Montage elastiek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 338
    • Nuenen

    Montage elastiek

    Waarom klein knoopje leggen in elastiek en dan busje van Dacron connector overheen schuiven ipv elastiek rechtstreeks aan connector knopen?
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 338
    • Nuenen

    #2
    Niemand idee?

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #3
      Een dacron connector sluit de top mooi af, zodat er geen water in kan komen en dat stukje draad houd je lijn van de top weg. Bij een normale connector schuif ik eerst een rubber stopper op het elastiek, voordat ik de connector er aan knoop. Anders loopt de top vol water, als je bij wind met de top onder water vist.

      Ik gebruik bij dikkere lijnen een dacron connector, maar voor de kanaal visserij normale connectors.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • John67
        Nooit uitgeleerd...
        • 26-09-2020
        • 338
        • Nuenen

        #4
        Ik bedoel eigenlijk iets anders: ik heb tot nu toe een knoopje in de elastiek gemaakt, daar de lus van de dacron connector omheen geslagen en de rubberen stopper (die voorkomt dat elastiek terug de top in veert en afsluit voor water) overheen geschoven.

        Ik lees ook dat er vissers zijn die de elastiek rechtstreeks aan de lus van de dacron connector knopen en daar de stopper overheen schuiven.

        Wat is het voordeel van de ene of andere montage?

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #5
          Dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik leg ook altijd een knoop in het elastiek en schuif dan de dacron connector er over heen.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

            #6
            Voor dikke elastieken (commercials) is het knoopje handig waarover je de dacron in een lasso kunt klemmen. Dunne eleastieken geven echter een dermate klein knoopje, waardoor dit systeem niet meer werkt. De lasso zal over het minieme knoopje schieten. Dan is het dus handiger om de elastiek via een achtknoopje aan de dacron te bevestigen en daar overheen de rubberkraal.
            Groet'n,

            Ronald


            ><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎