Raven Fishing Failliet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door website KVK (https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/stoppen/hoe-vertel-ik-mijn-klanten-dat-ik-stop/)
    Faillissement of schuldsanering


    Een curator of bewindsvoerder die een faillissement of schuldsanering afwikkelt heeft als taak zoveel mogelijk te betekenen voor schuldeisers en werknemers door bijvoorbeeld een doorstart te realiseren. De kans dat dit lukt is groter wanneer een ondernemer zijn klanten nog geen gedag heeft gezegd en de zaak en klantenbestand nog in tact zijn. Daarom gelden bij een faillissement en schuldsanering deze regels.
    • Je houdt je zaak en klantenbestand zo gezond mogelijk ook al weet je dat faillissement of schuldsanering is aangevraagd.
    • Er is geen verplichting om je klant over de situatie te vertellen, maar je mag geen bestelling of aanbetalingen aannemen die je niet meer kunt waarmaken of contracten aangaan die je niet kunt nakomen.

    De curator of bewindsvoeder combineert uiteindelijk - als een doorstart lukt - het (slechte) nieuws dat je stopt met informatie over het goede nieuws van je doorstart. Daarmee probeert hij je klanten en goodwill te behouden. Daarna kun je jouw persoonlijke verhaal alsnog aan je klanten vertellen.
    Je mag dus geen bestellingen of aanbetalingen aannemen die je niet meer waar kunt maken. In het geval van Raven zijn er consumenten die ter goeder trouw een bestelling geplaatst hebben, deze al volledig betaald hebben, maar niets geleverd hebben gekregen. Mocht de curator besluiten als nog te leveren, kan hij volgens het faillissementsrecht daar als nog een betaling voor verlangen. Of te wel je mag 2 keer voor je bestelling betalen.

    Bij de aanschaf van een auto gaat het vaak om grote bedragen, dan is het niet verstandig om een (aan)betaling te doen. Je kunt dan beter afspreken om de betaling bij levering te doen. Gaat het bedrijf failliet dan heb je inderdaad een concurrente vordering op de garage, maar geen garantie dat je je geld terugkrijgt of er als nog geleverd gaat worden. Daarom betaal ik een auto ook altijd bij levering met de pin.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎