vaste stok met korf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    #31
    kosmozz, interessant. is het niet zwaar aanslaan nog met die korf dan en is alleen zo n hengel hiervoor geschikt?
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #32
      Dat aanslaan gaat reuze makkelijk. Zo'n korf is niet zwaar voor die hengel. Ik weet niet of je er speciaal zo'n hengel voor moet hebben. Je kunt het vast met andere hengels doen. Het is een grove visserij en ik denk dat het beter is om je materiaal er op af te stemmen. Ik zou niet met een dure kanaalstok aan de rivier gaan zitten met al die stenen. Hij moet tegen een stootje kunnen.
      Carpe Diem

      Reageer

      • gekkon
        Komt net kijken
        • 22-09-2006
        • 74
        • noordwijk

        #33
        vaste stok met korf

        hallo forum leden
        kunne jullie een tekening maken hoe dat gaat met een korf op de vaste stok,ik vind het bijzonder intresant bij voorbaat hartelijk dank .gekkon

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #34
          Heel eenvoudig, monteer een speldwartel in een lus van 20 cm. Een paar cm boven waar de korf komt te hangen, knoop je nog een lus(je) waar je onderlijn aan komt.
          Carpe Diem

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #35
            En hoe komt die antenne dan te zitten ??
            Het is mij nog een beetje onduidelijk.
            Is je lijn net zo lang als je hengel ?
            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #36
              Hoi Frank,

              De lijn is net zo lang als de diepte + opslag. Ik had zelf iets van 30 cm opslag. De antenne monteer mbv 2 rubbers op de lijn. Je kunt met de antenne net boven het wateroppervlak vissen of half onder, wat je wilt. Je steunt de hengel zo af, dat de lijn precies strak staat. Je onderlijn is verbonden via een schuivende lus methode, dus iedere beet wordt direct doorgegeven aan de antenne. Nog even over het ingooien. De tie rip plaats je net boven de korf op de hengel je knipt deze zo af dat er nog 1 cm uitsteekt. Als de korf gevult is en de haak vorzien van aas, dan haak je de lijn achter de tie rip en breng je de hengel op volle lengte voor je onder eenhoek van 45 graden. Nu draai je de hengel een kwartslag zodat de lijn en korf van de tie rip valt en pendel je de korf richting stek. Daarna afsteunen want de voerkorf komt vanzelf op de juiste plek terecht (als het niet te hard stroomt).

              Groeten
              Dennis
              Carpe Diem

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #37
                Dennis,

                Bedankt voor de info.
                Dat van die tie rip had ik al eens gelezen maar de rest was nog niet helemaal duidelijk.
                Ik kan dit natuurlijk eerst eens proberen hier in de ZWV maar op de maas
                moet dat denk ik ook wel mogelijk zijn.
                Gebruik je nog speciale antennes ?

                nogmaals bedankt !
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #38
                  Dennis,
                  Fijn dat je het zinkvissen ook als positief ervaren hebt.
                  Probeer het nu ook eens met een versneden top en een antenne met bolletje, gestoken in je toprubber, zoals ik al eens beschreven heb. Ook daar kan je een hoop lol aan beleven, als ze top en al onder water trekken.
                  Groeten,
                  PeBo.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • PeBo
                    Hengelaar
                    • 29-09-2007
                    • 2636
                    • Oosterhout

                    #39
                    Frank,
                    Ik denk dat je het beste gelijk naar de Maas kan gaan i.p.v. naar de Zuid Willems vaart. Het is een techniek, die het beste tot zijn recht komt op stromend water, omdat het een wat groffere manier van vissen is. Volgens mij is het op de ZWV nogal eens moeilijke/fijne visserij en kan je dan ook beter voor het fijnere werk gaan. Licht en dun en met de vers. Zo heb ik er tenminste vroeger de selectie wedstijden ervaren.
                    Groeten,
                    PeBO.
                    ]Member of the Easterwood dreamteam.
                    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                    Groeten,
                    PeBo.

                    Reageer

                    • Kosmozz
                      Match en Feeder
                      • 25-07-2005
                      • 1959
                      • Hannut

                      #40
                      Ik gebruik die waggler antennes van colmic. Maakt verder niet uit, als het maar zichtbaar is. Ze gebruiker ook wel sateprikkers.

                      Ik ga nog een eerste topdeel bestellen met vaste top erin. Ik denk dat dit nog leuker is dan met elastiek
                      Carpe Diem

                      Reageer

                      • PeBo
                        Hengelaar
                        • 29-09-2007
                        • 2636
                        • Oosterhout

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                        Ik gebruik die waggler antennes van colmic. Maakt verder niet uit, als het maar zichtbaar is. Ze gebruiker ook wel sateprikkers.

                        Ik ga nog een eerste topdeel bestellen met vaste top erin. Ik denk dat dit nog leuker is dan met elastiek
                        Dennis,
                        De spriet in je versneden top niet te dun pakken. Hij buigt anders teveel door met de stroom. De tip komt dan in het verlengde van je lijn te staan en dat is ook weer niet de bedoeling. Hij moet wel wat krom gaan staan maar ook weer niet teveel.
                        Groeten PeBo
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                        Groeten,
                        PeBo.

                        Reageer

                        • Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

                          #42
                          Bedankt Pebo. Ik zal eens kijken wat men in de aanbieding heeft
                          Carpe Diem

                          Reageer

                          • PeBo
                            Hengelaar
                            • 29-09-2007
                            • 2636
                            • Oosterhout

                            #43
                            Zinkvissen,

                            Ramon,
                            Je systeem ziet er goed uit. Niets op aan te merken.
                            Ik heb nog wat foto’s gemaakt. Hier wat uitleg. Op foto 160 kan je zien dat het systeem bij mij uit drie delen bestaat. Van links naar rechts: de antenne, dan een stukje siliconenslang waar deze antenne in past. Dan het toprubber wat ook weer precies in het siliconenslang past. Waarom ik het zo doe. Als ik de antenne gelijk in het toprubber zou steken dan wijst de antenne altijd in het verlengde van de hengel. Als ik hem dan wil zien moet ik altijd wat schuin gaan zitten, want anders kijk ik op mijn hengel en zie ik de antenne haast niet. Omdat ik nu de twee rubbers in elkaar steek gaat de antenne schuin met de stroom mee hangen. Hierdoor hangt hij naast mijn hengel en kan ik gewoon recht blijven zitten. (foto’s 161 en 162) Voor mij gemakkelijk want ik heb wat versleten nekwervels. Het ziet er een beetje uit als een swingtip. Ik hoop dat het samen met de foto’s zo duidelijk is. Succes vandaag en laat het resultaat eens horen. Ik hoop dat je er veel grote platten aankrijgt.
                            Groeten,
                            PeBo.
                            Attached Files
                            ]Member of the Easterwood dreamteam.
                            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                            Groeten,
                            PeBo.

                            Reageer

                            • Ramon Ansing
                              tsjah?
                              • 27-06-2006
                              • 760
                              • Tolbert

                              #44
                              Aha, wat niet te zien was op de foto die ik je stuurde zie ik nu is dat mijn montage identiek is aan de jouwe alleen een heel klein verschil. zwieptopje, toprubber daar een antenne in dan een rubberje op de lijn die aan de andere kant van de antenne dus hij langtook gewoon met de lijn mee. aleen is die doorzichtig en zie je hem niet . Op jou manier is het kwa zicht misschien nog makkelijker zal eens even proberen morgen.

                              iniedergeval bedankt!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎