goed voertje voor yssel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

    #16
    En frits zal zeker dat voor keer proberen maar vijver geel was er vandaag niet meer dus ga morgen ff mengeling maken met brx van van de eynde is niet echt zwaar voer maar ga morgen in een inham vissen van de yssel ga vanavond wel beetje mengen zie dan wel of het wat wordt thanks ga het proberen.
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #17
      Ja, maar niet pure cacoa. Dit is zal ik maar zeggen: Intstant-Choco. Je hoeft er alleen maar wat melk bij te doen en "klaar is Klara"... Ik koop altijd gewoon de goedkoopste, merkloze uit de supermarkt.

      Dit is zoet en geeft een mooie wolkvorming, is trouwens een tip die ik ook hier van het forum heb gehaald (ere wie ere toekomt)
      Ik vis altijd met dood voer, dus om het in het begin wat levender te maken doe ik een paar lepels van dit spul door mijn voer. Gewoon in droge vorm, aan het water, vlak voor dat ik begin te vissen.
      Op stilstaand water alleen het eerste half uur/uur, da's even een kwestie van bekijken, als je beet begint te krijgen hoeft het niet meer. Op stromend water zoals de IJssel kun je het langer gebruiken, want door de stroming is het zo weg.

      Wat voor korf gebruik je? een gaaskorf of een dichte?
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • hbtje
        Sportvisser
        • 02-02-2005
        • 773
        • heerde

        #18
        Bedank voor bericht Eduard,maar begrijp niet helemaal doe je het door het voor of los je het op in water en dan door voor.
        Ik wissel op yssel regelmatig van korf,maak de avond van tevoren voer aan en dan vis ik met gaas korf maar maak smorgens ook zelfde voer aan maar wat dan erg droog is dan vis ik met bijna dichte korf en dan wissel ik met voer droog en de verzadige,in begin meestal met het droge tot er een spoor is en dan schakel ik over op de meer verzadige voer.
        vriendelijke groet hbtje
        wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

        Reageer

        • Tijs Guelen..
          Gast
          • 19-03-2005
          • 36
          • leiden

          #19
          Hbtje,

          Ik stel nu altijd zelf mijn voer samen voor voordat ik dat deed viste ik veel met Sensas Riviere.
          Ik deed dan vaak :
          - 1kg Sensas Riviere Breme
          - 0.5kg Sensas Riviere Gardons
          Ook een goed voer wat gemaakt is voor in de stroming (riviere)

          Groeten Tijs

          Reageer

          • hbtje
            Sportvisser
            • 02-02-2005
            • 773
            • heerde

            #20
            dank u
            wil gewoon ff van alles proberen maar tot nu toe is gele gevaar nog het beste en wielco feedermix
            vriendelijke groet hbtje
            wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #21
              Op stromend water zoals de IJssel hoef je denk ik niet te denken dat je een spoor kunt maken met droog voer. Zeker als er nog een paar 1000tonners aan binnenvaart langs komt is dat zo weg. Vandaar dat ik de voorkeur geef aan een goed zwaar, verzadigd voer en een gesloten korf. Deze kun je kopen, maar ook eenvoudig zelf maken van een fotorolletje (die ronde doosjes waar ze in verkocht worden) of een gaaskorf bedekken met wat grijze tape, isolatie tape o.i.d. Een beetje handige jongen knutselt van alles in elkaar, zo aan het water...en als je toch niks vangt ben je in ieder geval bezig
              Met een gaaskorf ben je over het algemeen je voer kwijt voordat hij de bodem raakt. Een gesloten, plastic korf heeft bovendien het voordeel dat hij sneller stijgt bij het binnenhalen. Daardoor blijft hij minder snel haken op de keien die daar bijna overal zijn.

              De Nesquik (of anderzins) doe ik gewoon in droge vorm door het voer. Ik heb altijd een klein bakje met voer naast mij staan waaruit ik mijn korf steeds vul en daar knikker ik gewoon een hoeveelheid (+/- 1 eetlepel) in. (Ik doe het dus niet door het voer in mijn voeremmer).

              Het gele gevaar gebruik ik niet (ik wordt al misselijk van die lucht alleen :~ )
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • hbtje
                Sportvisser
                • 02-02-2005
                • 773
                • heerde

                #22
                Eduard mogen we u weer danken
                Heb jij slechte resultaten dan met gele gevaar of nooit met gevist?
                IK gebruik het ook niet puur
                Vriendelijke groet hbtje
                wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                Reageer

                • elastico
                  Newbie
                  • 25-07-2003
                  • 9

                  #23
                  Bij Kampen op de IJssel vis ik altijd met het volgende recept:

                  1 kg Sensas Canal Brasem
                  0,5 kg Sensas Voorn
                  0,5 kg leem
                  0,1 ltr Brasem van Sensas

                  Op de goede manier bevochtigen zodat het voer verzadigd is.
                  0,2 ltr pinkies + casters toevoegen en een niet te kleine korf met bloklood.

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #24
                    Ik heb niks tegen fabrieksvoer. Ik heb jaren ermee gevist, gewoon een kant en klaar voer met een additiefje (caramelix, Bremix of zoiets) en vissen maar.... Ik heb mij ook nooit echt geïnteresseerd voor lokvoer...tot dit jaar.

                    Ik vis nu met een heel simpel voer (dankzij een aantal forumleden):

                    5 dl bruinbrood kruim
                    5 dl paneermeel
                    4 dl polenta bloem'
                    4 dl koekjesmeel
                    1 dl hennep
                    1 dl notenmeel of witte kokos
                    lichte basterdsuiker
                    kaneel
                    curcuma
                    ...maar bij het hoofdstukje 'lokvoer' kun je nog veel meer hierover lezen....

                    Ik heb mij voor genomen om dit seizoen heel strikt alleen met dit voer te gaan vissen om het door en door te leren kennen. Wellicht dat ik voor volgend seizoen wat meer ga variëren c.q. spelen, maar dit seizoen nog niet. Misschien als het heel warm weer wordt dat ik de basterdsuiker vervang door vloeibare melasse, maar ik wil mij wel beperken tot pure ingrediënten. Dus geen 'Gele Gevaren', Turbo wit, zwart rood of pimpelpaars, Belgisch geel, 'Feedertotaalvoer' of met wat voor andere klinkende namen de fameuze firma's ook maar op de markt zijn. Nogmaals, da's geen kritiek op deze firma's, dat is gewoon mijn keuze, want als ik dan toch iets zelf maak, wil ik ook precies weten wat erin zit.... (ik wil het ook zelf kunnen proeven en op de meeste zakken kant en klaar-voer staat niet voor niets: Niet geschikt voor....)
                    Wel kijk ik veel naar de voertjes van collega vissers en ruik er ook vooral aan en daarom mijn eerdere reactie:...Ik wordt al misselijk van de lucht alleen :~

                    Ik heb gister toevallig een wedstrijdje aan de IJssel gevist, bij Spoolde (zo ongeveer onder het viaduct van de A28 bij Zwolle) In de monding van de Willemsvaart-IJssel bij het Katerveer. De eerste twee uur was het lekker vissen, totdat men het sluisje ietwat open zette, daarna was het echt peuteren en in de volle stroming van de IJssel... Nummer een had dik 14 kilo in een paar uur tijd, ikzelf had een 3e plek met ruim 7 kilo, nummer twee plukte net nog een voorn mee en had maar 140gram meer !@#$

                    Voor deze gelegenheid heb ik mijn voer verzwaard met TTX. Leem is wel een optie, ook voor feedervoer, maar ik gebruik op de IJssel een dichte korf (gaaskorf met een binnenband van een fiets erom) en dan is dat niet nodig.
                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎