Lengte onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bigadje
    Newbie
    • 01-03-2015
    • 6
    • Denekamp

    Lengte onderlijn

    Dag,

    lengte onderlijn bij het feedervissen lees ik steeds tot wel 60 cm. Dat wil zeggen dat de vis 1.20 meter speelruimte heeft. Al zal vaak de haak met aas in de buurt van de voerkorf vallen, maar dan nog. Met welke lengtes vissen jullie en met welk systeem?

    Groet
    Arnold
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Ik maak mijn onderlijnen standaard altijd 100 cm lang. Als de situatie er om vraagt dan kan ik ze zo inkorten.

    Spro heeft kant- en klare feederlinks. Omdat ik na elke keer vissen de hengel uit elkaar haal zijn die makkelijk in gebruik. Ik haal de hoofdlijn door de ogen, knoop de feederlink er aan en ik kan vissen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Ligt eraan waar je gaat vissen . Ik vis eigenlijk alleen op vijvers en ik gebruik eigenlijk altijd zo kort mogelijk van 2 inch tot 4 inch ( 5-10 cm) .
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #4
        Mijn feeder onderlijnen zijn standaard 75 cm op stilstaand water.op stromend water zijn ze Max 65 cm tot 40 cm

        Reageer

        • Master
          Voerboer
          • 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

          #5
          Omdat ik vaak na de inworp mijn voerkorf leeg trek, laat ik de lengte van de onderlijn waar ik mee start afhangen van de top die ik inzet. De lengte waarmee je met een top de korf terugtrekt (spanning op de top brengen) is dan zo dat de haak nog steeds op/bij het voer ligt. Op stromend water (40 gram+ korven) ga ik tot wel 150 cm onderlijn. Dit doe ik om het voerspoor te kunnen volgen met de haak die door de stroming wordt meegenomen. Dan heb ik wel de lus waarin de onderlijn hangt tussen 2 duimen en wijsvingers in elkaar gedraaid tot een soort hoekafhouder. Dat voorkomt dat de onderlijn zich om de hoofdlijn draait.
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

          Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎