gescheurde bek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #16
    Dat antwoord is simpel te geven een volmondig ja, het is namelijk niet te voorkomen.
    Nu is verminkt zijn natuurlijk ook een relatief begrip, voor sommigen is het feit dat ze nog kunnen eten voldoende om te zeggen dat de vis het nog wel goed maakt.
    Zou de vis het goed maken gingen er jaarlijks vele tienduizenden kilo,s vis minder naar de putten toe.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #17
      In Engeland zijn ze hier verder mee en wordt er al langer op deze manier gevist, dus op commerciele karperputjes. Ik weet niet of veel vissen na verloop van tijd dusdanig verminkt of zelfs dood gegaan zijn dat ze vervangen moeten worden. Het percentage vissen met een hazelip of papegaaibek lijkt me niet al te groot, maar er zullen heus wel wat vissen rondzwemmen die niet meer een puntgave bek hebben.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #18
        Als je de filmpjes ziet van Korda bv zie je toch wel veel vissen die beschadigd zijn, maar ze laten het uit beeld door montage, ja daar zijn we er weer.
        De voorwaarden om te mogen vissen op dat soort putten in Engeland zijn nogal streng en voor de happy view.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #19
          Daarom heb ik geen goed beeld van de conditie van die vissen, omdat de vismedia zelden misvormde vissen toont. Iedereen mag tegen betaling vissen op zulke wateren, alleen zijn er o.a. regels voor leefnetgebruik (vaak alleen bij wedstrijden) en het verbod op een weerhaak, maar daar zijn ook weer voor- en tegenstanders voor. Alleen de bekende dvd's gaan vaak over droomwateren waar je een ontheffing voor moet hebben, zoals Redmire.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #20
            Niet iedereen mag in Engeland vissen op alle syndicaat wateren, er is op de belangrijkste wateren een inschrijving en wachtlijst plus ballotage, dat is overigens in België niet anders.
            Redmire is een heel lange wachtlijst voor.
            Of het droomnwateren zijn???
            Ja Redmire maar alleen omdat daar een zeer oude zweem van geheimzinnigheid over heerst, wat de grote van de vis betreft kun je in Nederland beter vangen
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • Tuga
              Komt net kijken
              • 16-06-2009
              • 71
              • Cartaxo

              #21
              Hoi, over de vraag van Preston Freak kan ik wel antwoorden daar ik nml vaak op een karpervijver vis. Ja dus.
              Er zijn exemplaren bij waarvan de, voornamelijk,. de bovenlip soms de hele rand ontbreekt. Door het herhaaldelijkvangen,...ruige vissers,...erg grote haken of een mengeling van alles waarschijnlijk.
              Het is niet mooi om te zien nee,...je vraagt je af hoe die vissen nog lekker in de bodem kunnen wroeten.
              Je ziet het vaak bij de middenmaat...de vissen van rond de 2 tot 4 kilo...de grotere soms,.maar veel minder.

              Stawkke lijnen,..
              www.flap-holidays.com

              Fishing in Portugal

              http://sportvissersforum.nl/index.php

              Reageer

              • Jimme
                Komt net kijken
                • 30-08-2009
                • 56
                • Zeewolde

                #22
                Met de vaste stok gewoon altijd zonder weerhaak vissen. kost je af en toe een klein visje die er vanaf valt omdat hij spartelt. Maar je doet de vissen er een enorm plezier mee..

                Reageer

                • Pieter Stam
                  Tinca Tinca
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #23
                  Weet je wat ook een ellende is. De haak die in het schepnet blijft hangen als een vis spartelt. Helaas, helaas, had ik zo'n ongelukje gisteren bij een zeelt. Zo zie je maar dat het in een klein hoekje zit. Het gebeurt je misschien maar 1x maar het is wel heel vervelend.

                  Karpervissers krijgen vaak de zwarte piet toegespeeld maar ook in andere disciplines gaat er heus wel een en ander mis. Zomaar een voorbeeldje...: Wat te denken van bijv. het feedervissen met het alom geprezen lussysteem. Dat is een ramp bij hoofdlijnbreuk. Niet voor niets worden in het karpervissen safey clips gebruikt en ook in het barbeelvissen zag ik ze al terugkomen.

                  Ik heb in discussies over dit onderwerp vaak de indruk dat mensen roomser zijn dan de paus, maar laten we met zn allen onze uiterste best doen om zo kritisch mogelijk naar onszelf te zijn. Goed voor de vis en voor de visser!

                  Groet, Pieter

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎