haakje 18 monteren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • woops
    Frequent aanwezig
    • 07-09-2006
    • 201
    • Begijnendijk

    #31
    ah ok. ik dacht al dat ik alleen was :-)

    Wat was de rede van de meeste onder jullie om over te schakelen naar zo'n toestel?

    Reageer

    • Ginus
      knutselaar
      • 22-03-2008
      • 665
      • wijster

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door woops
      ah ok. ik dacht al dat ik alleen was :-)

      Wat was de rede van de meeste onder jullie om over te schakelen naar zo'n toestel?
      Hoi,
      De reden dat ik dat heb gedaan ,om de allerdunste onder lijntjes te draaien .
      Je kunt er alle lengtes mee maken ,en aller kleinste haakjes voor gebruiken.
      Deed dit voorheen met een planklje en de haki an.
      Maar dan had ik nog wel eens een beetje verschil in lengte .
      Omdat ik zelf enkele kistjes gemaakt heb voor de onderlijnen van 15 20 25 30 cm heb ik ze nu precies dezelfde lengte voor de vaste stok en de match voor de feeder komt dit niet zo precies.

      GR GINUS
      GR GINUS

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
        Ik doe het met de hand. Haakje 24 ook nog, is alleen ff pielen. Nee, zo'n pierotti oid. hoef ik niet.

        ja maar ik wel eens stiekem in jouw viskist gekeken en bij zoveel onderlijnen als jij op voorrraad hebt ja dan moet je wel met de hand knopen

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
          ja maar ik wel eens stiekem in jouw viskist gekeken en bij zoveel onderlijnen als jij op voorrraad hebt ja dan moet je wel met de hand knopen
          Dat is voor de plaatselijke competities Martijn, daar vind ik geen drol aan en ga ik echt niet telkens m'n onderlijnen aanvullen. Voor de winter heb ik er weer 100 gemaakt hoor, daar heb ik wel zin in ook al wordt het weer een loterij.

          Reageer

          • chrisje
            Beginnende
            • 02-05-2008
            • 173
            • Den haag

            #35
            Is dit apperaat niks dan.

            Reageer

            • leoj
              Wordt moeilijk !!!!
              • 10-04-2002
              • 53
              • Leidschendam

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
              Ik heb het nog anders gedaan dan met die dikke vingers van mij en kan dat tot haakie 26. Geen enkel probleem, zelfs in het donker. Gewoon een kwestie van veel doen en de haak goed vasthouden. Nou moet ik er bij vertellen dat ik een knoop leg die anders is als de meeste mensen, persoonlijk vind ik die makkelijker en ook nog sterker.
              Ik leg een lusje langs de steel met het ronde eind een eindje voorbij de haak, dan wikkel ik de losse draad een keer of 5 a 6 richting haaksteel en steek dan de uiteinde door de lus bij de haakbocht, natmaken en aantrekken en klaar is ik.
              Simpel en sterk. Reken maar dat door mij flink is uitgetest wat de beste knoop was.
              Deze knoop heb ik 45 jaar geleden van mijn vader geleerd, perfect, zou eigenlijk niet weten hoe het anders moest. Wist/ weet niet eens of er anderof meerdere methodes zijn.
              De allerkleinste haakjes zet je er zo sneller op dan me twat voor een machienetje ook.

              Welke knoop wordt er door die machientjes gelegd dan?

              Hoeveel van deze knoopjes zal ik al gemaakt hebben in de loop van de jaren?
              Beter één hengel in je hand dan tien in de schuur van je buurman.

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #37
                Deze gebruik ik ook al 30 jaar en nooit problemen gehad !
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • KOELI3
                  sensassupper pur sang
                  • 23-11-2007
                  • 162
                  • Heerlen

                  #38
                  pierotti

                  Ik gebruik bij voorkeur toch het liefst de pierotti, zowel stok als match
                  onderlijnen maak ik ermee. Reden is dat het gewoon erg snel gaat.
                  Meestal maak ik in het voorjaar al mijn onderlijnen, en dat doe ik
                  dan tijdens de vakantie. Dit komt meestal neer op zijn 200 tot 250 onderlijnen.

                  Bewaren in mijn zelfgemaakte onderlijnendoos, en klaar is kees voor het seizoen.
                  Groeten,


                  Marc

                  TEAMSENSAS.NL

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎