goede nylon feederlijn?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

    #16
    Hoeveel Gram van korven gooien jullie met de Technicumlijn van shimano 22/100 ??
    alle begin is moeilijk

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #17
      zie boven...
      Carpe Diem

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #18
        Ik heb ook de JVS lijn op de molen gedraaid maar ik vind dat deze snel slijt. Heb al een paar keer plekjes en kinken in de lijn gehad terwijl deze er pas kort op zit. Ik ga de volgende keer toch ook maar de Shimano lijn proberen.
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #19
          toch heb ik me wel eens laten vertellen dat er maar 3 nylon producenten in de wereld zijn ,ik denk dus ook wel eens dat er meer merknamen dan soorten zijn en dat de rest met coating word opgelost.

          ik denk dus dat zo hier en daar het zelfde draadje op een ander rolletje zit.

          ik geloof dus net als met een hoop andere spullen dat je hiermee ook word getild.

          Reageer

          • Theo de Kreij
            VOERBOER
            • 03-06-2003
            • 2345
            • Zoetermeer

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            toch heb ik me wel eens laten vertellen dat er maar 3 nylon producenten in de wereld zijn ,ik denk dus ook wel eens dat er meer merknamen dan soorten zijn en dat de rest met coating word opgelost.

            ik denk dus dat zo hier en daar het zelfde draadje op een ander rolletje zit.

            ik geloof dus net als met een hoop andere spullen dat je hiermee ook word getild.
            Is niet waar hoor. Er zijn juist vrij veel fabrikanten van nylon. Echter slaagt niet iedereen er in om goede nylon onder de 12/00 te produceren. Dat wordt dus wat meer ingekocht bij enkele fabrikanten.
            Mvrgr,

            Theo de Kreij.

            ********************************
            Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
            ********************************

            www.peche-tackle-europe.com

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #21
              Ik vind juist dat er wel veel verschillende soorten lijn zijn en het zal wel voorkomen dat er misschien dezelfde lijn op zit maar als ik in mijn kist kijk naar de verschillnde lijnen die daar in zitten en hoe ze knopen etc zit er veel verschil in. Ook wat hardheid, sterkte en rek betreft. Je kunt je lijn wel bij dezelfde fabriek bestellen maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde lijn krijgt. Ik neem aan dat je bij die fabrieken ook keuzes het uit verschillende prijs/kwaliteit verhoudingen.
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • Serrano
                GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                • 05-07-2004
                • 294
                • GELDROP

                #22
                Denk dat er wel meer fabrieken dan 3 zijn. Maar door te kleuren verzwakken de lijnen. Jan komt met blauw en trekt x,a en Frits met dezelfde bruine lijn trekt x,b. Origineel heet kleuren dying.
                Engeland is van outsher een visland met zelfs enkele professionals. Dat was ook het eiland dat interessant leek voor Ultimate, te weinig marketingconcepten laten produceren ongetwijfeld met desastreuze gevolgen.
                In Engeland worden naar mijn idee de meeste soorten nylon gebruikt, zij blijven zoeken naar kwaliteit.
                Ook zijn ze breedschalig, alle soorten zoet- en zoutwater; vliegvissen, zeevissen,wedstrijd om er maar een paar te noemen.
                Drennan, Daiwa etc zijn er een paar. Maar die laten ongetwijfeld ook elders een lijntje opspoelen. Denk maar niet dat Fox een eigen opspoel systeem gaat inrichten
                Opmerkelijk is dat ze in de UK weer geen productie hebben. Bayer draait nog al wat weg en in Italie zijn er ook een paar alasook in Frankrijk.
                Maar Japan zet de toon en niet alleen voor de Nederlandse markt.
                Italie maakt er een potje van(dikte en trekkracht) lees er de berichten van de effta over. Tis ff Googlen maar levert wel iets op.
                Ook gezocht naar een behoorlijke lijn en kom uit bij een zinkende lijn van Ultima pro match sinking maar die blijkt nog sporadisch te leveren vanuit Engeland. Iemand reeds ervaring met die Ultima lijnen?

                Reageer

                • Theo de Kreij
                  VOERBOER
                  • 03-06-2003
                  • 2345
                  • Zoetermeer

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Serrano
                  Eigenlijk heeft JVS helemaal geen lijn. Hij geeft uitsluitend opdracht om wat lijn op te spoelen zijn naam erop te zetten en op de markt te brengen.
                  Althans dat werd aan de waterkant overtuigend verteld. Ik kan me daarbij iets voorstellen. Merken als F, K en T(fictie) doen hetzelfde en hebben evenmin doordacht ervaringsverstand van draad. De beste lijn komt uit Japan denk ik zo maar is tevens duur en dat maakt niet uit. Zitten de meeste lijngebruikers nou in Belgie, Duitsland of Nederland? De italianen maken er een potje van, hoge trekkracht opgeven en niet waar maken.
                  Maxima is ook lekker dik.
                  Wie kan eigenlijk voldoende testen? Vragen genoeg om eens te kijken naar betrouwbare draad.
                  Uit Japan komen over het algemeen de betere lijnen, maar de beste komen bij een fabrikant uit Hongarije vandaan en 1 bedrijf uit Engeland.
                  Mvrgr,

                  Theo de Kreij.

                  ********************************
                  Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                  ********************************

                  www.peche-tackle-europe.com

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎