match vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • balou
    Newbie
    • 25-01-2004
    • 6

    match vissen

    zou graag een duidelijke uitleg willen over de lood verdeling op de lijn.
    vis met onderlijnen van 40cm en gebruik strait waggelers van 1.90 gram uitgelood gewicht van van eik dobbers en ik wil boddy waggelers van shaekspear gebruiken van3.23gram,maar nu komt het begrijp van al die info niks begin pas met het match vissen dus vandaar,vis meestal op water van ongeveer 1,5 tot 4meter,dus als er iemand is die mij goed op weg kan helpen dan graag want al die verschillende info kom er gewoon niet uit, bijvoor baat dank balou :? !@#$
  • Tijs Guelen..
    Gast
    • 19-03-2005
    • 36
    • leiden

    #2
    Balou,

    Hoelang is je matchhengel?
    Wil je met een vaste montage gaan vissen of (waar het 4m is) met de slider?

    Met de vaste montage vind ik het persoonlijk erg fijn om 4/5 van het gewicht rondom de dobber te plaatsen.
    Met dat lood fixeer je de dobber op de juiste diepte en het is gelijk je werpgewicht. De andere loodjes plaats je dan als verklikkerloodjes tegen de onderlijn. Zo doe ik het meestal tenminste..

    Maar bij de slider ligt dit weer anders..

    Groeten Tijs

    Reageer

    • balou
      Newbie
      • 25-01-2004
      • 6

      #3
      de hengel is 420 waar het mij om gaat is het lezen op de dobbers en dan te handelen hoeveel lood en dan heb je nod de diepte te bepalen ,kijk voor een ander is het makkelijk maar voor mij is dit alles nieuw dus van daar graag die info,vis met een onderlijn van 40cm 18.00 en 14.00 onderlijn. bijvoorbaat dank balou :?

      Reageer

      • Tijs Guelen..
        Gast
        • 19-03-2005
        • 36
        • leiden

        #4
        Balou,

        Vaak staat het gewicht op de dobbers (vaak bij Drennan dobbers) aangegeven is SWANN. Één swann loodje is 1.9gram. Heb je dus een dobber van 3 SWANN dan moet er 5.7 gram lood op de lijn.

        Staat het gewicht aangegeven in AAA of BB oid dan moet je even naar een site surfen (bijv. www.visserslatijn.nl) en het lijstje van Dinsmore lood uitprinten en dan kun je het gewicht ook zo uitrekenen..

        Groeten Tijs

        Reageer

        • FeederNiek
          Newbie
          • 13-08-2004
          • 7

          #5
          Hallo,

          Het is in een ander Topic ook al genoemd, maar in de Witvis totaal nr. 19 staan een aantal artikelen over het (match)vissen met de dobber. Hierin staat ook een stukje met goede/duidelijke uitleg over de verschillende type dobbers. Ook staat daar een tabel met de verschillende AAA en BB waardes (Het lijstje waar Tijs het over had )

          groet Niek

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎