Tarwe

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 338
    • Nuenen

    Tarwe

    Aangezien ik onlangs ben gestopt met het commercieel brouwen van bier en alleen nog thuis kleine batches brouw heb ik best welk wat kilo's o.a. tarwe(mout) in voorraad.

    Zou het werken als ik die tarwe laat koken om zacht te maken en dan te gebruiken om met regelmaat enkele korrels bij je dobber te gooien net als je met hennep doet? Of zou dat binnen de kortste keren de vis verzadigen? Ik zat ook te denken om 1 of meedere handjes voor te voeren op de voor ik ga vissen

    Groet John
  • Bert Kamp
    Frequent aanwezig
    • 08-09-2017
    • 158
    • Almelo

    #2
    Als ik de brasem er op krijg voer ik altijd bij met eetbaar spul in de korf, dit kan ook tarwe zijn.
    Kwestie van uitproberen hoeveel er in moet, op stromend water meer dan op stilstaand en op de IJssel weer meer dan op de Vecht.
    Geen spul door het voer mengen, wat er in zit krijg je er niet meer uit.
    Tarwe is heel geschikt om mee voor te voeren, je hoeft het zelfs niet eens te koken, het wordt vanzelf zacht in het water en dat gaat vrij snel.

    Reageer

    • bart125
      van alles wat
      • 03-11-2020
      • 169
      • A

      #3
      dat werk vast wel.

      Ik denk dat als je het breekt je het ook best zonder koken door je voer kan mengen.
      Ik tref in ieder geval geregeld stukjes mais etc aan in een voertje

      Reageer

      • Chris Ramakers
        Newbie
        • 14-08-2016
        • 15
        • Thorn

        #4
        Mijn ervaring is dat dit spul best geschikt is aan de haak vanaf ongeveer half juli. Om te voeren is dit niet geschikt vanwege de snelle verzuring.

        Chris

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎