Katapult

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Digger
    Newbie
    • 22-12-2015
    • 2
    • Brecht

    Katapult

    Hallo ik zou na 10jaar terug in NL willen gaan vissen maar is de katapult nog steeds verboden ? Zo ja hoe krijg ik mijn pellets ban 4mm op 30 meter ?
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...
    • 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

    #2
    Pellets van 4mm ga je niet op 30 meter krijgen met een katapult. Te weinig gewicht. Wat dacht je van een voerkorf / spod?

    En ja, katapult is nog steeds verboden

    Reageer

    • Digger
      Newbie
      • 22-12-2015
      • 2
      • Brecht

      #3
      het is voor met de Pellet Waggler maar heb al en hint van Harpie gekregen

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Zolang ik met de match vis in Nederland, vis ik al met de katapult. Nooit problemen gehad... Het is natuurlijk altijd op eigen risico. En inderdaad, je zult naar grotere pellets moeten gaan om ze op 30 meter te krijgen.
        Carpe Diem

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          Een keer het verzoek gekregen van een vriendelijke boa om mijn katapult in de tas te stoppen...sindsdien ben ik er erg voorzichtig mee, als je gecontroleerd wordt door een formeler exemplaar heb je en een fikse boete en wat veel vervelender is een strafblad.....Sindsdien gebruik ik dikwijls een werppijp, tot mijn ongenoegen overigens, is minder nauwkeurig. 4 mm pellet naar 30 meter, ik denk alleen met de wind in de rug.
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • Bollekneiter
            Met enige kennis...
            • 11-02-2010
            • 479
            • Amsterdam

            #6
            Met windkracht 7 en hoger! Ik gebruik de pult zelf ook, maar stop m wel steeds weg na gebruik. Als we naar de wettekst kijken dan zien we onder de wapenwet artikel 2 lid 1 ten 6e


            § 1. Algemene bepalingen
            Artikel 2
            1.
            Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.
            Categorie I
            ....
            6°. katapulten;

            Waar onder lid 4 de uitzondering valt, zie onderstaand.


            4.
            Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, onder categorie I, sub 7°, zijn geen wapens in de zin van deze wet voorwerpen die klaarblijkelijk zijn bestemd om als speelgoed te worden gebruikt en die redelijkerwijze niet geschikt kunnen worden geacht om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen of om personen te bedreigen of af te dreigen.

            Nu is dit natuurlijk hartstikke subjectief en vraag ik me dan af of de drennan catapult met rode elastiek dan onder speelgoed valt of toch onder de wapenwet. Deze is namelijk vrij slap, hennep verder dan 13m schieten is er haast niet bij.
            Aangepast door Bollekneiter; 23-12-2015, 12:02.

            Reageer

            • bink79
              Newbie
              • 22-05-2016
              • 10
              • tiel

              #7
              optie is een voerboot kopen erg makkelijk en handig gewoon voor een goedkope kijken op marktplaats

              want een kattepult mag niet in nederland je kan er een bon voor krijgen en ze nemen hem inbeslag

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎