Klein grut...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 334
    • Nuenen

    Klein grut...

    Ik vis het liefste met een vaste hengel maar soms wil ik wel eens mijn oude winklepicker ingooien. Ik merk alleen dat er heel veel kleine vis zwemt en dat die constant knabbelen aan het aas. Of het nou een trosje maden, mestpier, mais of iets anders is; mijn top staat nooit lang stil. Echter krijg (en hoef) ik dat kleine spul niet gevangen. Ook als ik heel klein aas gebruik kan ik er geen haken.

    De ogen van de oude hengel zijn alleen geschikt voor nylon. Het is een kleine plas dus de lijn ligt niet veel verder uit de kant dan een meter of 6-7. Ik gebruik geen method.

    Montage: hoofdlijn - stopper - speldwartel met voerkorf (- kraal - stopper - wartel - onderlijn (+/- 40 cm)- haak 18 of iets groter.

    Kan ik op de een of andere manier iets anders doen zodat die kleine vis me "lastig valt". Of moet ik de lijn gewoon laten liggen totdat een grote vis zichzelf haakt? Belangrijk detail: de voerkorf heeft nauwelijks gewicht (5 gram ofzo) en vraag me dus af of er sprake zal zijn van zelf haken...

    Groet John

  • bart125
    van alles wat
    • 03-11-2020
    • 167
    • A

    #2
    Weet je zeker dat het vis is?
    kreeftjes kunnen ook voor continu valse aanbeten zorgen.

    kleintjes enigszins uitsluiten lukt eigenlijk alleen met groter of harder aas.

    Reageer

    • John67
      Nooit uitgeleerd...
      • 26-09-2020
      • 334
      • Nuenen

      #3
      Kreeften (20+ cm.) zou ook kunnen, die heb ik vorig jaar op die plek meer gevangen dan ik wilde.

      Toen dat het geval was zag ik meestal dat ook de onderlijn op een merkwaardige manier gekruld was maar dat was nu niet. Als het wél kreeften zijn, dit de visstek ramvol en ramvol ermee :-(

      Reageer

      • hans vis
        Sportvisser
        • 26-08-2009
        • 998
        • Eelde-Paterswolde

        #4
        Met haak nr 18 moet het geen probleem zijn kleintjes te vangen. Een made in de lengte richting en een normaal aangehaakt moet zeker ook kleine vis opleveren. Dus wellicht toch rivierkreeft. Probeer eens een maiskorrel, hoewel ik vrees dat rivierkreeften die óók lusten...
        groet,
        Hans

        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #5
          Zwemt er überhaupt grote vis?

          Anders grotere haak proberen met grover aas. Of toch overschakelen op mini boilies, pellets of mais.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 334
            • Nuenen

            #6
            Rolla jazeker: heb er al enkele zeelten uit getrokken van tussen de 40 en 55 cm. Ik heb er ook al enkele grote karpers zien zwemmen (ik hoop niet dat ik die één haak met mijn vaste hengel of winkle picker).

            Reageer

            • John67
              Nooit uitgeleerd...
              • 26-09-2020
              • 334
              • Nuenen

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
              Probeer eens een maiskorrel, hoewel ik vrees dat rivierkreeften die óók lusten...
              Klopt; reeds ervaring mee (vorig jaar).

              Je hebt geen permissie om deze fotogallery te bekijken.
              Deze fotogallery heeft 3 foto's.

              Reageer

              • bart125
                van alles wat
                • 03-11-2020
                • 167
                • A

                #8
                Ik denk dat er maar weinig is wat ze niet lusten.
                tijgernoten in ieder geval wel
                bij mij achter was het een paar jaar terug echt een plaag.
                ik heb dat jaar geen enkele karper gevangen als je een paar minuten in lag begon je dobber te dansen.
                heeft even geduurd voordat ik er achter kwam dat het kreeften waren.




                Reageer

                • hans vis
                  Sportvisser
                  • 26-08-2009
                  • 998
                  • Eelde-Paterswolde

                  #9
                  wat een ellende!!
                  groet,
                  Hans

                  https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎