Nieuwe vaste stok, maar welke?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
    Roze of blauwe Daiwa hydrolastic. KUn je nog dunner vissen op grotere vissen.
    Dat is wel heel dun aangezien het bij de blauwe over een lijndiameter van 0,08 - 0,10 mm hebben.

    Mijn vader vist met 0,12 mm en 0,14 mm hoofdlijn dan is de witte en/of grijze een betere keus lijkt mij.

    Zie ook: http://www.voorhuishengelsport.nl/he...olastic-detail
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Amadeus
      Knoeit wat aan het water.
      • 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

      #17
      Even een vraagje tussendoor, wat doet dat hele dunne stiek eigenlijk in de vrieskou.
      Toen ik nog met stiek viste vroor het nog wel eens vast in de connector als ik de tip per ongeluk onderdompelde.
      Maar dat was vrij dikke stiek dus ondervond het daarvan geen hinder, maar raakt dat dunne spul dan niet beschadigd?
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #18
        Vanmiddag ruim 2 uur bij Voorhuis Hengelsport geweest en mijn vader heeft zowel de Technium 1300 als de Catana 1150 in de handen gehad. Beide stokken zelfs nog op 9.50 mtr geprobeerd en dan is
        de Technium iets strakker, maar mijn vader heeft uiteindelijk gekozen voor het Catana 1150 pack. Het pack is geleverd met een 11mtr hengel, mini extension en twee 3-delige topsets. De topsets zijn
        z.g.n. generic kits welke een gat in de blank hebben om het elastiek naar buiten te laten komen. Kun je het tijdens de dril nog strakker trekken.

        Op advies van Jurgen heeft mijn vader alle 3 topsets laten voorzien van elastiek.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • spocus
          Newbie
          • 21-09-2013
          • 15
          • hattem

          #19
          Ha mooi.
          ik ben benieuwd wat je pa er van gaat vinden.

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #20
            Mijn vader heeft iets meer dan een jaar met een Cresta S1 gevist en vondt die hengel op 9.5 mtr een zwabberstok. De Catana daar in tegen is veel strakker wat mijn vader in de winkel
            gelijk op viel. Het enige wat wennen zal zijn is het vissen met elastiek en de mogelijkheid hebben om nog een extra topset op te tuigen. Hopelijk is het komend weekend nog mooi weer dan
            kan mijn vader de hengel in de praktijk even testen. Al met al denk ik wel dat de hengel gaat bevallen.

            Wij waren nog nooit bij Voohuis geweest, maar de eerste indruk is zeer goed te noemen. Ik had afgelopen vrijdag nog met Jurgen gebeld om te informeren of de packs nog voorradig waren en
            of hij voor mijn eigen hengel nog een topdeel voorradig had. Hij gaf aan dat ik mijn tweede deel het beste even mee kon nemen, zodat er desnoods een passend deel bij gezocht kon worden.
            Dat had ik dus gedaan en bij binnenkomst werd ik gelijk herkend door Jurgen. Er werd ons koffie aangeboden en Jurgen nam alle tijd voor ons. Wij zijn ruim 2 uur in de winkel geweest en uiteindelijk
            tevreden naar huis gegaan.

            Ben je opzoek naar een Shimano vaste stok of zoek je delen dan kan ik iedereen aanraden om eens contact op te nemen met Voorhuis Hengelsport.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎