welke haak maten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #16
    Gaat het er echt zo grof aan toe op die Brielse maas daar kun je wel een boot meevange n En die varen er daar genoeg De gaten voor je plateau poten zal je bedoelen ha ha
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • ultimate
      Newbie
      • 10-05-2006
      • 49

      #17
      haah he janb kijk we beginnen heel dun en klein maar als eenmaal de vis op de plek heb ja dan gaan wij ook met dikkere onderlijn en iets grotere haak werken.
      kijk voor een wedstrijd is een verspild visje al een grote ramp maar als ik gewoon zo even vis vind ik het juist net even iets meer spanning hebben iets dunnere lijn klein haakje das dan niet aan slaan en zo ff binnen halen haha

      PS brielsemaasliefhebber vis je met koe touw ofzo? haha net zoals de rest al zegt zal wel 20/00 zijn

      gr mike

      Reageer

      • brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

        #18
        ja dat klopt john het is 20/00 tik foutje en trouwens janb ik heb jou een keer met je zoon gezien langs de waterkant en toen was dat het dunste wat je bij je had 20/00 en daar vaarde geeneens boten dus dan weet ik niet waar je toen op viste??????????

        groeten m........... :@
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

        Reageer

        • Klaas Hoen
          Met enige kennis...
          • 09-04-2006
          • 346
          • gorredijk

          #19
          so nu komt de waarheid naar boven JANB
          StuntelLaar

          Reageer

          • swa
            Theoreticus
            • 09-05-2003
            • 718
            • Tienen

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

            . Waarom pakt ie als ik met de picker op 13m zit wel mijn made, piertje of andere lekkernij als ik met een haakje 10, onderlijn 14/00 zit te vissen en met de vaste stok op 13m moet teruggaan naar haakje 18 (of kleiner) en onderlijn10/00 (of dunner)....? :?
            Niet het antwoord waarop je zat te wachten, maar ik weet het ook niet
            Een deel van het antwoord heb je misschien zelf gegeven. Als je zegt dat de vis die verticale lijn ziet, bij de picker is die er niet want hij ligt daar horizontaal op de bodem. Al heb ik al videos gezien waarbij karpers totaal niet op die verticale lijn letten.
            Op de brasemvijvers in Belgie heeft het overlood vissen met de vaste stok ook al voor goeie vangsten gezorgd en dat stel ik qua techniek gelijk met feedervissen.
            Ik denk dat het gedeeltelijk te maken heeft met aaspresentatie. Die feederlijn zal veel stiller liggen dan de vaste hengellijn, waarbij het aas zich onnatuurlijk gaat gedragen. Ik heb ook al dagen gehad dat juist zwaarder ipv lichter op de vaste hengel beter was. Gewoon het overgaan naar een andere techniek kan ook een rol spelen. Als je eerst vis gevangen hebt met de vaste hengel en de vis is achterdochtig geworden kan een totaal andere techniek hun achterdocht wegnemen. Net zoals totaal ander aas.
            Vaak is het ook zo dat met de vaste hengel iedereen op dezelfde afstand vist en de vis dat als een gevarenzone herkent. Dat is ook de zone waar het meeste lawaai is (van hengelaars, hun autodeuren enz)
            Ook denk ik dat als je met zware korven vist de vis vaak niet meer de kans heeft om het aas terug uit te spuwen omdat hij zichzelf gehaakt heeft op die korf. Met de vaste hengel hebben ze die kans wel. Als je wil zien hoe gemakkelijk vissen die haak kunnen uitspuwen moet je hier maar eens kijken. Een aantal hele mooie videos.
            http://video.google.com/videoplay?docid=1443526254534440416
            Je kunt natuurlijk ook nooit waters vergelijken. Op een stromend water zoals het Haringvliet heeft de vis minder tijd om alles eens rustig te inspecteren of het is weg en de hengeldruk is op zo'n groot water ook nooit zo hoog.
            Maar zoals ik al zei, eigenlijk weet ik het ook niet

            Reageer

            • jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

              #21
              mooi filmpje

              Reageer

              • Klaas Hoen
                Met enige kennis...
                • 09-04-2006
                • 346
                • gorredijk

                #22
                wie heeft die karper met die handicap gezien haha hij is gewoon te dik..stel je eens voor dat je al die karpers op je eigen voerplek hebt..so als je der dan 1 aan rkijgt..aan 10/00 boven lijn..
                StuntelLaar

                Reageer

                • Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

                  #23
                  Swa, zoals jij het stelt is het misschien niet het eenduidige antwoord wat ik graag wil horen, maar het is wel verhelderend. Ik heb zelf de DVD gezien "Door de ogen van de karper" van Ronald de Jong, waarin je ook heel goed kunt zien hoe een karper tig keer het aas oppakt en weer uitspuugd. Een made, hangend aan een haakje zal altijd anders bewegen dan een made liggend op de grond.
                  groet,
                  Eduard

                  Reageer

                  • jeroenk
                    zolang er geen ijs ligt..
                    • 27-12-2005
                    • 1490
                    • Oldebroek

                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Hoen

                    wie heeft die karper met die handicap gezien haha hij is gewoon te dik..stel je eens voor dat je al die karpers op je eigen voerplek hebt..so als je der dan 1 aan rkijgt..aan 10/00 boven lijn..
                    ik denk dat die gehandicapte karper, gewoon teveel gegeten heeft.
                    ik vermoed namelijk dat de maag zo vol zit dat de karper geen controle heeft over zijn zwemblaas. hij kan de zwemblaas dus niet "oppompen", en licht als een baksteen op de bodem.

                    Reageer

                    • swa
                      Theoreticus
                      • 09-05-2003
                      • 718
                      • Tienen

                      #25
                      Het kan ook een andere oorzaak hebben. Een brasem, karper en ook barbeel hebben smaakpapillen over een groot deel van hun lichaam (ook op bepaalde plaatsen op hun buik)
                      Dus als die boven op voer gaan liggen proeven die ook dat voer. Als je veel brasem in het lijf haakt en geen beet krijgt wordt er vaak gezegd dat ze zich rollen in het voer. Eigenaardig genoeg heb ik dat alleen nog maar gelezen op Franse sites, maar ik ben er wel van overtuigd dat het waar is
                      Misschien was het dat wat die karper deed

                      Reageer

                      • juniorke
                        Komt net kijken
                        • 15-06-2006
                        • 61
                        • kempen

                        #26
                        haakgrote van 14 en lijndikte van 14/00

                        drennen dubble strength-->geweldige draad

                        kamasan haken
                        kampioen van mol juniors

                        platte !!

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎