Merk elastiek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #16
    Oplossing is voor mij dubbel elastiek, vroeger viste ik 1,25mm elastiek, nu alleen nog dubbel. Dat is veel soepeler namelijk en vangt de klappen van de vis veel beter op waardoor hij niet losschiet.
    als je het in het nieuwe witvistotaal leest hebben ze een test gedaan met dubbel en enkel elastiek en daar uit blijkt dat je beter enkel kan gebruiken
    en dat dubbel elastiek niet echt meer waarde geeft
    dus wat moet je nu geloven de leveranciers die het willen verkopen of....?
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • marco van Buuren
      marco
      • 03-06-2007
      • 1
      • Nieuwegein

      #17
      elastiek

      Oorspronkelijk geplaatst door johan30
      Ik heb veel verschillende stiek gebruikt. Vis nu 2 jaar met latex van sensas in dikte 0,8, 1 en 1,2 mm, Volgens mij is er geen betere stiek. De winkeliers hier in de buurt verkopen hem echter niet meer. weet iemand waar ze het nog verkopen.
      Elastiek van Sensas is te koop bij John Kooij in Schoonhoven.
      Zowel de latex als de gewone stiek.
      Mijn ervaring met deze stiek is zeer goed.
      Gaat erg lang mee,alleen zo nu en dan contoleren achter de connector(zwakste punt).

      groet Marco

      Reageer

      • JohanP
        Newbie
        • 10-12-2009
        • 35
        • Niel

        #18
        Ik vis normaal niet met elastiek. Toch niet op de vijver.
        Op het kanaal wel. en daar gebruik ik de creme Zimm. Tevreden over. glijd goed en nog geen problemen mee gehad.
        Daar ik volgend jaar wat wedstrijden op het kanaal ga proberen mee te pikken, heb ik nu ook de zwarte en witte Zimm aangekocht, maar nog niet mee gevist. Dit zal iets zijn om deze winter te testen

        Johan

        Reageer

        • jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

          #19
          Ik heb al veel stieken geprobeerd, ik kom echter altijd terug op de volgende merken:
          Preston en Middy, goede rek weinig slijtage.

          Ik gebruik nu de preston slip, deze is hier in de buurt het best te verkijgen.
          Ik gebruik de zwarte stiek (1,2) in drie delen. Werkt perfect.
          Voor het lompe haven werk gebruik ik 1.4 en 1.6 deze heb ik in 2 delen, perfecte stieken.

          Reageer

          • Bollekneiter
            Met enige kennis...
            • 11-02-2010
            • 479
            • Amsterdam

            #20
            Daiwa Hydrolastic Grey voor het zware werk

            Reageer

            • maai
              Newbie
              • 06-10-2010
              • 8
              • groningen

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
              als je het in het nieuwe witvistotaal leest hebben ze een test gedaan met dubbel en enkel elastiek en daar uit blijkt dat je beter enkel kan gebruiken
              en dat dubbel elastiek niet echt meer waarde geeft
              dus wat moet je nu geloven de leveranciers die het willen verkopen of....?
              In dat stukje van witvis totaal wordt ook gesproken over individueele rek in moleculen. Dat lijkt me sterk. Elastiek breekt eerder dan dat je molculen individueel kunt rekken.

              Reageer

              • Rockabilly
                Newbie
                • 25-08-2010
                • 49
                • Vlaardingen

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
                Hallo allemaal,

                Omdat ik een nieuwe (2dehands welteverstaan) hengel heb en zeer binnenkort meerdere topsets erbij ga kopen, vraag ik bij deze af welke merk(en) elastiek jullie het best bevallen. Ik moet waarschijnlijk (opnieuw) elastiek erin bouwen. Ik richt mijn pijlen vooral op stieken van 0,7 tot 1.2 mm.

                Ik heb al een schuin oogje op Autain Zimm Fluo. Is dat bekend bij jullie, positief of negatief?

                Ik heb altijd Preston, Spro of Vespe gebruikt. Het wil soms niet goed glijden in mijn Speedmaster. Ik vermoed dat het elastiek niet glad genoeg is en snel plakt in de binnenkant van de topset.

                Alvast bedankt.


                Hoi Jan,

                Het plakken aan de binnenzijde van de hengel kan je oplossen door een dubbele insert te gebruiken of de langwerpige van drennen Hoe dat precies zit zal ik je nog wel uitleggen.

                Ik gebruik zelf ook zimm, prima elastiek danwel 1 van de beste alleen iets stugger dan de andere merken en ze zijn niet voorgesmeerd met glijmiddel.
                Ik heb nogwel wat zwart, creme en wit.
                Ik weet niet hoe wij prive kunnen maar ik neem aan dat je naar de beurs in Utrecht gaat en een bezoek brengt bij Timms dobbers is de kans groot dat ik je zie, ik spreek je daar dan wel aan.
                Vorig jaar zat ik bij de top 50, daar staat ook mijn email vermeld

                gr Ruud

                PS TC 2 divisies? 1-75 A en 76-rest =B dus Noel zit in A ik niet door mijn gebroken knie (91 ste) maar wacht nog ff het officiele bericht af

                Reageer

                • Jan Broess
                  Specimen Hunter
                  • 21-09-2003
                  • 1131
                  • Nieuwegein

                  #23
                  Ik gebruik op dit moment in mijn nieuwe hengel ook in een paar topsets Zim-es, zwart en crême. Daarnaast Sensas soft latex 700%, in de diameters van 0.7 en 0.9mm. 0,7mm doet het prima, al 50 cm uit de top bij het aanslaan van een baarsje van 5 cm en het gaat nog terug in de top ook! Top spul dus. Om de 5/00 onderlijn te breken moet het zeker 5 meter uit de top gaan, of zelfs meer. Moet nog steeds 0.9mm uitvoerig uittesten, volgens mij uitstekend voor technische maar snelle visserij op voorn en kolblei/bliek.

                  Ruud, ik ken je inderdaad, maar nog wel vaagjes. Van de TC wedstrijd aan Amsteldrecht vorig jaar, toen ik vlakbij staart zat en jij 2 of 3 plekken verderop. Ik zal je waarschijnlijk met een deja-vu herkennen als ik jou op de beurs tref
                  Greetz,
                  Jan Broess

                  www.devaartposcar.nl

                  Reageer

                  • Rockabilly
                    Newbie
                    • 25-08-2010
                    • 49
                    • Vlaardingen

                    #24
                    Ruud, ik ken je inderdaad, maar nog wel vaagjes. Van de TC wedstrijd aan Amsteldrecht vorig jaar, toen ik vlakbij staart zat en jij 2 of 3 plekken verderop. Ik zal je waarschijnlijk met een deja-vu herkennen als ik jou op de beurs tref


                    Jan, klopt als een bus.
                    en weet je wat, ik zat dit jaar op de exact de zelfde stek, ik was er stellig van overtuigd dat je eerder de lotto wint dan een zelfde stek aangewezen te krijgen. Nu was het resultaat minder 22 pnt.
                    geef ff aan welke dag je komt dan neem ik wel wat mee voor als je wilt.

                    gr Ruud

                    Reageer

                    • Jan Broess
                      Specimen Hunter
                      • 21-09-2003
                      • 1131
                      • Nieuwegein

                      #25
                      Ik kom waarschijnlijk op vrijdag op de beurs, dan is het namelijk rustig. Zaterdag en zondag ziet het er zwart van mensen, precies waar ik een hekel aan heb. Ik ben benieuwd wat de sinterklaas meeneemt
                      Greetz,
                      Jan Broess

                      www.devaartposcar.nl

                      Reageer

                      • Ginus
                        knutselaar
                        • 22-03-2008
                        • 665
                        • wijster

                        #26
                        Denk voor jou een groene SENSAS emmer Jan .
                        Die je op 27 november in Koostertille in ontvangst mag nemen .ha ha.

                        De zwarte elastiek van Zim Es heb ik ook gebruikt ,best wel goed ff in het water houden en het glijd weer goed.
                        GR GINUS

                        Reageer

                        • Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

                          #27
                          Als iedereen dan nu weer begint met rustig adem te halen en eerst even twee keer nadenkt voordat ie wat neertypt, hoef ik verder niet meer in te grijpen en kunnen we verder met deze topic, ter herinnering: hij ging over elastiek, NIET OVER DE TOPCOMPETITIE!!!!
                          Wil je over de TC discuseren, d
                          aar is een speciaal subforum voor, doe dat dan ook daar, openlijk en vrijelijk, mits het binnen de forum- en algehele fatsoensregels blijft !!
                          groet,
                          Eduard

                          Reageer

                          • polleken
                            Newbie
                            • 06-03-2009
                            • 1
                            • herzele

                            #28
                            elastiek

                            ik heb dit seizoen gevist met de elastiek van karp bungie dat is een holle rekker zeer sterk geeft een enorm rekvermogen is verkrijgbaar in alle maten kheb de roze voor het zware werk en de gele voor het iets lichtere bijde elastieken hebben mij nog niet in de steek gelaten groetjes pascal

                            Reageer

                            • frank50
                              Newbie
                              • 18-05-2008
                              • 22
                              • sint eloois winkel

                              #29
                              preston fluo elastiek

                              heeft er iemand ervaring met de preston fluo elastiek.
                              meer bepaald hoe die elastiek zich gedraagt, ,rekt hij meer en meer ,of is de rek gecontroleerd.
                              of zijn de andere elastieken beter van preston.
                              alle ervaringen of bemerkingen zijn welkom.

                              Reageer

                              • frank50
                                Newbie
                                • 18-05-2008
                                • 22
                                • sint eloois winkel

                                #30
                                elastiek

                                een correctie, de naam op het rolletje is wel degelijk fluoro slip latex elastiek van preston

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎