Jaargetijde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 323
    • Nuenen

    Jaargetijde

    Ik vang nauwelijks vis op de stek waar ik in de zomer op een goede dag de ene na de andere voorn, zeelt en baars met de vaste stok uit het water haal. Ben twee weken geleden nog even geweest maar ving nog niet een fractie van wat ik een masnd of twee geleden ving. Het water is niet diep (60-80 cm). Zou het echt over zijn tot het weer warmer wordt?

    Ik hoop op antwoord van kenners en niet "kun je alleenmaar achter komen door te proberen".

    Groet,
    John
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    #2
    Ik ken het water natuurlijk niet waar je zit te vissen.
    Maar in het najaar en winter is het heel gebruikelijk dat op ondiepe wateren de vis meestal weg gaat.
    Ze gaan dan scholen en zoeken vooral donkere plekken op en diepere wateren.
    Op grotere wateren zo als de randmeren gaan ze dan met grote hoeveelheden de havens in.
    Dus het is helemaal niet vreemd dat nu de temperatuur naar beneden gaat daar de vis daar niet meer bijt.

    ps. In sommige gevallen kun je op dergelijk water wel is een visje vangen bij of onder een bruggetje, helemaal in de schaduw, of voor of in de ingang van een sloot.

    Jos.

    Reageer

    • bart125
      van alles wat
      • 03-11-2020
      • 161
      • A

      #3
      Wat voor type water praat je over?
      sommige stekken zijn inderdaad niet voor alle seisoenen

      Reageer

      • John67
        Nooit uitgeleerd...
        • 26-09-2020
        • 323
        • Nuenen

        #4
        Stilstaand water in dorp. 9 meter breed, zoal gezegd niet al te diep en kronkelt door de rand van woonwijk. Oevers bomen en gras in rustig gebied.

        Reageer

        • bart125
          van alles wat
          • 03-11-2020
          • 161
          • A

          #5
          Veel bomen kan in deze tijd van het jaar veel blad in het water opleveren waardoor het water zuurder wordt en het zuurstofgehalte aan de lage kant kan zijn.
          de vis trekt dan weg als er een keuze is

          Reageer

          • John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 323
            • Nuenen

            #6
            Vandaag toch nog een mooie zeelt gevangen... met een spinner :-) :-) :-)

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎