zinkende pen?!?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • beirr
    Newbie
    • 13-07-2008
    • 20
    • lille

    zinkende pen?!?

    kan je best met overloding en loodje op grond op brasem vissen of gegroepeerd lood op 30 cm van haak
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Klik de zoek functie aan [zinkend vissen op brasem ]artikel van Jan Grijpstra van 2005 geeft antwoord op al je vragen betreffende het zinkend vissen.
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door beirr
      kan je best met overloding en loodje op grond op brasem vissen of gegroepeerd lood op 30 cm van haak
      Als je van opstekers houd. Alleen toepasbaar op water zonder stroming. Je pen scherp afloden en daarna een klein loodje, 5 cm van je haak plaatsen. De antenne komt dan net onder water te staan. Je vist dan altijd op de grond en bij een aanbeet wordt het loodje getild en heb je een opsteker. En niet te vergeten een brasem zoek je op de grond.

      Groeten
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        ja maar dat is toch geen over loding pebo.

        heb ik hier thuis al meer een discussie over gehad bij overloding kun je praktisch geen opsteker krijgen.

        bij het lichten van het extra lood van de grond zal de dobber altijd zakken.

        in de situatie die jij beschrijft wel natuurlijk,maar dat bedoelde de vraagsteller niet dacht ik.

        er zijn er een hoop die hier mee in de fout gaan ,scherp afstellen en een loodje op de grond is super scherp maar geen over loding

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          #5
          Martijn,
          Volgens mij is overloding meer lood aan de lijn dan je dobber kan dragen. Dit is het geval op mijn manier. Je krijgt dan vrijwel niets anders dan opstekers. Enkele tientallen jaren terug viste ik regelmatig zo.
          Vraag: Wat versta jij onder overloding en wat bedoeld de vraagsteller dan wel? Soms worden in andere streken van Nederland dezelfde termen gebruikt, waarvan de betekenis daar anders is. Ik heb dit gemerkt in de discussies over driftend vissen. Wat ze ergens blokkend vissen noemen noemen ze hier je hengel in de steun leggen. Ook driftend vissen word hier anders bedreven. Dit noemen ze ergens anders weer blokkend. En dan ga ik nog niet over de zuidgrens.

          Groeten,
          PeBo.
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            nou dan klopt het toch als je het teveel lood aan de lijn van de grond optilt hangt er dus teveel lood aan de dobber dan wil hij volgens mij maar 1 kant op

            tenzij de vis het laatste lood laat zweven maar dan moet het loodje wel dicht bij de haak staan.

            hier vissen we vaak op zink (over lood) maar dan met meer lijn tussen loodje en haak en die manier laat mijn dobber altijd prachtig schuin weglopen

            Reageer

            • pinda1
              knoeiert
              • 01-12-2007
              • 48
              • bergschenhoek

              #7
              Martijn,

              Hier die amateur weer die dubbele vragen stelt...
              Zou je mij eens uit willen leggen hoe je dat doet en wat de voordelen zijn en in welke situaties gebruiken etc., ik ken deze techniek nie en kan het ook niet vinden, sorry...

              groeten Robert

              Reageer

              • cheffie
                Beginners geluk
                • 03-04-2008
                • 664
                • Noord Holland

                #8
                @ Robert: Met zinkvissen of door anderen genoemd "blokkend vissen" wordt het aas stil aangeboden door middel van extra lood dat op de grond ligt.
                Dus op de lijn voldoende lood om de pen scherp te stellen en extra lood op de onderlijn om deze op de grond vast te leggen. Stilliggend aas word vaak sneller genomen door grote brasem.

                Grtz Hans

                Reageer

                • pinda1
                  knoeiert
                  • 01-12-2007
                  • 48
                  • bergschenhoek

                  #9
                  Bedankt Cheffie...
                  Maar wat bedoelt spui dan met meer lijn tussen lood en haak? Zwaar op de bodem? Hoeveel cm. dan ongeveer? In principe feeder nabootsen dan?

                  groet Robert

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    ja dat is het wel een beetje ,een langere rustige lijn achter dat laatste overloodje.

                    soms wel 50cm,kunnen ze rustig mee aan de haal en laat je dobber altijd mooi schuin weglopen.

                    zijn van die trucjes om te zorgen dat je nooit twijfelachtige beetjes hebt.

                    ik vis ook veel met dezelfde types dobbers en zelfde systemen op de brasem zo(als ze het zo willen doen natuurlijk)

                    we hebben hier een zacht stromende we****** naar het voorns kanaal en de brasem zal hem niet pakken in de drift of gewoon gelood met een zekere lengte op de grond.

                    want hij blijft zich toch verplaatsen dan.

                    leg je hem nu vast met overlood op de grond dan blijk je ineens 30 platte achter mekaar te vangen.

                    ja typisch op stroom moeten ze hun aas snel pakken maar in aas gedrag pakken ze vaak liever iets wat stil ligt.


                    hier dan hé

                    Reageer

                    • pinda1
                      knoeiert
                      • 01-12-2007
                      • 48
                      • bergschenhoek

                      #11
                      Thnx spui...
                      Weer iets om te gaan proberen!
                      groeten Robert

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎