Haakaas: krenten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eijkb
    Banned
    • 13-08-2003
    • 215

    Haakaas: krenten

    Heren (en dames),

    Ik ga vanmiddag / vanavond weer eens vissen aan het Albertkanaal te Merksem / Deurne. Nu heb ik voor vandaag weer eens wat inkopen gedaan mbt haakaas: mais, erwten en krenten.

    Krenten? Jawel: Krenten!. Ik heb daar totaal geen ervaring mee, maar brasem eet zoet, maden zijn geel. Krenten zijn zoet en geel. Lijkt me logisch toch? En aangezien de brasem ook mais neemt, zal het 'niet bewegen' van de krent geen nadelig effect hebben dunkt me. heb ook de donkere variant gekcoht, dus misschien een panache van gele en donkere krenten. Het geheim van 2005? Ah, voor de niet verstaanders: krenten is in dezes een synoniem voor rozijnen.

    Aan U de eer mijn idee af te branden, op te hemelen en/of te voorspellen ofdat ik uberhaupt wat ga vangen op de krent. Hierbij moet ik zeggen dat ik vis met de wincle picker en het krentengedoe op de bijhengel (tevens een winckle picker). Op mijn primaire hengel doe ik gewoon maden.

    p.s. Zie in google dat krenten wel gebruikt worden voor karpervisserij, maar goed: ik mòt witvis

    [Gewijzigd door Eijkb op 06-15-05 at 03:28 PM]
  • tuurke
    Met enige kennis...
    • 07-10-2003
    • 396
    • oudenaarde

    #2
    hallo,

    is zeker goed voor de witvis,ikzelf vorig jaar op een wedstrijd een pak brasem mee gevangen.
    een tip;een handvol krenten in je voer verwerken maar wel fijn snijden mee een schaar en eentje aan de haak,ikzelf gebruikte de gele,de bruine kreeg er geen beet op,probeer ook eens geconfijt fruit(deze dat ze in de cake verwerken,gele,witte ,;rode,groene)deze doen het ook uitstekend.

    grtjes tuurke
    TIPS FOR TIPS
    DE GOUDEN TIPGEVER
    genomineerd voor de skynet blogs awards


    GRT TUURKE (al meer dan 450.000 bezoekers!!!...waarvoor mijn dank!!!!!)
    http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

    http://www.geersfishing.be

    Reageer

    • Eijkb
      Banned
      • 13-08-2003
      • 215

      #3
      Hoi tuurke,

      Bedankt voor je snelle antwoord. Heb bruine en gele. Bruine en geel voor in het voor en alleen de gele aan de haak. Ik las ergens we dat je ze het beste 24 uur voor gebruik in het water kunt laten weken, heb jij dat in jouw geval ook gedaan?

      Zal degene door het voer zekers versnijden. Degene in de haak die ga ik inkepen zodat het binneste een beetje kan lekken.

      Zoals gezegd, geen ervaring mee. Maar ik doe het gewoon zoals het me goed lijkt. Ik vind het altijd leuk om op de bijhengel nieuwe dingen te testen alvorens deze toe te passen op mijn primaire hengel. Heeft te maken met het feit dat als we met de vismaten vissen er altijd een competatief gedoe bij komt kijken, waarbij de centimeters (alles boven de 15cm) van één hengel tellen.

      Maar goed, we zullen straks zien! Als ik vanavond terug ben zal ik uiteraard de resultaten posten.

      Reageer

      • Eijkb
        Banned
        • 13-08-2003
        • 215

        #4
        Op de krent noppes, nada, niks. Wel 2 keer een heel klein aanbeetje maar geen vis. Op de made een hoop voorn en 1 brasem. Toch vaag, gezien ik daar nogmaal juist brasem vang (en grote ook) en nu dus maar 1 (kleintje). In ieder geval heb ik nog voer over, dus morgenvroeg nog een paar uurtjes en natuurlijk weer de krent. Gezien ze nu een hele nacht aan de krenten hebben kunnen wennen

        Reageer

        • Fisherman Eric
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2003
          • 187
          • amersfoort

          #5
          heej eijkb,

          wat jammer dat je er niet goed op hebt gevangen, ik heb het zelf nooit gebruikt maar toen ik las dat jij het wilde proberen had ik goede hoop. Heb je de krenten ook door je voer gedaan of heb je het alleen als haakaas gebruikt?
          Groeten, Eric.

          Reageer

          • Theo de Kreij
            VOERBOER
            • 03-06-2003
            • 2345
            • Zoetermeer

            #6
            Ik denk, maar weet het niet zeker, dat de geur van de krent niet voldoende los komt. Zou het helpen om een stukje van de krent af te knippen, of ze eerst voor te wellen in warm water? Een krent zal een Brasem niets zeggen, wellicht de geur wel.
            Mvrgr,

            Theo de Kreij.

            ********************************
            Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
            ********************************

            www.peche-tackle-europe.com

            Reageer

            • Eijkb
              Banned
              • 13-08-2003
              • 215

              #7
              Zo, terug van de ochtendsessie en weinig gevangen, zoizo niets met de krent.

              Ik heb de krenten verknipt in het voer gedaan en uit de voerbak aan mijn haak. Dus het waren verknipte krenten zeg maar, welke even hebben kunnen marineren in het voer. De hengel met de krent heeft ongeveer 8 uur (over 2 dagen) in het water gelegen op de voerstek (zo nu en dan wel de krent ververst natuurlijk) waar de hengel met de made wel (weinig) ving. Op het Albertkanaal te Merksem doet de krent dus niets.

              Ik denk echter dat het op andere wateren wel kan werken. Als je de krent binnen haalt nadat deze een tijdje op de bodem heeft gelegen ziet tie er lekker uit (voor zover ik als vis kan denken ), beetje gelijke kleur als de made en zoetig. Dus ik hou het pak krenten gewoon bij, al was het maar om zo nu en dan eens te proberen.

              Reageer

              • hbtje
                Sportvisser
                • 02-02-2005
                • 773
                • heerde

                #8
                wacht op de volgende ontwikkeling

                vriendelijke groet hbtje
                wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                Reageer

                • Eijkb
                  Banned
                  • 13-08-2003
                  • 215

                  #9
                  Ga vandaag en zondag nog uitgebreid vissen, dus zal de krent nog wel eens proberen. Ben voor mijn doen al weer lekker "uitgebreid" bezig, daar ik tegenwoordig een emmer heb voor mijn standaard voer een een bakje ernaast voor deze probeersels. Schepje normaal voer, extra ingredient en dat alles voor de bijhengel.

                  Vandaag naar omgeving Willebroek. Dat ik dat nog niet eerder gezien had, daar heb je drie mogelijke viswateren op een postzegel:



                  - De hazewinkel:
                  - Zeekanaal Brussel - Rupel
                  - De Rupel

                  (omschrijvingen zie http://www.provant.be/visserij/)

                  Iemand een tip mbt deze drie wateren?


                  [Gewijzigd door Eijkb op 06-17-05 at 08:18 AM]

                  Reageer

                  • tuurke
                    Met enige kennis...
                    • 07-10-2003
                    • 396
                    • oudenaarde

                    #10
                    hallo,
                    nog even terug keren op de krenten,ze deden het bij mij uitstekend maar nie op kanaal,maar wel op vijvers,denk dat je op vijvers meer succes gaat hebben met rozijnen(krenten,maar de gele,moet lukken,want heb er ervaring mee),nog een klein tipje,even laten weken(overnachten)chocojenever.

                    grtjes tuurke
                    TIPS FOR TIPS
                    DE GOUDEN TIPGEVER
                    genomineerd voor de skynet blogs awards


                    GRT TUURKE (al meer dan 450.000 bezoekers!!!...waarvoor mijn dank!!!!!)
                    http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

                    http://www.geersfishing.be

                    Reageer

                    • Eijkb
                      Banned
                      • 13-08-2003
                      • 215

                      #11
                      Wat heb jij toch met chocojenever? Volgens mij bak je je frites nog in chocojenever

                      Gisteren op het Zeekanaal Rupel - Brussel gevist (het kanaal van Willebroek) en weinig gevangen. Met de krent, mais en erwt helemaal niets zelfs. Alleen de made deed het goed op paling en 2 kleine brasem. Waar ik ook ingooide: paling.... stomme beesten zijn dat. Hoe kan je voorkomen dat je paling vangt? Niet zeker? Ze beten werkelijk op alle variaties: 1 made tot 10 mades. Kort bij de kant, in het midden en aan de overkant.

                      Maar goed: de krent op water waar ze de vis niet moet vechten om het eten: mislukt. Op vijvers zal het wellicht beter werken maar ik vis niet op vijvers. Tenzij het een héééle grote vijver (zeg maar Plas of Meer) is.

                      Reageer

                      • Fisherman Eric
                        Frequent aanwezig
                        • 25-08-2003
                        • 187
                        • amersfoort

                        #12
                        Dat is wel heel toevallig, een maat van mij heeft zaterdag op het A.Dam Rijnkanaal gevist en ving een aantal palingen. Ook zijn vismaamaat ving er een paar. Normaal gesproken is het niet gebruikelijk dat we die daar vangen. Zou het aan het weer en of luchtdruk liggen.

                        Groeten, Eric.

                        Reageer

                        • Eijkb
                          Banned
                          • 13-08-2003
                          • 215

                          #13
                          Vandaar op drie verschillende waters gevist, in totaal een uurtje of 6. In totaal 1 voorn en 1 brasem. Niet te hebben is dat. Ik vis normaal altijd op het Albertkanaal en tot 2 weken geleden was het daar goed vangen. De laatste week helemaal niets (of zeer weinig). Waar is de brasem toch heen? Of heeft de paling alle brasem op? !@#$

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎