Molen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • toon vis
    Newbie
    • 15-02-2007
    • 31
    • Oss

    Molen

    Welk molen het beste op een aero x5 distance feeder 13ft 90 gr
  • Bert Kamp
    Frequent aanwezig
    • 08-09-2017
    • 158
    • Almelo

    #2
    Dat hangt helemaal van je budget af, ik heb op een x7 100gr distance feeder een daiwa ballistic lt 5000d en dat is een prima combinatie.

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door toon vis
      Welk molen het beste op een aero x5 distance feeder 13ft 90 gr


      IK heb zelf ook op 2 feederhengels van 3.60 meter een Daiwa TDR 4012. Zoals je op bovenstaande foto kunt zien heeft deze een iets grotere spoel dan
      een 4000 Shimano molen en zou daarmee ook nog wel op een 13ft distance feeder passen. De TDR heeft een meeverende lijnclip, quick drag en een
      reservespoel wordt standaard meegeleverd. Daarnaast zit er ook een anti retour knop op, mocht je die gebruiken.

      Als alternatief zou je ook een Ultegra 5500 van Shimano kunnen nemen. Ik heb zelf op een 3.90 meter feederhengel een Ultegra 5500 XSC.
      Deze beschikt ook over quick drag en een reservespoel wordt standaard meegeleverd. BIj de Ultegra CI4 worden zelfs line reducers meegeleverd, zodat
      je bijna geen backing op hoef te spoelen.

      Welke molen je ook neemt, raadzaam is het om je hengel mee te nemen naar de hengelsportzaak en de molen op de hengel te proberen.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Shimano is een beetje gedaan met de feedermolens. Je kunt beter Daiwa nemen momenteel. Als je budget het toelaat kun je kiezen voor een TDR4012, of de TDM4012 of de NZON 4012 versie. Die hebben een lijnclip die meebeweegt. De Ballistic is vergelijkbaar met de TDR, maar dan in de 5000 serie (de maatgeving is anders). Zelf heb ik de blauwe TDR 4012 ook, ik wil nooit anders meer.

        Wil je echt een beest, ga dan voor de castizm feeder distance, of de TDR distance. Dat zijn mini bigpit molens, die worden heel veel gebruikt.
        Carpe Diem

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎