mais

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door rickie

    dat uitlopen staat lekker ***lig tijdens een wedstrijd

    [Gewijzigd door rickie op 05-17-06 at 11:23 AM]
    Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

    Hahahaha! Wat lopen er dan veel ***lige mensen rond bij wedstrijden.... En.... bedankt, kameraad! :@
    Oorspronkelijk geplaatst door janb

    Ik heb een stukje nylon koort van 3mtr in mijn vis koffer ,op iedere halve mtr een merk teken aan ieder eind van het draad een lus in iedere lus steek je een bankstick draadje mooi gespannen Je draaid je lijn om en om om de bankstick wel even onthouden hoeveel keer je er om heen draaid Het voorns kaal is 35 mtr breed =11x draaien +4 merkjes =35 mtr en niks geen gewandel
    ~0 oo was dat daarvoor ik dacht dat het was om de toeschouwers achter te houden

    Reageer

    • hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

      #32
      kunt eventueel ook thuis draad tussen 2 pennen doen van 5 of tien meter of hoeveel dan ook,dan hoef je niet langs de hele water kant te lopen als je bevoorbeeld op 60meter wil gewoon 6 keer om de paaltjes van 10 meter
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

      Reageer

      • hbtje
        Sportvisser
        • 02-02-2005
        • 773
        • heerde

        #33
        sorry had het niet gezien maar stond ook al bij janb op vorige pagina
        groet hbtje
        wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door rickie

          Er van uitgaande dat Bert van Gerven hier met de feeder bezig was:

          Ik pak tijdens het voeren vaak ook een extra grote korf, met een dyneemalijn kan je prima je voer uit de korf trekken op de gewenste plek, doordat deze lijn geen schokken opvangt.

          Aangezien ik meestal vis met een medium-feeder en voer met een heavy feeder had ik nog een vraagje: Hoe kan ik deze beiden hengels op dezelfde werpafstand afstellen, zodat het voeren ook op dezelfde plek gebeurt?

          Ik heb wel eens gehoord dat BVG altijd gebruik maakt van een poly-butt, wat zijn de nadelen van zo'n dingetje?
          Ik heb Bert bezig gezien in Denemarken Bijna altijd met de match En verder met de vaste hengel Van 4tot 8 delen Daar komt z,n snelheid vandaan en ook z,n records Als dat allemaal niet meer gaat dan pas de feeder Want met de feeder worden geen records gebroken En wat die poly bud betreft ,hij ligt bij mij in de vis schuur en daar zal die ook wel blijven Ik vind de magna bite een beter alternatief
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #35
            Wat is een magna bite?

            Ik heb overigens ook wel eens geprobeerd om aan de hand van de inhaalsnelheid van de molen de afstand te bepalen, maar dit is een helse klus, omdat je molen meer lijn inhaalt naarmate je spoel voller raakt.

            Ik ga voor: thuis de eerste 50 meter uitmeten, hier markeren en het laatste beetje aan de waterkant doen, zodat je niet in sommige gevallen wel 80 meter of meer moet lopen, zodat je bij je buurman van 6 stekken verderop terechtkomt.

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #36
              en dan breekt je lijn en dan ,weer naar huis om uit te lopen
              wat is er nou toch mis met uit lopen ik zie niet wat er ***lig aan is hoor of je moet het in je blote reet doen ~0
              is de enige preciese manier volgens mij.
              met die stokkies is wel leuk maar ken je je nog vertellen ,vis je gewoon 5 meter korter. !@#$

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #37
                Hallo
                ik vis met twee de zelfde molens en zorg er voor dat de spoelen even vol zijn (schuifmaat )

                als de vis bijt op 50 slagen en ik moet van hengel wisselen geen probleem
                gr Gerard

                Reageer

                • rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

                  #38
                  Wat tester zegt vind ik toch wel erg goed klinken! Enige nadeel hiervan is, dat als je op je ene spoel lijnbreuk krijgt, je de afgebroken hoeveelheid lijn ook van de andere spoel moet halen.

                  Ik vind het ook niet ***lig staan, dat uitlopen, maar het is zo'n werk en als je tijdens een vrije hengelwedstrijd 1 uur voorbereiding hebt, gaat dat uur bij mij al 3/4 op aan vaste hengel.

                  Reageer

                  • SvVoorden
                    Sportvisser
                    • 26-07-2002
                    • 747
                    • Woerden

                    #39
                    Nou, Met die slagen dat zal wel zo zijn maar als je ingooit en draait 50 slagen in dan heb je nog lijn over en moet je zeker weer opnieuw ingooien om de stopper te verplaatsen. Ik denk dat dit een zeer omslachtige manier is om de afstand te bepalen.

                    Rickie: Je kunt het wel thuis doen maar dan moet je wel weten waar je zit. Soms ligt er op 55 meter misschien een richel oid.
                    Ik gebruik 2 banksticks, net als Jan, deze zet ik op 4 of 5 meter van elkaar en dan weet ik precies hoe ver ik lig en kan ik de tweede hengel op exact dezelfde afstand leggen.
                    Iedereen met een feederwedstrijd loopt zijn hengel uit of gebruikt van die banksticks

                    Die polybutt is gewoon een soepele karperhengel met een lood van 50 gram.Op de hengel zit dan die poly butt dus als de vis er echt goed ligt pak je die hengel.
                    Sjaak van Voorden

                    Reageer

                    • rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

                      #40
                      Heb ik nog nooit gezien tijdens een wedstrijd..... (@)
                      let meestal ook niet zo op anderen, dat scheelt.

                      Waarom zou je met een karperhengel gaan vissen dan? Als je je hengel toch haaks op de oever zet, doet je top er ook toch niet meer toe? Of heeft dit met het drillen te maken?

                      Reageer

                      • janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                        Wat is een magna bite?

                        Ik heb overigens ook wel eens geprobeerd om aan de hand van de inhaalsnelheid van de molen de afstand te bepalen, maar dit is een helse klus, omdat je molen meer lijn inhaalt naarmate je spoel voller raakt.

                        Ik ga voor: thuis de eerste 50 meter uitmeten, hier markeren en het laatste beetje aan de waterkant doen, zodat je niet in sommige gevallen wel 80 meter of meer moet lopen, zodat je bij je buurman van 6 stekken verderop terechtkomt.
                        De magna bite is een beet regitratie systeem extern aan de hengel ,dus wil je op een gegeven moment weer op je gewone feeder steun kan dat door gebruik temaken van een tweede steun Dus er zit niets aan de hengel ,zo als bij de poly bud Het grote voordeel is dat je gewoon op pakweg 75mtr kan vissen Wat over het algemeen weer gepaard gaat met een korfje van zo,n 50 gram[speed] je steunt af in de magna bite Je hengel gaat recht voor uit ,en iedere cm die de lijn zich verplaats via een aan beet geeft op de registator een uit slag van 6 a 7 cm Alleen in de stroom werkt het niet Ik heb op het Haringvliet gevist met wel golven van een meter Top onder water en een perfekte beet regitratie Ik was in een keer helemaal om Het is in veel gevallen een geweldig instrument Het is beslist niet zalig makend Want om met de magna bite in het voornse kanaal ,in de paaitijd te gaan vissen ,is een zinloze zaak Je word dan echt gek van dat ding, de registratie is dan veel te gevoelig Maar dan gaan we weer tonken Het slaat nergens op maar je kan er zo,n onbeschofte hoeveelheid vis mee vangen En dat is ook wel weer eens leuk
                        Groeten van Jan de visser

                        Reageer

                        • rickie
                          hoe kouder hoe beter
                          • 18-11-2005
                          • 2377
                          • Oldebroek

                          #42
                          Een magnabite is meer net zoiets als een swinger voor het karpervissen? En je maakt dan ook gebruik van een lichte karperhengel?

                          Met tonken heb ik overigens de laatste tijd ook geexperimenteerd, en je kan er idd extreem veel vis mee vangen.

                          Reageer

                          • antoinette
                            Specimen Hunter
                            • 13-11-2005
                            • 1926
                            • oudenhoorn

                            #43
                            wat is tonken ?

                            Reageer

                            • rickie
                              hoe kouder hoe beter
                              • 18-11-2005
                              • 2377
                              • Oldebroek

                              #44
                              een visserij die voornamelijk in stromend water tot z'n recht komt. Je vist dan, simpel gezegd, met een schuiflood of korf op de bodem met hieraan een onderlijn. Vlak boven het wateroppervlak plaats je een dobber waarvan je goed kunt zien dat deze onder gaat. De dobber zweeft dus net boven het water. Je lijn trek je nu strak en als je beet hebt, kan dit je haast niet ontgaan!

                              Reageer

                              • janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door rickie

                                Een magnabite is meer net zoiets als een swinger voor het karpervissen? En je maakt dan ook gebruik van een lichte karperhengel?

                                Met tonken heb ik overigens de laatste tijd ook geexperimenteerd, en je kan er idd extreem veel vis mee vangen.
                                Je normale feeder Alleen met weinig ruimte denk aan een gaatje in het riet van ongeveer een mtr breed Je top staat te rammelen in de wind Heel voorzichtige aan beten je top gaat onder water ,en je wacht rustig af tot de wijzer omhoog gaat aan tikken en kat in het bakkie Op je vraag van de karper hengel Dat weet ik niet ,nooit geprobeerd Maar ik heb de 4,50 van Peter van de Wilk En daar werkt het systeem perfekt op
                                Groeten van Jan de visser

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎