drijvend voertje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • raycomedia
    Newbie
    • 29-07-2012
    • 4
    • baarn

    drijvend voertje

    hallo allemaal

    wellicht kan iemand mij verder helpen???!!!

    ik ben onlangs zelf mijn voertje gaan samenstellen maar nu heb ik iets wat ik nog nooit heb gehad!!
    namelijk mijn voertje blijft eerst een minuut drijven voordat het zinkt
    ik dacht dat dit alleen zou gebeuren wanneer ik teveel beschuitmeel zou gebruiken maar dit gebruik ik helemaal niet in mijn voertje
    ik had het volgende voertje van internet samengesteld:

    5 delen panneermeel
    1 deel maismeel
    1 deel copra melasse
    1 deel noten donker
    1 deel stroopwafel
    1 deel kokosmeel
    1 half deel hennep

    en nu blijft het dus drijven????
    please wie o wie kan mij helpen !!
    alvast bedankt voor jullie reactie
  • erwin-van-schilt
    Met enige kennis...
    • 19-02-2006
    • 296
    • Halsteren

    #2
    in 3 keer bevochtigen en na elke keer zeven.
    Dit zorgt ervoor dat al het vocht goed wordt opgenomen.
    En voorkomt dat je voerballen blijven drijven.

    Erwin
    http://erwin.vist.nl

    Reageer

    • raycomedia
      Newbie
      • 29-07-2012
      • 4
      • baarn

      #3
      nou dat doe ik dus zorvuldig al maar ben bang dat het in de samenstelling vh voertje zit
      ..........maar weet niet wat dus

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door raycomedia
        nou dat doe ik dus zorvuldig al maar ben bang dat het in de samenstelling vh voertje zit
        ..........maar weet niet wat dus
        Het ligt zeker niet aan de samenstelling van je voer, niks mis mee. Gebruik je wel voldoende water om het te bevochtigen? Maak je het misschien de avond voor het vissen nat zodat het de andere dag ingedroogd/te droog is?
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • Master
          Voerboer
          • 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

          #5
          Panneermeel is eigenlijk beschuitmeel. Wrijf 2 beschuiten langs elkaar en je hebt panneermeel. (Wat er doorgaans als panneermeel verkocht wordt is broodmeel (ingedroogd en schuurd)). Waarschijnlijk heb jij dus de originele panneermeel toegepast. Vandaar dat het drijft als het niet kletsnat is. Vervang je panneermeel maar eens door broodmeel en je weet het gelijk. Zinkt het, dan was jouw panneermeel dus van beschuit. Dan zou je het recept dus kunnen aanpassen met (ipv 5 panneermeel) 3 broodmeel en 2 panneermeel. Dan is het probleem opgelost.
          Overigens, als je naast beschuit ook de droge variant van copra melasse gebruikt, zorgt de vette kokos ook voor drijfvermogen. Plus nog eens vette notenmeel en voila.
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

          Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

          Reageer

          • raycomedia
            Newbie
            • 29-07-2012
            • 4
            • baarn

            #6
            bedankt voor jullie reacties
            ik maak idd het voertje de avond van tevoren klaar,maar wel in een keer of drie bevochtigen en zeven
            met gekocht voer heb ik hier nooit problemen mee gehad dus daar zal het niet aan liggen denk ik
            ik denk eerder dat het idd aan het teveel aan vette ingredienten ligt dan zoals theo zegt
            ik zal in iedergeval beginnen om de panneer/broodmeel verhouding te wijzigen en ook ander panneermeel te gebruiken
            ik had nu panneermeel van evezet en vond deze idd al stom gezegt aan de beschuitkant
            ook zal ik de droge variant vervangen door de vloeibare variant daar ik erg gek ben van copra melasse
            heel erg bedankt en ik zal hier zeker nog even op op terugkomen
            groetjes ray

            Reageer

            • PeBo
              Hengelaar
              • 29-09-2007
              • 2636
              • Oosterhout

              #7
              Ben het helemaal met Theo eens. Is je paneermeel beschuitmeel, dan zal dit hoogstwaarschijlijk de oorzaak zijn. Overigens bestaat copra melasse, uit copra geweekt in melasse. Ik denk dat je dit niet in natte vorm hebt of ik heb iets gemist. Ik denk dat onder de vloeibare vorm, gewoon melasse bedoeld word dus zonder copra.
              ]Member of the Easterwood dreamteam.
              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

              Groeten,
              PeBo.

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Klopt PeBo.

                Raycomedia, die panneermeel van Evezet is een prima product. Dat hoef je echt niet weg te laten. Je recept zou er dus zou uit kunnen zien:
                3 delen broodmeel
                2 delen panneermeel
                1 deel maismeel
                1 deel noten donker
                1 deel stroopwafel
                1 deel kokosmeel
                1 half deel hennep
                Melasse toevoegen aan het aanmaakwater.

                Je donkere notenmeel maakt je voer all-round, dus voorn, bliek, brasem, enz. Dat zou ik er pas doorheen mengen als ik weet wat de visstand is van een water. Met overwegend brasem kan je die dan eventueel weglaten. Overigens is het later toevoegen ook beter wanneer je veel bulkvoer aanmaakt. Notenmeel en hennep kunnen gaan schimmelen en je voer verpesten.
                Aangepast door Master; 30-07-2012, 13:20.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎