Haken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #16
    Vissen is een combinatie van een, dobber ,nylon,haak en vooral lood Met je lood kan je de aas aan bieding laten varieren Het zij snel ,als er veel vis beneden zit Of als je de vis op halfwater kan vangen ,laat je het aas wat langzamer zakken Is het je bedoeling voorn te gaan vangen is een 10/00 en nr18 en een dobber van 0.50 gr een normaal uitgangs punt Vis je dan op het zelfde water op brasem kan je overwegen de 10/00 te laten staan of een 14/00 klaar te hebben staan en tevens de dobber te vervangen door een twee grams pen en ja haak zal als er een beetje redelijk brasem bestand aan wezig is zich bevinden tussen de 18 en de no 6 en het lood zal voor 25% overlood op de bodem liggen Deze manier van vissen is meestal een haak no10 perfect uit gangs punt Maar je maakt het mee dat de vis omhoog komt ,dan is het raadzaam dat zogenaamde voorn tuig van een half gram met een 12/00 klaar te hebben liggen met een haak 14 dan gaan ze echt als gekken te keer Dat zijn situatie's die mij boeien ,en het verhaal over dat soort haak of het van brons of van ijzer is [verkoop techniek]Ik vis altijd met die b511 en heb daar nooit problemen mee In de zomer gebruik ik wel weer andere haken ,op de de feeder Als ik dan stop gaat de haak met nylon in de kliko de volgende keer weer nieuw
    En dat is wel licht wel ouderwets ,maar er zit nog steeds een slijpsteentje in m'n kanis En dat werkt nog steeds prima
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • drennanboy
      Drennan forever
      • 11-02-2007
      • 93
      • Puurs

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door swa
      Als ze naar niks kijken en bijten naar al wat beweegt maakt het niet veel uit dat je haak te zwaar is en kun je inderdaad snel gaan zonder schrik iets kapot te doen.
      Maar als ze een beetje moeilijk doen kan de minder natuurlijke gedraging van het aas een verschil maken
      Als de vis moeilijk doet of slecht bijt dan neem ik geen lichtere haak maar pas mijn manier van vissen aan . Bv net tegen de bodem ipv een stuk derop , tegen de tijd dat ie voelt of het een "zware haak" is, is de haak allang gezet.
      3 x clubkampioen
      5 x koning

      Reageer

      • yannik
        De kasteelvissers Viane
        • 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door janb
        het lood zal voor 25% overlood op de bodem liggen
        Vraagje: Wat bedoel je daarmee Jan?
        Wie vist, die vangt!

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door drennanboy
          @eduard : ik heb geen last van lippen die openscheuren en op harders vis ik ook niet.De vraagsteller vraagt gewoon met welke haak dat we vissen en ik antwoord daarop.
          Drennanboy, niemand verbied je te antwoorden, ik zeker niet en ik ben heel blij met je antwoorden en ervaringen, daar leer ik ook nog van... ik antwoorde alleen op jouw vraag:

          Oorspronkelijk geplaatst door drennanboy
          Wat is dat nu weer voor een opmerking "sterker dan nodig".
          Voor het geval je het interessant vindt: Ik vis al tijden naar volle tevredenheid met de haken van Gamakatsu, mijn favorieten zijn de 2210 en de 1310.... Deze zijn dun, scherp en sterk (bij mij is er nog nooit een verbogen) en hebben bovendien nog leuke kleurtjes ook....
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #20
            Yannik wat ik er mee bedoel is het volgende ,stel je vist met een dobber van 2 gr dat is het lood wat de dobber nodig heeft om net nog te blijven drijven En dat is de manier die word gebruikt als er gesteld word dat de dobber het lood moet dragen Nou vis ik niet veel wedstrijden dus doe ik eens wat anders Ik doe er dan nog min 0,25 gram extra bij En soms ga ik wel tot een gram of 20 e,a hangt van de stroom af met dit systeem vis ik wel met het overlood [schuivend]e,a voor de minimale weerstand voor de azende vis Yannik ik hoop dat je er wat mee kan

            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎