Method vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • arno/justin
    Komt net kijken
    • 16-10-2007
    • 86
    • haarsteeg

    #16
    Ja,zo doe ik het ook.
    En je kunt dan het aas verstoppen in het voer om de method feeder.


    groet Arno

    Reageer

    • jurpronk
      Method feeder
      • 15-05-2008
      • 22
      • leersum

      #17
      Klein vraagje, waar ik met de method feeder vis, zit ook grote karper. Deze heb ik al een paar keer aan
      mijn lijn gehad. Ik vis alleen met de lijnclip, hierdoor gaat telkens mijn onderlijn (10lb) kapot. Het elastiek in de method feeder houdt het helaas ook niet.

      Is er een andere mogelijkheid om toch met de lijnclip op afstand te vissen? Telkens voor mijn worp de afstand uitlopen op de kant heb ik namelijk geen zin in. Kan opzich wel redelijk gericht gooien, maar lijnclip is naar mijn mening toch beter.

      Alvast bedankt voor de tips

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door jurpronk
        Klein vraagje, waar ik met de method feeder vis, zit ook grote karper. Deze heb ik al een paar keer aan
        mijn lijn gehad. Ik vis alleen met de lijnclip, hierdoor gaat telkens mijn onderlijn (10lb) kapot. Het elastiek in de method feeder houdt het helaas ook niet.

        Is er een andere mogelijkheid om toch met de lijnclip op afstand te vissen? Telkens voor mijn worp de afstand uitlopen op de kant heb ik namelijk geen zin in. Kan opzich wel redelijk gericht gooien, maar lijnclip is naar mijn mening toch beter.

        Alvast bedankt voor de tips
        Misschien kun je hier iets mee? Karpervissen schijnen het ook te gebruiken.

        Werp in op de te vissen plek en maak op een bepaalde plek op je lijn een soortje stuitje van een stuk elastiek. Als je nu op weer opnieuw in wilt werpen dan werp je met een lege korf op een andere plek in het water. Dus niet op de visplek. Vervolgens draai je lijn in net zo lang tot het stuitje van elastiek zich op de postitie bevindt waar jij hem er op hebt geknoopt. Daarna de lijn in de lijnclip en je kunt alles binnen draaien. Vervolgens voerkorf vullen en haak van aas voorzien en op de te bevissen plek in werpen. Daarna niet vergeten de lijn achter de lijnclip weg te halen. Vervolgens je hengel afsteunen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎