shimano exage ax-bx-cx

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brommertwan
    Newbie
    • 10-10-2008
    • 30
    • vlak bij het water

    shimano exage ax-bx-cx

    Beste vissers, wie kan mij het verschil vertellen tussen een shimano ax-bx-cx? en passen evt de delen op elkaar. heb nu een 2e handse ultegra maar die is zover versleten dat hij elke keer scheurt bij het minste of geringste vandaar dat ik een exage zoek die is volgens mij iets sterker. (ben niet zon voorziichtige visser snapt u)mvg.brommertwan.
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    De exage is een echte allroundhengel, dus redelijk sterk, strak, licht, maar ook lekker dun. Verder is die ook weer niet heel robuust als je onvoorzichtig bent, zoals een karperstok en ik denk dat niet dat die onverwoestbaarder is als een ultegra.

    Ik heb zelf nog de AX en ik denk niet dat de opvolgers passen op elkaar (waarom eigenlijk). Daarnaast is elke opvolger weer net even beter door de nieuwste technieken.

    De volgende keer wordt het voor mij weer een exage, perfecte hengels in deze prijsklasse. Sterker nog, sommige duurdere shimano's als de speedmaster enzo vind ik lang niet zo fijn, ook omdat die vaak dikker zijn.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Ik heb een nieuwe super ultegra en mijn vader een exage cx, moet toch zeggen dat er wel behoorlijk verschil zit in afwerkingsniveaus van deze hengel, overigens kan ik wel de topsets onderling uitwisselen met mn pa als ik zou willen zowel gen-x als g-z sets passen op beide hengels. Hoewel de gen z wel ervoor zorgt dat bijv mijn ultegra minder strak is.
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • Vissertjuh66
        Frequent aanwezig
        • 02-09-2010
        • 157
        • Deest (Gld)

        #4
        Ik heb vorige week woensdag een Shimano Exage Competition Oversteek Vaste Stok gekocht van 14.50 Meter lang.
        Erg mooie, lichte en dunne Vaste Stok. Ben er echt blij mee!

        Mvg, Stan

        Reageer

        • Amadeus
          Knoeit wat aan het water.
          • 02-09-2007
          • 1626
          • Westerlee

          #5
          Het zijn allemaal praxhtige stokken, doch moesten ze iets doen aan die belachelijke lange transportlengtes..................
          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

          Reageer

          • misser
            cuore sportivo
            • 06-04-2007
            • 317
            • ijsselmuiden/kampen

            #6
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

            hier ben ik momenteel mee bezig weet iemand als er verschil zit in de maver uit GB. of uit italy
            of zit hier geen verschi tussen lijk mij wel een goede aanbieding heb hem al bij een voor 599,00 gb pond
            leuke prijs voor deze set denk ik nu de pond wat lager is als de euro

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              De levering van reservedelen is bij Shimano super. Laatst was een topdeeltje van mijn AX gespleten en binnen een week had ik een nieuwe en zo jong is dit type nu ook weer niet.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎