vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • drahreg
    Newbie
    • 25-11-2009
    • 11
    • enschede

    vaste stok

    is er iemand bekend met deze hengel Browning x-line supermatch graag een reviieuw, gr gerhard
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    Dat is een hele oude hengel ( jaren 80 vorige eeuw schat ik ).
    Toen kwalitatief wel goed maar voor de moderne tijd wat zwaar.
    Misschien kun je er leuk mee op de karper want ze zijn wel sterk die hengels.
    Ik heb nog dezelfde hengel maar dan van Shimano.
    Browning en Shimano hadden toen nog een samenwerking op vaste stok gebied volgens mij.
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Moi Kerels,

      Dat van die samenwerking klopt wel, Frank, maar praten we dan niet over de AX en ietsje later de AXH van Browning/Shimano? Dat waren nog insteekhengels tot een lentge van 11 meter.
      De AX was mijn tweede stok op wedstrijdgebied en kostte toen nog zo'n tweeduizend gulden. Later gingen Browning en Shimano uit elkaar en kwam Browning uit met de Legend terwijl Shimano de powerloop op de markt bracht.

      De AX was een paradepaardje uit die tijd. Een insteek vergt nou eenmaal meer arbeidstijd dan een oversteek omdat de bussen cylindrisch geslepen moeten worden. Deze sloten als de spreekwoordelijke "bus"!
      Snaarstrak naar toenmalige begrippen en behoorlijk sterk. Er zaten kruislings versterkingsdraden van carbon op de delen.(vandaar die X als type aanduiding)

      Goeie degelijke hengels maar mocht je deze willen aanschaffen van iemand dan dien je wel te beseffen dat insteekdelen vrijwel niet meer te verkrijgen zijn. Dus mocht je breuk krijgen, heb je een dubbel probleem.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Ik heb nog een iets eerder type, de supermatch 1100 ex. Deze had nog niet zoals de ax de metalen versterkings ringetjes op de buitenbussen. Prijs destijds met topset Fl. 2875,-. Hengel was erg windgevoelig. Windkracht 6 was wel de max. Ook veel slijtage op de bussen. Overigens vis ik er nu nog wel sporadisch mee. Verlengen naar 13 meter werd gedaan met het anderhalf achterste deel van de Witvis. Het voorlaatste deel werd half afgezaagd en dan pastte dat precies in de Browning/Shimano.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • drahreg
          Newbie
          • 25-11-2009
          • 11
          • enschede

          #5
          browning

          bedankt voor de reacties, ben wezen kijken bij de hengel, was te koop in duitsland,maar was mij te zwaar en te slap, het leek mij wel een sterke hengel vooral omdat de hengel erg zwiepte met de opslag dat was voor mij het grootste bezwaar, m.v.visgrtn gerhard

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #6
            Pebo ik heb nog een nieuw Supermatch verlengstuk 13 meter !

            Ronald, Ik heb een Shimano X-line Twinpower XX 1100. Inderdaad een insteekhengel van 11 meter . Volgens mij is dit ook uit de supermatch serie maar nu weet ik het niet meer zeker :-)
            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • PeBo
              Hengelaar
              • 29-09-2007
              • 2636
              • Oosterhout

              #7
              Frank,
              Ik wist zelfs niet dat die verlengdelen er destijds waren. We zijn eerst aan het klooien geweest met een aluminimum pijp met een teflon dop erop om hem passend te krijgen. Later kwamen we erachter dat het anderhalf deel van de witvis paste. Je moest dan ook nog flink achterover leunen om het hele spul boven water te houden.
              ]Member of the Easterwood dreamteam.
              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

              Groeten,
              PeBo.

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #8
                Zal ik hem meenemen naar de Kemp ?
                Misschien kun je er nog iets mee doen.
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                  Zal ik hem meenemen naar de Kemp ?
                  Misschien kun je er nog iets mee doen.
                  Frank,

                  Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er niets meer aan. Dit ouwe lijf kan die lange latten niet meer hanteren. Net als in de hengel zit er bij mij ook veel slijtage en niet alleen op de bussen. Ik stap steeds meer over op de match en noodgedwongen op de feeder, al is dit laatste eigenlijk niet mijn dingetje. Op de Kemp ga ik gewoon weer met 9,5 meter op zink vissen. Ik heb wel wat trucjes bedacht, want vorige keer ving ik in de eerste sessie haast geen vis en 's-middags iets van 18 kilo.Ik ga het hier niet vertellen, want al die Belgen lezen natuurlijk mee. Dat geintje van twee jaar terug gaan ze me echt niet meer flikken, maar dit hoort eigenlijk in een andere topic thuis.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    Van dezelfde hengel die ik ook nog heb staat er nu ook 1 van op marktplaats !



                    Super hengeltje !!
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎