kleine vangst

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lukyvisser
    Newbie
    • 18-07-2011
    • 14
    • snellegem

    kleine vangst

    ik vis in een vijver waar zeer veel vis zit
    zelf gaat mijn dobber soms maar 2 keer onder en ik vang nooit meer dan 4 vissen(meestal brasems
    of voorntjes
    ik zie altijd andere vissers een stuk of 15 vissen per dag vangen allemaal brasems
    mijn lijn ligt op de bodem en ik smijt zeker genoeg lokvoer ik gebruik maden en maïs
    kan iemand mij alsjeblieft helpen
  • nanoe
    Frequent aanwezig
    • 07-08-2007
    • 192
    • Amsterdam/Gorinchem.

    #2
    probeer wat minder te voeren ivm verzadiging. rustig aanslaan, om de vis niet te verjagen.
    Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

    Reageer

    • Bollekneiter
      Met enige kennis...
      • 11-02-2010
      • 479
      • Amsterdam

      #3
      Ga eens een tijdje bij een andere visser staan, en daarna gewoon kopiëren wat zij doen..

      Reageer

      • Amadeus
        Knoeit wat aan het water.
        • 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

        #4
        Een vijver heeft soms wel eens last van dresuur, dat houd in dat de vis al gewent is aan bepaald soort aas en/of voer.
        Meestal maden, mais, boilies etc.
        Wijk van dat patroon af en probeer met een iets geheel ander aas en voer te vissen.
        Als het wel een dresuurwater betreft, is het knap lastig, dus moet je het patroon zien te doorbreken.
        Waarmee?
        Ja dat is aan jou om uit te vinden.
        Maar zoals al eerder vermeld is, kijken en luisteren.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

        Reageer

        • Klaas Hoen
          Met enige kennis...
          • 09-04-2006
          • 346
          • gorredijk

          #5
          15 per dag is wel erg weinig als jij zegt dat daar zeer veel vis zit..zwemt..maar zou inderdaad eens wat informatie winnen bij andere vissers.
          daardoor leer je in een kort tijdbestek veel, zelf ga ik ook wel eens bij andere vissers kijken om eens wat dieper op een water bekend te raken.
          nu word het weer ook anders en zal je mis een diepere stek moeten zoeken in die vijver als het wat kouder wordt word de vis sluwer en trekt zich vaak terug in diepere gedeelte...veel succes en lees hier op dit forum veel over vissen op vijvers...

          groeten en s6
          StuntelLaar

          Reageer

          • Amadeus
            Knoeit wat aan het water.
            • 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

            #6
            Ik denk dat onze jonge vriend zijn schaatsen uit het vet halen is..................
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

            Reageer

            • Klaas Hoen
              Met enige kennis...
              • 09-04-2006
              • 346
              • gorredijk

              #7
              dat denk ik ook wel jah..
              StuntelLaar

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Kom op mannen, ga maar kijken bij een andere visser is veel te simpel als antwoord. Geen wonder dat er weinig respons komt. De man vraagt om een oplossing.

                Lucky, hanteer 2 vuistregels. Zoeken is belangrijk op een overbeviste vijver.
                1. de 4 cm regel
                2. de 1.30 mtr regel.

                1.
                Wanneer je net gevoerd hebt zijn er nog zwevende deeltjes boven je voer. Start daarom boven je voer met je haak 4 cm boven de bodem. Wacht af wat er gebeurt. Schuif dan je dobber 4 cm omhoog zodat je met staande haak vist. Wacht af wat er gebeurt. Schuif dan je dobber 4 cm omhoog zodat je onderlijn 4 cm over de bodem ligt. Wacht af wat er gebeurt. Enzovoort.
                2. Hou 1.30 mtr lijn tussen de top en je dobber. Voer 50 cm binnen je top. En nu rekenen. Gooi uit voorbij je voer en trek je hengel terug naar de positie zoals die lag terwijl je voerde. Je ligt dan 80 cm voorbij je voer. Wacht af wat er gebeurt. Trek je hengel 10 cm terug. Wacht af wat er gebeurt. Trek je hengel weer 10 cm terug. Wacht af wat er gebeurt. Doe dat 8x en je ligt weer op je voer.

                Zo zoek je naar waar de vis ligt en hoe gevoelig (4 cm regel) de vis aast. Als je het gevonden hebt dan ga je wisselen met aas. 1 made en 1 caster, 1 made en 2 casters, enzovoort.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • Amadeus
                  Knoeit wat aan het water.
                  • 02-09-2007
                  • 1626
                  • Westerlee

                  #9
                  Theo, jouw beste "man" heeft dit in augustus geplaatst.......
                  Daarna nooit het fatsoen gehad om op de hiervoor gegeven tips te reageren.
                  Tot zover wij weten vangt hij nog steeds een stuk of 4 visjes, of nu mischien wel de sterren van de hemel.
                  Met enige terugkoppelingen kun je zo iemand verder helpen, "van wat heb je gedaan" "dan zou ik nu"
                  Dat weet je nu niet.
                  Als je er over nadenkt, best wel logisch dat men laconiek word......
                  https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                  Reageer

                  • Master
                    Voerboer
                    • 26-02-2007
                    • 1148
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
                    Theo, jouw beste "man" heeft dit in augustus geplaatst.......
                    Daarna nooit het fatsoen gehad om op de hiervoor gegeven tips te reageren.
                    Tot zover wij weten vangt hij nog steeds een stuk of 4 visjes, of nu mischien wel de sterren van de hemel.
                    Met enige terugkoppelingen kun je zo iemand verder helpen, "van wat heb je gedaan" "dan zou ik nu"
                    Dat weet je nu niet.
                    Als je er over nadenkt, best wel logisch dat men laconiek word......
                    Begrepen. Ik had niet op de datum gelet.
                    Theo de Kreij.
                    www.natuurzorg.eu

                    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                    Reageer

                    • Amadeus
                      Knoeit wat aan het water.
                      • 02-09-2007
                      • 1626
                      • Westerlee

                      #11
                      Geeft niets.
                      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎