Cuppingset bevestigen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    Wedstrijdvisser
    • 10-02-2010
    • 148
    • Woerden

    Cuppingset bevestigen

    Wie kan mij een eindje op weg helpen met het volgende?

    Ik heb ooit een cuppingsetje van JVS (cupjes en bevestigings-spul) aangeschaft en in de kast geknikkerd.
    Afgelopen weekend was ik mijn oude foudraal het het opruimen, en wat kom ik tegen? Een verstevigde topset, voor mijn wedstrijdpook, om een cuppingset op te bevestigen

    Nu de hamvraag; hoe krijg ik dat ding in vredesnaam aan de topset bevestigd? Ik zal proberen vanavond foto's toe te voegen, maar tot die tijd een poging e.e.a. uit te leggen: De cups zijn voorzien van een schroefdraad. Bij de cups is een zwart pijpje geleverd met aan een kant een schroefdraad (past de cup op) en aan de andere kant een "gewone" opening.

    Als ik dit pijpje op de topset schuif, komt ie tot 50cm van de top te zitten dus kan er geen cup op geschroefd worden. Moet ik nu de top zodanig verzagen dat het pijpje er op past of moet ik anders te werk gaan?

    Is voor mij de eerste keer dat ik zoiets ga proberen en ik heb maar 1 extra set dus maar 1 kans om het te verprutsen......

    Iemand ervaring hiermee / tips?
    Ga toch vissen!
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Afzagen op de juiste lengte dan kan je het zwarte pijpje er op lijmen
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • Boschje
      Komt net kijken
      • 06-05-2010
      • 99
      • Veghel

      #3
      Je moet de top inderdaad verzagen en dan dat pijpje erop lijmen. Je moet wel even uitkijken wat de lengte wordt, je moet namelijk zorgen dat je nooit verder cupt als waar je vist. Daarom maak ik mijn cupping kit altijd even lang (of iets korter) dan een topset.

      Reageer

      • Kingfisher
        Wedstrijdvisser
        • 10-02-2010
        • 148
        • Woerden

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Boschje
        Je moet de top inderdaad verzagen en dan dat pijpje erop lijmen. Je moet wel even uitkijken wat de lengte wordt, je moet namelijk zorgen dat je nooit verder cupt als waar je vist. Daarom maak ik mijn cupping kit altijd even lang (of iets korter) dan een topset.
        De set is nu even lang als de reguliere topsets, dus dan worsdt ie iets korter maar dat maakt niet uit.
        Nog tips ivm de te gebruiken lijm wellicht? Ik kan me voorstellen dat er bepaalde agressieve stoffen in kunnen zitten die het carbon aantasten of niet?

        Dank alvast voor de snelle reacties!
        Ga toch vissen!

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Als je nu een soort van montagekit gebruikt die de ruimte beter opvult hoeft er minder van je top af.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎