Hoe maak ik mijn onderlijnen precies even lang?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • egelmers
    Sportvisser
    • 12-08-2007
    • 3
    • Lisse

    #16
    Beste WS, ...

    Op deze Belgische webpagina staat precies uitgelegd hoe je de lussen van je onderlijntjes exact even groot maakt.
    Het trucje met de haarspeld (met op een van de poten een kraaltje geschoven) gebruik ik zelf en werkt perfect. De dikte van het kraaltje bepaalt de grootte van de lus.

    Succes.

    Reageer

    • erwin-van-schilt
      Met enige kennis...
      • 19-02-2006
      • 296
      • Halsteren

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door ws
      Een latje hout met 2 spijkers had ik ook al bedacht. Maar als je dan de lus maakt, verschillen ze dan uiteindelijk toch niet in lengte, doordat de lijn dan weer verschuift?
      Voor de lengte van de onderlijn maakt het toch neits uit of de lusjes niet allemaal even groot zijn? Zolang de lijntjes maar even lang zijn toch???

      Erwin
      http://erwin.vist.nl

      Reageer

      • egelmers
        Sportvisser
        • 12-08-2007
        • 3
        • Lisse

        #18
        Erwin, ...

        Op zich hoeft de grootte van de lus niets uit te maken voor de totale lengte van de lijn. Bedenk echter wel dat hoe kleiner de lus hoe natuurlijker de aasaanbieding plaats kan vinden. Grotere lussen hebben meer invloed op het gedrag van je lijn dan kleinere.

        Reageer

        • esperto
          Sportvisser
          • 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

          #19
          en kleine lussen komen makkelijker open dan grote

          Reageer

          • markie de sportvisser
            Frequent aanwezig
            • 02-06-2007
            • 172
            • bèèk city

            #20
            zo doe ik dat ook, werkt goed!

            Reageer

            • markie de sportvisser
              Frequent aanwezig
              • 02-06-2007
              • 172
              • bèèk city

              #21
              oeps, had ff niet op gelet dat er nog een pagina was

              Reageer

              • lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

                #22
                Ik heb het kopje van de Pierotti er af geshroefd en een haki aan door de helfd gezaagd en er op gemaakt ........ super.......
                Groetjes
                Johnny

                Match
                Feeder
                Stok

                Reageer

                • ironny
                  Moderator
                  • 04-04-2006
                  • 1377
                  • Hamont

                  #23
                  gister zo n pierotti in mijn handen gehad. 42€!!
                  duur spulleke...

                  maar wat me opvalt is dat de meningen hierover erg verdeeld zijn!

                  bij vlemmix tilburg verkopen ze het ook niet omdat het geen goede kwaliteit zou zijn? ( das dacht ik voor vlemmix geen reden om... )..

                  maar goed, de een gooit m in de vuilbak, de ander zaagt er een stuk af en komt met een aanpassing hierop..

                  en sommige lopen ermee weg...

                  smaken verschillen zeggen ze maar waar zit m de verdeeldheid nu in?
                  Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #24
                    nou inderdaad raar dat vlemmix dat niet zou verkopen om de slechte kwaliteit.

                    ik denk dat de meeste mensen er geen geduld voor hebben om het goed te leren+dat ze het te duur vinden.

                    oke goede reden maar om nou met een plankie met een spijker en een haarspeld te gaan zitten cutten.

                    die pierotti is gewoon goed ik heb er al een paar duizend lijntjes op weggerold hoor,ik heb hem nu al een jaar of 8 denk prima kwaliteit niks mis mee.

                    en bij vlemmix moeten ze zeker niet zeuren over slechte kwaliteit(rukzaak)

                    Reageer

                    • ironny
                      Moderator
                      • 04-04-2006
                      • 1377
                      • Hamont

                      #25
                      heerlijk antwoord weer spuiliefhebber! ik ga het gewoon eens proberen met dat ding. ben toch wel erg benieuwd!
                      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                      Reageer

                      • Oekeboeroe
                        Banned
                        • 01-04-2006
                        • 83
                        • Klijndijk

                        #26
                        Op deze Belgische webpagina staat precies uitgelegd hoe je de lussen van je onderlijntjes exact even groot maakt.
                        Als je je lussen van hoofd/ onderlijn exact gelijk wil hebben heeft Sensa een perfect hulpmiddel.De easy loop.
                        Zitten per twee in verpakking voor een klein en iets groter lusje.
                        Heb me dit ook aangeschaft en scheelt verschrikkelijk veel tijd. Kan nu sneller een lus leggen met dit ding dan zo even los uit de hand.

                        Heb ook al eens dat munt geval met die twee pennetjes geprobeerd, maar die lag na een paar keer proberen binnen een half uur in de container.


                        Groet´n Marcel

                        Reageer

                        • ToniMono
                          Banned
                          • 23-05-2007
                          • 386
                          • Arnhem

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Oekeboeroe
                          Als je je lussen van hoofd/ onderlijn exact gelijk wil hebben heeft Sensa een perfect hulpmiddel.De easy loop.
                          Zitten per twee in verpakking voor een klein en iets groter lusje.
                          Heb me dit ook aangeschaft en scheelt verschrikkelijk veel tijd. Kan nu sneller een lus leggen met dit ding dan zo even los uit de hand.

                          Heb ook al eens dat munt geval met die twee pennetjes geprobeerd, maar die lag na een paar keer proberen binnen een half uur in de container.


                          Groet´n Marcel

                          Hoi Marcel,

                          Dat "muntgeval" heet de looptyer en is enkel en alleen bedoeld om de knoop van een lusje aan te trekken waardoor je lusjes van gelijke grootte krijgt. Het lusje moet je dus nog zelf maken.

                          Volgens mij is de easyloop die jij dus gebruikt nog handiger, omdat deze beide functies (lusje maken en knoop aantrekken) ineen heeft. Hetverbaasd me dat je wel met de easyloop hierboven overweg kan, maar niet met de looptyer....

                          Reageer

                          • Oekeboeroe
                            Banned
                            • 01-04-2006
                            • 83
                            • Klijndijk

                            #28
                            Dat "muntgeval" heet de looptyer en is enkel en alleen bedoeld om de knoop van een lusje aan te trekken waardoor je lusjes van gelijke grootte krijgt. Het lusje moet je dus nog zelf maken.
                            Dat zal het dan wel zijn, hij is mij toen verkocht met de woorden dat je hier je lus mee kon maken. Niet dus en vandaar voor mij rijp voor de container.

                            Maar in ieder geval wil ik de easy loop niet meer missen.
                            Je maakt hier inderdaad de lus en de knoop mee.Echt supermakkelijk.
                            Lusjes zijn net zo groot als van een kant en klaar onderlijntje.

                            Groet´n Marcel

                            Reageer

                            • ToniMono
                              Banned
                              • 23-05-2007
                              • 386
                              • Arnhem

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Oekeboeroe
                              Maar in ieder geval wil ik de easy loop niet meer missen. Je maakt hier inderdaad de lus en de knoop mee.Echt supermakkelijk.
                              Lusjes zijn net zo groot als van een kant en klaar onderlijntje.

                              Groet´n Marcel

                              Dan ga ik zo'n easyloop ook maar eens een keer halen. Kwam er helaas pas later achter, dat het allemaal kennelijk nog makkelijker kan.

                              Reageer

                              • Oekeboeroe
                                Banned
                                • 01-04-2006
                                • 83
                                • Klijndijk

                                #30
                                Hallo,

                                Ik ben van plan om zelf onderlijnen te gaan maken. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn onderlijnen precies even lang kan maken?

                                Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kan niet echt vinden waar ik naar op zoek ben. Wel ben ik ergens tegen gekomen dat je met een haki an zelf een Pierotti kunt maken. Ik weet alleen niet hoe zo'n Pierotti eruit ziet. Kan iemand mij uitleggen hoe je zoiets maakt?

                                Groeten,
                                Willem
                                Ik heb geen idee hoe dat apparaat werkt. Maar als ik me onderlijnen zelfmaak, Hou ik de haak gewoon in me handen. En als je ze allemaal even lang wilt maken, Maak ze dan expres 10 cm langer dan dat je wilt. Dan kun je ze altijd nog bij knippen zodat ze allemaal gelijk worden.
                                Op de site van wedstrijdvissen onder tips en trucs staat een perfecte werkbeschrijving van de pierotti.
                                Had er ook nog een liggen en na deze week de garage opgeruimd te hebben was er nu plek om dit eens fatsoenlijk uit te proberen.

                                Heb het vandaag uitgeprobeerd en na een paar keer oefenen had ik perfecte onderlijntjes.
                                Kan nu eindelijk onderlijntjes maken zoals ik ze hebben wil en hoef ik ze niet te kopen zoals men ze aanbied.

                                Groet´n Marcel

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎