mais

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake

    Ah damn, ik betaal 0.90€ voor een blik met klipje . Volgende keer ga ik ook niet toekomen met 1 blikje denk ik, toch niet als ik wat karpers en brasems ga proberen te vangen ipv voorns en dan toch maar op brasems beginne te vissen omda ge alleen maar brasems vast krijgt .
    0.24 euro cent en met een klipje bij de liddel
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

      #17
      mais uit blik is suikermais, die is al zacht en sappig als ze van de kolf af worden gesneden.
      Wij hebben ze thuis ook in de groentetuin, alleen vinden mijn ouders het geen tof plan als ik deze voor het vissen zou gebruiken.

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #18
        De enige supermarkt die bij mij NIET in de buurt zit is de Liddle dus helaas valt dat af. Ik houd het maar op blikken van Bas. De blikopener hoort bij de standaard visuitrusting en zit altijd in mijn vis(rug)tas. Ik gebruik 9 van de 10 x 2 blikken of meer per 'sessie'. Wat over is voer ik, of verdwijnt in de prullenbak. Heb geen zin om een duppie in de koelkast te bewaren.



        [Gewijzigd door Pierre op 05-16-06 at 09:40 PM]

        Reageer

        • MagicP
          Newbie
          • 14-04-2006
          • 37

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake

          Ah damn, ik betaal 0.90€ voor een blik met klipje . Volgende keer ga ik ook niet toekomen met 1 blikje denk ik, toch niet als ik wat karpers en brasems ga proberen te vangen ipv voorns en dan toch maar op brasems beginne te vissen omda ge alleen maar brasems vast krijgt .
          Jaja maar dat is dan ook special sweet he voor de grotere vissen zogezegd he .
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • Boschie
            Newbie
            • 28-03-2005
            • 44
            • Aspcity

            #20
            Ik wil de mais nog weleens een avondje voor dat ik ga vissen in wat honing zetten 2 a 3 eetlepels op 1 blikje mais lekker zoet!!!

            Haal meestal mijn mais bij super de boer(euroshopper) of bij de Lidl.
            Barry

            Reageer

            • DarthCake
              Visser? Neh => Gamer :p
              • 29-03-2006
              • 129
              • Korbeek-Lo (Leuven)

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake

              Ah damn, ik betaal 0.90€ voor een blik met klipje . Volgende keer ga ik ook niet toekomen met 1 blikje denk ik, toch niet als ik wat karpers en brasems ga proberen te vangen ipv voorns en dan toch maar op brasems beginne te vissen omda ge alleen maar brasems vast krijgt .
              Oorspronkelijk geplaatst door MagicP

              Jaja maar dat is dan ook special sweet he voor de grotere vissen zogezegd he .
              Das waar, maar zouden we de volgende keer geen blikjes uit de Lidl halen? Dan hebben ze die winkel daar toch ni voor niks gezet
              Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
              "I know the human being and fish can coexist peacefully."

              Reageer

              • tuurke
                Met enige kennis...
                • 07-10-2003
                • 396
                • oudenaarde

                #22
                hallo,
                Blik mais de avond ervoor samen laten weken met esdoornsiroop,dit
                geeft een goede zoete smaak dan.Wil je ook je mais even rood kleuren,
                voeg er dan rode bietensap eraan toe.Maar met mais mag je zeker niet over-
                drijven in het voeder,als ik dit gebruik zal ik de mais door mijn zeef drukken,
                zo een 100gr,per kilo voeder.

                succes
                TIPS FOR TIPS
                DE GOUDEN TIPGEVER
                genomineerd voor de skynet blogs awards


                GRT TUURKE (al meer dan 450.000 bezoekers!!!...waarvoor mijn dank!!!!!)
                http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

                http://www.geersfishing.be

                Reageer

                • SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

                  #23
                  Ik gebruik rustig meer dan 100 gram per kilo, gewoon hele korrels. Het hangt er wel vanaf waar je vist natuurlijk.
                  Vaak prik ik dan ook rustig een worm met 1 of 2 korrels mais op een haak 8 of 6 en als ze dan azen gaat dat erg goed.
                  In Denemarken heb ik Bert van Gerven bezig gezien en die heeft al twee blikken mais gebracht in de eerste 10 minuten, ongelofelijk hoe snel die een berg voer brengt in het begin.

                  Sjaak van Voorden

                  Reageer

                  • rickie
                    hoe kouder hoe beter
                    • 18-11-2005
                    • 2377
                    • Oldebroek

                    #24
                    Er van uitgaande dat Bert van Gerven hier met de feeder bezig was:

                    Ik pak tijdens het voeren vaak ook een extra grote korf, met een dyneemalijn kan je prima je voer uit de korf trekken op de gewenste plek, doordat deze lijn geen schokken opvangt.

                    Aangezien ik meestal vis met een medium-feeder en voer met een heavy feeder had ik nog een vraagje: Hoe kan ik deze beiden hengels op dezelfde werpafstand afstellen, zodat het voeren ook op dezelfde plek gebeurt?

                    Ik heb wel eens gehoord dat BVG altijd gebruik maakt van een poly-butt, wat zijn de nadelen van zo'n dingetje?

                    Reageer

                    • Eduard
                      Moderator
                      • 11-08-2004
                      • 3278
                      • Sappemeer

                      #25
                      Het op dezelfde lengte krijgen van twee feeders is simpel. De ene feeder stel je af op de juiste afstand met de lijn op de lijnclip. Dan is het een verder een kwestie van: Uitlopen.

                      Je steekt een pin in de grond en daar gaat je korfje/schuiflus of whatever overheen. Beugel van je molen open zetten en lopen maar, totdat je niet verder kunt (lijnclip). Leg je feeder op de grond en strek de uitgelopen lijn een beetje strak. Zet een andere pin in de grond ter hoogte van je lijnclip. Wind de boel weer op en pak je andere feeder. Doe het korfje/schuiflus of whatever van deze feeder weer over de eerste pin, doe de beugel van je molen open en loop met het hele zaakje weer naar de tweede pin. Daar strek je je lijn weer wat strak en doet je lijn op de lijnclip.... voilá! Een kind kan de was doen!

                      Over de poly-butt staat hier een artikeltje over: http://www.totalfishing.nl/witvis/Po.../poly-butt.asp
                      groet,
                      Eduard

                      Reageer

                      • rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

                        #26
                        dat uitlopen staat lekker ***lig tijdens een wedstrijd

                        Ik had dat zelf ook al bedacht, maar dacht dat er misschien ook handigere methoden voor waren.

                        [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:23 AM]

                        Reageer

                        • Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                          dat uitlopen staat lekker ***lig tijdens een wedstrijd

                          [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:23 AM]
                          Hahahaha! Wat lopen er dan veel ***lige mensen rond bij wedstrijden.... En.... bedankt, kameraad! :@
                          groet,
                          Eduard

                          Reageer

                          • janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                            dat uitlopen staat lekker ***lig tijdens een wedstrijd

                            [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:23 AM]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

                            Hahahaha! Wat lopen er dan veel ***lige mensen rond bij wedstrijden.... En.... bedankt, kameraad! :@
                            Ik heb een stukje nylon koort van 3mtr in mijn vis koffer ,op iedere halve mtr een merk teken aan ieder eind van het draad een lus in iedere lus steek je een bankstick draadje mooi gespannen Je draaid je lijn om en om om de bankstick wel even onthouden hoeveel keer je er om heen draaid Het voorns kaal is 35 mtr breed =11x draaien +4 merkjes =35 mtr en niks geen gewandel
                            Groeten van Jan de visser

                            Reageer

                            • rickie
                              hoe kouder hoe beter
                              • 18-11-2005
                              • 2377
                              • Oldebroek

                              #29
                              sorry Eduard :snog:

                              Maar als je bijv de ruimte er ook niet voor hebt, omdat er zich bijvoorbeeld een gigantische rietkraag, een sloot, een weg of wat dan ook achter je bevind bied de oplossing van janb toch uitkomst alhoewel dit ook nogal werk vergt.

                              Reageer

                              • Sido
                                Sportvisser
                                • 06-09-2005
                                • 801
                                • dorpje aan franekervaart

                                #30
                                oke, jullie ***len nog maar even verder, mijn vraag is beantwoord (ik weet zo niet meer door wie maar bedankt aan degenen die antwoorden op mijn vraag hebben gegeven)
                                Sido
                                ____
                                HSV: De Deinende Dobber

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎