nieuwe feedervisser

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #16
    Probleem van vele misslagen heb ik ook veel last van gehad. Lange >1 meter onderlijnen en grotere haak (6-10) voorkomt missers. Dit werkte bij mij dit jaar goed. Manier van afsteunen is ook belangrijk.

    Ik vis ook het liefst licht in de ijssel met korven van 50 gram, op de keerstroom.

    Voor wedstrijden op de ijssel heb je ook zware feeders nodig anders kun je het wel vergeten. Praktijk ervaring 150 gram werpvermogen is geen overbodige luxe.
    Carpe Diem

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #17
      Arnoldus ,ik heb het al gezien er is nog veel werk aan de winkel Maar eens hebben we het allemaal moeten leren Maar met een beetje geduld en een praatje met een mede feederaar word je van zelf steeds wijzer Maar geef het niet te snel op Ik denk dat ik 10% van m,n beten niet weet te verzilveren de rest is gewoon raak Maar daar gaan we weer in het voorjaar krijg je zoveel aanbeten dat je misschien maar 25%weet te landen Nu op het ogenblik op de Brielsemaas waar het kookt van de voorn mag je al blij zijn met een %of 50 Maar het is een kwestie van veel doen O, ja hoe breed en hoe diep is dat slootje waar in je aan het feederen ben Je kan in iedere sloot feederen maar niet iedere sloot is er geschikt voor maar echt sucses vol feederen leer je niet in een paar weken
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • marco23
        Newbie
        • 28-04-2006
        • 28
        • rijen

        #18
        nou arnold ik denk dat het misschien het rollen van de korf is wat pancing al zij. maar het kunnen misschien ook lijners zijn.

        gr marco
        als ze me missen dan ben ik vissen!!!!!

        Reageer

        • arnoldus
          Feeder&Picker/Brasem&Zeel
          • 24-08-2006
          • 61
          • Linschoten

          #19
          Aan: Janb en Marco 23

          Jongens bedankt voor jullie reactie. Hmm, ik vis in een stromend riviertje (de Linschoten). Het water is zo'n 7 meter breed en best wel ondiep, ik denk zo'n 1 meter 50. Het lijkt me inderdaad niet het beste slootje om in te feederen, (met de vaste stok vang ik veel, veel meer), maar ik oefen daar vooral. Ik ga ook vaak naar het Goudse Hout en een park met een redelijk groot water... Ook daar vang ik dus niet bijzonder veel, vandaar de vele vragen.

          Jan, je schrijft dat je het al hebt gezien. Zou je daar wat specifieker op in kunnen gaan? Wat valt jou zoal op? Het hoekafhoudertje heb ik al geloosd hoor! Ik gebruik nu een schuivende lus montage met een lange onderlijn. Dat gaat wel al beter, alleen nog steeds veel missers. Wat te doen?

          En Marco het water stroomt echt niet zo hard en ik denk niet dat, dat korfje veel verschuift. Lijkt een wiebelende korf écht zo op beet?

          Alvast bedankt voor de reactie, erg leuk dat iedereen zo makkelijk zijn ervaringen wil delen!

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #20
            Arnoldus Ik zie aan al de vragen die je steld dat er nog veel huiswerk te doen is dat moet je niet negatief zien Het word allemaal als zeer simpel afgedaan dat feederen ,maar zo simpel is het allemaal nou ook weer niet Maar dat slootje is niets om het feederen te leren Het park is ook niet ideaal het mooiste is een water wat ruim bemeten is zowel in de breedte als in de diepte ,zo dat je een beetje uit de voeten kan en nog wat ik zie wel veel maar ben geen helderziende Maar dat 7mtr brede slootje ,dat moet volgens mij een geweldig torre water zijn Wij hebben hier ook zo,n sloot langs de n57 daar zit zo ontzettend veel vis in maar met 3 of 4 deeltjes grandioos maar beslist geen feeder
            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • arnoldus
              Feeder&Picker/Brasem&Zeel
              • 24-08-2006
              • 61
              • Linschoten

              #21
              Je hebt denk ik gelijk Jan. Met de vaste stok haal je aan de lopende band brasems binnen (gisteravond 5 en 2 zeelten in een paar uurtjes), met de feederhengel meestal maar 1 a 2 grote en een paar voorntjes, soms veel baars. Die vang je denk ik met elk materiaal wel zonder problemen. Het leuke aan deze sloot is echter dat er een paar prachtige inhammetjes en zijslootjes aan vast zitten die ik met de vaste stok niet kan bereiken. Zoals gisteravond. Dan zie je gewoon de staarten van een trosje zeelten boven de waterspiegel uitkomen, veel bubbels en ze azen als een idioot. Dan moet je daar je hengeltje zien te krijgen toch? Bedankt voor de tips, ik hou het forum goed in de gaten en heb al veel geleerd hoor. groeten

              Reageer

              • SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

                #22
                Het missen van beten met het feedervissen gebeurt vaak als je last hebt van voorn die zo snel op het aas afgaan en vaak al bijten voordat de korf op de grond ligt. De onderlijn inkorten is een manier om dit te verbeteren.
                De stand van de hengel recht vooruit en omhoog is goed bij harde stroming en wanneer het minder hard stroomt zet ik hem schuin tegen de stroom in en niet met de stroom mee aangezien de beetregistratie dan verloren gaan doordat de lijn te recht op de top komt te staan. Belangrijk is natuurlijk dat je ook rekening houdt met de wind.

                Verder kun je door een verkeerde montage ook veel misslaan doordat je bijvoorbeeld meer op de korf slaat dan op je haak.
                Verder denk ik dat als je op de stroom de brasem erop krijgt de beten vaak niet te missen zijn.
                Sjaak van Voorden

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎