Welke vaste stok?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • stefanvdwijst
    Newbie
    • 22-08-2011
    • 2
    • den haag

    Welke vaste stok?

    Hallo allemaal,

    Ik vis graag met de Method Feeder op een grote vijver hier in de buurt. Om de tijd wat te doden hang ik ook de vaste stok in het water.
    Ik viste met een Spro Holiday Match 7 meter met top elastiek. Dit ging erg goed, heb er 2 karpers aan gehad van 53 cm en een grote platte van 46 cm. Verder veel kleinere karpers, kroeskarper en brasem/voorn.

    1 probleempje, gister ben ik tijdens het landen van een vis met de Method op de vaste hengel gaan staan en je raad het al mijn top brak daardoor.

    Nu mijn vraag, zijn hier losse toppen voor te koop? Ik vermoed van niet omdat het maar een hengeltje van € 30,- was.
    Ik heb best wel lol in het vissen met de vaste stok dus wat is nu een goede hengel mocht het nodig zijn een hele nieuwe te kopen?
    De Spro is wel een sterke hengel en niet zo heel zwaar hoewel ik vaak vis met een deel minder. Toch vond ik hem wat stug en niet zo mooi/makkelijk buigen, zeker niet nadat er een stuk is afgezaagd om het elastiek te monteren.

    Ik zat zelf aan een Spro Cresta S1 te kijken, ik wil er niet zo heel veel geld aan uitgeven max 100 euro.
  • Vissertjuh66
    Frequent aanwezig
    • 02-09-2010
    • 157
    • Deest (Gld)

    #2
    Als je ook op de vijvers wil vissen met sterkere vissen als karper en zeelt, dan zou ik kijken voor een zogenaamde margin hengel, dit zijn hengels van vaak niet langer dan 9 meter.
    Deze hengels zijn er ook in jouw prijsklasse te vinden. Vaak is het ook zo dat je bij deze stokken weinig of helemaal niets van de top af hoeft te zagen omdat het hengels zijn voor het zwaardere werk en dus een wat wijdere opening hebben. Shimano heeft een aantal mooie margin stokken, maar die liggen buiten jou budget. €169,- voor de Shimano forcemaster margin van 8.50 meter lang: http://www.sanders-webwinkel.nl/forc...jst!4592!!!!NL

    succes mvg, Stan

    Reageer

    • mr.T fish
      Frequent aanwezig
      • 01-05-2010
      • 220
      • appingedam

      #3
      Ik heb de spro cresta S1 en kan je die voor het budget dat jij in gedachten hebt zeker aanraden. Het is een goed strakke hengel en geschikt voor topelastiek. Ik vis er voornamelijk mee op de vijver. Ik heb er al aardig wat karpers op gevangen. Allemaal tussen de 30 en 55cm. Voor verre afstanden op het kanaal is ie wat minder geschikt, omdat je soms niet over de stenen heen komt is mijn ervaring.
      Zeg maar Timon

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎