Tips voor voerplek??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken
    • 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

    Tips voor voerplek??

    Hallo ik heb vandaag weer even gefeerderd. En ik heb 2 aardige brasems gevangen een kwijtgeraakt helaas.
    Maar ik hoorde van iemand anders dat hij ook op deze plek veel voerde dus ik dacht daarom ving ik ze daar goed. En nu wil ik zelf wel een voer plekje opbouwen alleen hoe doe je dat?? Gewoon elke dag 1 blik mais erin donderen daar lok je toch alleen karper mee?? Maar graag tips alsjeblieft??
  • paradise
    Newbie
    • 12-04-2010
    • 1
    • groningen

    #2
    feedervissen

    aleen met mais lijkt mij ook niks,beter voer met zoete aroma gebruiken
    caramel,copra mellasse ( avalproduct van suikerbieten)
    casters door je voer mestpiertjes minimaden etc
    in deze tijd duurt het soms nog even wil je veel vangen.
    als je een dag van te voren vist en redelijk voert,is het meestal zo dat je
    als je de volgende dag weer op de zelfde plek gaat vissen,het meestal beter.
    zelf van de week nog 5 keer op mijn vaste plek gevist,met 4 brasems van tegen de 70
    suc 6 groetjes par

    Reageer

    • renssss
      Komt net kijken
      • 31-08-2009
      • 97
      • Arnhem

      #3
      Bedankt voor reactie. Ik ga morgen vissen en ben vanaf Maandag bezig geweest te voeren blikken mais lokvoer etc.. Ik ga denk ik niet de lijnclip gebruiken stel dat er een Karper bijt dan ben je veel draad kwijt. Maar is het mogelijk met 22/100 lijn een karper op de feeder te drillen??

      Reageer

      • joss
        Wedstrijdvisser
        • 20-10-2006
        • 59
        • Musselkanaal

        #4
        Lang voorvoeren op brasem heb ik niet echt superervaringen mee, maar ik heb wel eens echt heel goed gevangen op een karpervoerplek dus het zegt niks eigenlijk!
        Wat mijn beste ervaringen zijn voor brasem: Een dag voor de vissessie een mengsel met wat mais en pellets en misschien nog wat andere particles op de plek droppen.... Op een water ving ik normaal niet vaak boven de 10 kg, als ik ging voeren ving ik vaak tegen de 20 kg dus tja... Misschien is het toeval, maar het is het proberen waard lijkt mij!

        Succes

        Reageer

        • renssss
          Komt net kijken
          • 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

          #5
          Zal ik eerst een aantal keren met een voerkorf ingooien zodat er een voerplek ontstaat. Het voer wat ik graag gebruik is gwn kant en klaar voer daar mix ik mais en het sap wat uit dat blik komt doorheen, vaak doe ik er wat maden doorheen en casters en wormen. Maar wat kan ik verwachten als ik twee dagen met mais voorgevoerd heb?? Terwijl ik daar voor het eerst op die stek ging zitten twee 50cm brasems had gevangen ook zie je af en toe grote v lijnen in het water dat is toch karper of niet?? Ik denk dat als ik 5 keer met een volle voerkorf ingeworpen heb dat ik daarna gwn met aas en al op de voerplaats ga leggen en dan de lijnclip eraf.

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Het principe van feedervissen is dat je met ultraweinig voer veel kunt vangen. Gooi je met de vaste hengel er in het begin al gauw 2 kg in, met feedervissen zit je op stilstaand water amper aan de helft. Het is dus voorvoeren versus voedselnijd creeeren.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • Feeder-Koning
              Brasem / Zeelt en Giebel
              • 28-04-2010
              • 69
              • Den Haag

              #7
              Ik woon zelf aan het water en heb vaak voor gevoerd met de gedachte om de brasems te laten weten dat er hier wat lekkers te krijgen is. Dat heeft weinig tot niets opgebracht 5 brasems in totaal, tegen een 10kilo voer. Terwijl als ik met de feeder op een willekeurige plek gaat zitten en eerst 6 korven zoete voer en een lustopwekkende poeder er doorheen binnen een half uur a drie kwartier direct beet heb.

              Dus mijn ervaring is er niet super mee om voor te voeren, gewoon lekker gaan zitten en een nieuwe voerplek creëren heeft bij mij altijd meer opgeleverd.
              110% ANTI VISPAS

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎