandels die aan hengelsportzaken leveren. Voor grotere bestellingen van particulieren doen ze echter niet moeilijk.

        Tot slot heb je nog Filstar uit Bulgarije; http://www.filstar.com/accessories/33/
        Bij deze luitjes komen veelkleurige antennes en ander materiaal vandaan die je ook veel ziet op de K&K pennen van tegenwoordig.

        Wanneer je de prijzen van de diverse sites acceptabel vindt, hoef je eigenlijk niet meer samen te bestellen. Enkel als je, bijvoorbeeld, exact diezelfde antenne of carbon in dezelfde diameter in grotere hoeveelheden nodig hebt, kan het voordelig zijn om samen te bestellen.


        Vraagje Henk,

        Waarom K&K drijflichamen?? Zelf iets draaien is wel net zo leuk en een eigen draaibankje geeft veel meer mogelijkheden om te experimenteren. Het verwerken van K&K bodies is voor mij net zoiets als schilderijen maken van Ravensburger. Je weet wel; van die genummerde kleurplaten die je met de corresponderende verf moet inkleuren. Staat wellicht heel leuk aan de muur maar er zit weinig van 'jezelf' in verwerkt.
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • henk de wit
          Komt net kijken
          • 10-09-2009
          • 98
          • groningen

          Ik bedoelde eigenlijk wat grotere hoeveelheden laten draaien. Ik heb geexperimenteerd en heb zelf wat vormen ontworpen of beter nog nageaapt net als iedereen want zij bestaan al.
          Werd mij verteld, door een goede kennis van je ,dat je dat ook doet met sommige modellen. Maar goed, als je dat niet wilt delen...

          De vergelijkenis met die Ravensburger schildersets, die je maakte, is interessante gedachtenstof.
          Zeg je dat de essentie van dobbers bouwen ligt in het draaien van een drijflichaam? Want na het draaien van je eigen lichamen vang je aan met, zoals je dat zei ,het schilderen met getallen! Het eindeloos repeteren van wat je al een keer goed had gemaakt.
          Nee sorry, het gaat mij om een kwaliteits pen te bouwen die niet lekt of krom is. Wie het lichaam draait of waar de tips zijn gemaakt zijn juist bijzaken, bovendien mijn creativiteit zou nooit door dobbers bouwen begrensd kunnen worden daar is ruimte voor nodig!

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            Oorspronkelijk geplaatst door henk de wit
            Ik bedoelde eigenlijk wat grotere hoeveelheden laten draaien. ...Werd mij verteld, door een goede kennis van je ,dat je dat ook doet met sommige modellen. Maar goed, als je dat niet wilt delen...
            In de dobberbouw heb ik geen geheimen van mezelf. Natuurlijk krijg ik door mijn contacten in deze hobby tips en adresjes van andere dobberbouwers die niet wensen dat deze in de openbaarheid komen. Dit moet ik respecteren.
            (Het gaat dus hierbij niet om willen delen maar om mogen delen.)

            Dat dit een spanningsveld geeft in het verstrekken van informatie ben ik met je eens. Geen probleem lijkt het me echter om eens te informeren naar prijzen op de sites die ik wel noemde.

            Oorspronkelijk geplaatst door henk de wit
            De vergelijkenis met die Ravensburger schildersets, die je maakte, is interessante gedachtenstof.
            Zeg je dat de essentie van dobbers bouwen ligt in het draaien van een drijflichaam? Want na het draaien van je eigen lichamen vang je aan met, zoals je dat zei ,het schilderen met getallen! Het eindeloos repeteren van wat je al een keer goed had gemaakt.
            Nee sorry, het gaat mij om een kwaliteits pen te bouwen die niet lekt of krom is. Wie het lichaam draait of waar de tips zijn gemaakt zijn juist bijzaken, bovendien mijn creativiteit zou nooit door dobbers bouwen begrensd kunnen worden daar is ruimte voor nodig!
            In de dobberbouw komt er natuurlijk meer bij kijken dan enkel het draaibank gebeuren. Naast het drijflichaam bepaal jezelf welke materialen en lengtes ervan je gaat verwerken tot een pen die helemaal jouw identiteit heeft.
            Het blijft m.i. echter een beperking om niet zelf te kunnen bepalen welke vorm een drijflichaam krijgt maar hiervoor afhankelijk te zijn van wat een ander voor je maakt. Hoe meer jezelf maakt, des te meer is het "jouw" pen.
            (Die Ravensburgers zouden al heel wat interssanter worden als men de getalletjes in de vlakjes zou weglaten. Hoewel de lijnen op het vlak aanwezig blijven, wordt het al veel meer een schilderij van jezelf, toch?!)
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            • JohanP
              Newbie
              • 10-12-2009
              • 35
              • Niel

              ben ook wel geinstresseerd
              in plastieken boven antennes
              glasfiber antennes
              carbon
              metalen onderantennes

              Johan

              Reageer

              • The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5439
                • Feânwalden

                ik heb nog wat eikenhout liggen kan je daar ook wat mee.
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                ik knibbelje foar gjin ien

                The Frisian Viking

                Reageer

                • Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

                  Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
                  ik heb nog wat eikenhout liggen kan je daar ook wat mee.
                  Dan krijg je wel "beunig wark" zoals we dat in Twente noemen. (degelijk werk)
                  Mooie snoekdobbers die maar een half grammetje lood kunnen dragen maar wel generaties meegaan.
                  Groet'n,

                  Ronald


                  ><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

                  Reageer

                  • defender110
                    Newbie
                    • 18-11-2007
                    • 4
                    • dendermonde

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohanP
                    ben ook wel geinstresseerd
                    in plastieken boven antennes
                    glasfiber antennes
                    carbon
                    metalen onderantennes

                    Johan
                    Heb je mail gestuurd.

                    Reageer

                    • caracal.55
                      Newbie
                      • 01-01-2012
                      • 4
                      • Leemstraat 40 2861 OLVr-Waver.

                      Deze nieuwe latijner houd zich ook bezig met dobberbouw en ik kan jullie misschien een goede (gouden) tip geven in verband met het verkrijgen van materiaal.
                      Er is een leverancier in Frankrijk waar ik al enkel keren besteld heb zonder problemen.Afrekenen doe ik met Paypal en de levering gebeurt redelijk snel laat ons zeggen binnen de 2 weken soms sneller.Je krijgt ook berichten over hoever het met je bestelling staat.Surf maar eens naar peche-accessoires.com.
                      Voor de rest wens ik iedereen een tof en visrijk 2012.

                      Reageer

                      • Amadeus
                        Knoeit wat aan het water.
                        • 02-09-2007
                        • 1626
                        • Westerlee

                        @ Caracal.55

                        Kleine tip in het kader van de privacy???
                        Haal even je adres en postcode uit jouw lokatie..........
                        Kerst en nieuwjaarskaarten zijn al verzonden, dus heeft het denk ik geen nut meer.

                        In ieder geval ook een goed 2012 gewenst.
                        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                        Reageer

                        • Henze
                          Newbie
                          • 18-05-2012
                          • 20
                          • Winschoten

                          is van deze gezamelijke bestelling nog wat gekomen ?

                          erg leuk al die france site maar kan er geen biet van lezen ..

                          Reageer

                          • domi
                            Newbie
                            • 09-11-2008
                            • 15
                            • groningen

                            Hoi Smid,
                            Ik heb een vraag over Uw kopieer inrichting. Zelf heb ik het geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.
                            Hoe werkt die van U. Hebt U er soms een tekening van? Ik heb nu de tijd om e.e.a temaken.
                            vr gr Nico
                            Werken is voor de mensen die niet kunnen vissen

                            Reageer

                            • henk de wit
                              Komt net kijken
                              • 10-09-2009
                              • 98
                              • groningen

                              Oorspronkelijk geplaatst door domi
                              Hoi Smid,
                              Ik heb een vraag over Uw kopieer inrichting. Zelf heb ik het geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.
                              Hoe werkt die van U. Hebt U er soms een tekening van? Ik heb nu de tijd om e.e.a temaken.
                              vr gr Nico
                              op deze FB site zit wel een degelijke tekening van een kopieer inrichting, schijnt op een unimat 3 te passen..... http://www.facebook.com/pages/Andys-...06067396169253
                              Ik weet dat het goedkoper uitkomt om een cnc gestuurde draaibank aan te schaffen dan die te laten maken.....

                              Reageer

                              • henk de wit
                                Komt net kijken
                                • 10-09-2009
                                • 98
                                • groningen

                                zijn er dobber bouwers die CNC gebruiken ? Die Engelse heeft nu cnc kan niet wachten tot dat hij zijn nieuwe dobbers aan mij laat zien!!! Hij zie dat het gebruik van een CAD program dingen viel eenvoudiger maakt...

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎