factoren loting,voer,techniek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

    factoren loting,voer,techniek

    geachte collega vissers
    had de volgende vraag en hoor graag hoe jullie er over denken.
    wat denken jullie in volgorde van belang
    -loting
    -voer
    -aas
    -aasaanbieding
    -techniek
    Hoor van jullie graag hoe jullie er over denken denk zelf dat de loting toch wel 80%uitmaakt of zie ik dat verkeerd.
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    Bij veel wedstrijden is het loten van dergelijk groot belang dat je van te voren al kunt inschatten waar de prijzen zullen gaan vallen. Op ieder water zijn er wel favoriete plekken hoewel dit niet altijd de kopplaatsen hoeven te zijn. Zelf kijk ik daarom naar de direkte concurrentie rondom mijn visplek. Als ik beter vis dan m'n buren, heb ik 't goed gedaan.
    De 80% die jij noemt, vind ik wat aan de hoge kant. Als de geluksfactor altijd zo hoog zou zijn bij het wedstrijdvissen, zouden veel hengelaars afhaken. Bovendien is het dan rekenkundig vrijwel uitgesloten om vier keer wereldkampioen te worden zoals Alan Scotthorne en Bob Nudd.
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Ikzelf hecht weinig waarde aan de loting. Het is meestal pas achteraf dat je kunt zeggen, ik zat op een 'baggerstek' of juist niet.
      Voer, aas, aanbiedeing en techniek is volgens mij niet echt op volgorde van belang te zetten:

      Iemand met goed voer, maar slecht aas zal nog niet veel vangen.
      Iemand die slecht aas heeft maar een goede techniek kan er al weer wat meer uitslepen.
      Iemand met een goede aasaanbieding maar een slechte techniek (bv. kan zijn voerkorf niet op dezelfde plek krijgen) is ook al hopeloos gehandicapt...
      enz.
      enz.
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • Piscator

        #4
        Moi,

        Loting is het belangrijkste, omdat van bijna ieder water wel bekend is wat de goede of slechte plaatsen zijn, kun je dus meestal van tevoren bepalen waar de meeste vis gevangen wordt.

        Op de tweede plaats komt de techniek en aas aanbieding: nl. welke vis kan ik verwachten, vis ik dan met gegroepeerd lood of juist niet, zwaar op de grond of niet, zinkend of niet, met zijlijn montage of lusmontage. Hoe is de bodemstructuur.
        Deze factoren ( kan er nog wel enkele noemen) bepalen allemaal welke techniek en aasaanbieding je moet toepassen. Als je hier geen inzicht in hebt ben je op een goede stek meestal ook kansloos.

        Vervolgens komt het aas. met goed aas en een slechte techniek of aasaanbieding ben je kansloos

        En als laatste het voer, welk voer je gebruikt is puur subjectief, je moet er in geloven en dan vang je ook.
        Ook hier moet je trouwens wel je verstand gebruiken en bv. niet met zemelen op stromend water gaan zitten.

        gr,

        Johan



        [Gewijzigd door Piscator op 05-10-05 at 04:48 PM]

        Reageer

        • Theo de Kreij (van Berner

          #5
          Eigenlijk zijn alle genoemde punten een sleutel tot succes. Allen moeten goed zijn of meezitten en zijn onafgebroken met elkaar verbonden. Wat heb je aan een gelote topstek wanneer je die niet kan uitbuiten omdat je aas niet goed is, je voer te droog, je techniek niet goed enzovoort enzovoort. Wat heb je aan goed voer wanneer je niet weet wat je ermee moet aanvangen.

          Mis overigens nog de term tactiek.

          Als ik het in een volgorde zou moeten plaatsen, dan ongeveer:

          - tactiek (bepaal je nadat je weet waar je zit en wat je buren doen)
          - voer (bepaal je na de tactiek en moet de eerste vis brengen)
          - aas (houd de vis actief en op je stek)
          - aasaanbieding (bepaald het wel of niet bijten)
          - tecniek (is al door alle punten heen verweven en begint al bij het punt voer)

          - loting (mazzel of pech liggen dicht bij elkaar. Soms loot je goed maar vis je slecht, of loot je slecht maar vis je goed) Als je buurman 1 brasem vangt en jij niet, heb je waarschijnlijk pech. Vang je er allebei 1 maar is die van jou 400 gram zwaarder, heb je mazzel. Vangt hij er 5 en jij niets, dan is er iets mis. Dat kan aan alle punten liggen, ook de loting.



          [Gewijzigd door Theo de Kreij (van Berner op 05-10-05 at 07:40 PM]

          Reageer

          • miracoli
            http://www.lichtletter.be
            • 24-05-2003
            • 222
            • Kortemark

            #6
            ach, wat loting betreft. Een goede visser kan op een mindere plaats zijn schade zo veel mogelijk beperken. En wanneer hij een normale en of goede plek loot moet hij normaal kunnen scoren. Maar ja, het is allemaal zo makkelijk gezegd.

            Dit weekend zat ik naast een topvisser (ene David of Davy Ghyselinck) te vissen, wel die kaapte gewoon de vissen van mijn voerplek weg. Natuurlijk zou ik wel willen weten hoe hij het precies doet.
            En dat heeft volgens mij niets te maken met de loting. Op iedere club zijn er wel enkele mannen die dat ietse (of een héél stuk) meer kunnen dan de andere vissers.

            En als je ze dan eens aandachtig aan het werk ziet, dan zie je dat het stuk per stuk perfectionisten zijn. Met een goed voer, goed aas, en vooral een uitgekiende strategie.
            Vooaf weten wat je zal doen bij bepaalde omstandigheden, geeft een grote streep voor.

            En dan moet ik ootmoedig toegeven: "Ik heb nog zoveel te leren".
            http://www.sadoradesigns.be

            Reageer

            • hbtje
              Sportvisser
              • 02-02-2005
              • 773
              • heerde

              #7
              ik vind belangrijk onder werp
              maar vanavond ook heb niks vers voer niet en aas niet.
              wordt toch 2 met 7800 gram eerste 11000,en dan de derde met4400 dan 1500 in 2 uur tyd misschien was het met verse swpullen beter geweest maar je weet het niet he.
              was voer wat ik zaterdag heb aan gemaakt en geen verse maden ging over 2 uurs wedstrijd
              vriendelijke groet hbtje
              wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

              Reageer

              • rudy vis
                sportvisser
                • 01-02-2003
                • 656
                • merelbeke

                #8
                ik vind dat je wel wat geluk moet hebben met de loting maar uiteindelijk zijn hhet toch steeds weer dezelfden die in de prijzen vallen.bij de uitleg die theo geeft kan ik mij volledig in vinden.

                Reageer

                • Jans
                  Toekomstig expert
                  • 13-03-2004
                  • 272
                  • Drenthe

                  #9
                  Moi,

                  Goed vissen op een slechte stek levert over het algemeen geen wedstrijdwinst op.
                  Iemand die op een goede stek slecht vist door 15 brasems te missen en er twee te vangen zal meer kans maken op de eindoverwinning dan een ander die op een slechte stek een wereld wedstrijd zit te vissen door alle vier op zijn plek aanwezige voorntjes te vangen.

                  Bij vissen in vakken is het al niet veel anders, in een slecht vak goed vissen kan je in het meest gunstige geval de vakwinst opleveren maar de eindoverwinning kan je rustig vergeten.
                  Meer vangen dan de buurman links en rechts naast je is dan een schrale troost.

                  Een kop of staartnummer loten is in 90% van de gevallen het halve werk, kijk de uitslagen op de diverse sites er maar op na.
                  Gisteren zelf het bewijs weer geleverd door op het staartnummer de overwinning in mijn vak te behalen, in het andere vak ging de overwinning naar de kopplek.

                  Hoe hoger het niveau van de deelnemers, des te belangrijker de loting, doordat iedereen wel weet hoe hij een visje moet vangen en z'n voer en aas goed voorelkaar heeft zal de uiteindelijke loting de doorslag geven.

                  Zet de wereldkampioen op een waardeloze plek, en plaats jezelf op een "hotspot" en ga voor jezelf na wie de meeste kans op de overwinning maakt.

                  Zoals m'n opa altijd al zei, vis die er niet zit kun je ook niet vangen.
                  Er is altijd iemand die nog minder vangt.

                  Reageer

                  • Jan Broess
                    Specimen Hunter
                    • 21-09-2003
                    • 1131
                    • Nieuwegein

                    #10
                    De loting is inderdaad het belangrijkste, zeker als je hoog in de competitie wilt blijven.
                    Ik kreeg eergisteren in de zomeravondcompetitie nog 8 punten aan mijn broek ondanks een zeer scherpe vissessie met 3.5 kilo vis uit de Amsterdam Rijnkanaal op steknr. 2. Mijn buren op nr. 3 , 4, e.v. vingen weinig tot NIKS. De kopvisser 1 kilo.
                    Dus ik heb het zeer goed gedaan, verder was alles in orde bij mij, op de casters na (3 dagen onder water in koelkast....)
                    Maar op de laatste nummers (25-30) vingen diverse vissers 5-11 kilo! Da's schrikken!

                    Dat was vreselijk balen voor mij, want ik dacht mezelf zeker in top-3 te hebben gevist.... !@#$
                    Toen ik langs deze winnaars reed en ze informeerde over hun vangst, kon ik daarna niet meer slapen!

                    Dus hoe goed je ook vist, je kunt alleen de schade beperken op een slechte plek en als je pech hebt. Veel sterkte met je volgende teleurstellende wedstrijden dankzij de loting.... ~_~

                    Grtz,
                    Jan
                    Greetz,
                    Jan Broess

                    www.devaartposcar.nl

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎