Vissen op voorn, beginner

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane
    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    #16
    Ik las dat je met een haakje 12 viste? of las ik dat verkeerd? Zoja, dan zou ik met een kleinere maat haakjes gaan vissen. Maat 12 is namelijk veel te groot. Ga eerder voor 16,18 of 20. Dan zal je (hopelijk) nóg meer vangen
    Wie vist, die vangt!

    Reageer

    • JohanPG
      Komt net kijken
      • 02-08-2008
      • 98
      • Alteveer

      #17
      En ik vond 12 al zo klein Maar bedankt voor de tip! Zal eens kijken als ik weer in de winkel ben!

      Morgen ga ik heel de dag vissen, en dan wil ik graag op de bodem vissen, dus ik heb weer wat peillood, deze keer wat meer dan één (heb ze gratis gekregen van de eigenaar van de doe-het-zelfzaak, maar daar gaat het niet om).

      Als ik op de bodem wil vissen, is er dan ook een grote kans dat ik wat vang zonder te voeren? Of zal ik toch echt moeten voeren? En ik moet dan iets boven de bodem vissen toch?

      Reageer

      • Machinehead
        Zeelt en Karper visser
        • 07-07-2007
        • 146
        • Houten

        #18
        Als je helemaal op de bodem wilt vissen, Vis je gerichter op Brasem en Zeelt. Je zult zien dat je minder voorns vangt. Maar als je een keer een dikke brasem of zeelt er aan hebt hangen heb je ook wat meer spanning.
        Ik neem aan dat je al een schepnet hebt? dit is voor brasem en zeelt vissen namelijk een must have.
        En ik zou altijd voeren als ik op brasem ga vissen, het liefst lekker zoet voer en lekker grof zodat de kleine vis snel verzadigt is.
        Als er een redelijk bestand aan brasem zit, en het zijn flinke jongens, kun je gerust aardig wat voeren.
        Omdat een brasem namelijk veel eet, en ze zwemmen nooit alleen door het water. als je merkt dat de aanbeten afnemen voer je weer wat bij. Maar voer nooit te veel in een keer. Het is gewoon een kwestie van ervaring voor je het door hebt.

        Je kan gerust het laatste stukje van je lijn op de bodem laten liggen 3 a 4 cm tot aan de haak

        Zeg maar zo iets, en voor bodem vissen zou ik wel een haakmatje 12 gebruiken, Een brasem of zeelt zijn niet vies van een flinke hap eten, en je hebt minder "last" van kleine visjes.
        Een Regenworm mais combinatie werken vaak erg goed.

        Suc 6

        Reageer

        • cquad
          Iets met water
          • 18-03-2008
          • 361
          • Buitenpost [FRL]

          #19
          Wanneer er veel brasem op de stek is, ga ik soms over op haak maat 8 met 3 of 4 soms wel 5 grote wormen.
          Kijk eens naar de bek van een brasem.. die heeft hier geen moeite mee.
          Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

          Reageer

          • JohanPG
            Komt net kijken
            • 02-08-2008
            • 98
            • Alteveer

            #20
            Ik zal wel eens wat uitproberen! En dan moet ik de dobber dus zeg maar 6 cm boven de stand waarin de haak precies op de boden zou liggen, zetten?

            Reageer

            • JohanPG
              Komt net kijken
              • 02-08-2008
              • 98
              • Alteveer

              #21
              Ik be n net even wezen vissen, op / iets boven de boden, er zat iets diepte verschil rondom de plek waar hij precies op de boden stond, dus soms was het net iets boven en soms op de bodem, maar heb in totaal zo'n 4 voorns gevangen, warvan 1 blankvoorntje, en 2 ruisvoorns en volgens mij nog een kopvoorn. Verder nog twee kolbleitjes, en een hele mooie brasem! verder had ik ook nog een brasem aan een andere hengel, maar die is helaas los gegaan. Maar al met al toch mijn eerste brasem gevangen!

              Reageer

              • ironny
                Moderator
                • 04-04-2006
                • 1377
                • Hamont

                #22
                Van harte!!

                Goed bezig!!

                gr ronny
                Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                Reageer

                • Driehoek
                  Sportvisser
                  • 17-06-2007
                  • 787
                  • Rijssen

                  #23
                  goed bezig Johan!!!
                  have fun man!
                  .
                  Happy fishing.
                  ----------------------------------------

                  Reageer

                  • maarten197
                    Allround prutser
                    • 21-01-2009
                    • 98
                    • assen

                    #24
                    Mijn ervaring wijst uit dat de voorn op ongeveer 5 ot 35 cm van de bomem aast. Is dus de hele tijd spelen met je dobber, wat je kunt doen is een elastiekje op je hengel buis zodat je niet steeds hoeft te peilen voor die dag( scheelt je peiloodjes). Waar ze zitten ik vang ze altijd en overal denk niet dat ze echt een vast plekkie hebben. maar heb ze nog nooit midden in de vaart gevangen dus denk vanaf de taluds tot de kant.
                    gr Maarten
                    Als jullie me missen, ben ik vissen:

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      #25
                      Hoe zou dat komen Maarten dat je de vis zo kort onder de kant wel vangt en verder op niet ?
                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      • maarten197
                        Allround prutser
                        • 21-01-2009
                        • 98
                        • assen

                        #26
                        ik zal het niet weten Janb! misschien dat er meer voedsel te vinden valt of dat de kanten meer beschutting is voor de voorns. Maar als ik t mis heb corrigeer me.
                        Gr Maarten
                        Als jullie me missen, ben ik vissen:

                        Reageer

                        • cnorry
                          Newbie
                          • 03-02-2011
                          • 15
                          • Lunteren

                          #27
                          hallo allemaal,

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎