wat is beter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    wat is beter

    Gisteren aan de ijssel gezeten met mijn nieuwe haevy feeder. Heb tussen twee strekdammen gezeten, maar niets gevangen. Pas toen er zo'n groot vrachtschip langskwam kreeg ik aanbeet, maar miste de vis, maden helemaal kapot. Dit gebeurde een paar keer als er zo'n groot schip kwam. Moet ik dan in de stroom vissen? Of kan ik tussen de strekdammen blijven, maar moet ik de techniek aanpassen.???
    ryby ryby ryby i duzo ryb
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Dit bewijst dat je actief moet vissen, dus af en toe eens aan de lijn trekken om de vis opmerkzaam te maken, en zodoende beweegt het aas. Meestal zal het verplaatsen van 20 cm al genoeg zijn om een aanbeet ui te lokken. Dit systeem pas ik altijd toe op langzaam of stilstaan water en dikwijls met succes. De beste visserij doe je in de stroming, bij normale toestanden, dus niet bij hoogwater en of wild stromend water. Maar dat zal zeker wel bekend zijn. En het missen van de vis, normaal gezien moet je dan je onderlijn korter maken. Maar ik weet niet hoe lang je onderlijn nu is. Daar moet ik op gissen.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • visseninpolen
      Met enige kennis...
      • 01-01-2005
      • 301
      • wichmond

      #3
      Ja, de onderlijn had ik wel vrij lang, zo'n 30 cm. Maar ik dacht dat dit in stroom wel goed was. Maar doordat ik tussen de strekdammen in zat, stroomde het naatuurlijk minder erg. Kga het volgende eerst nog 's op de zelfde manier proberen, maar dan in de stroom en als het weer hetzelfde is, zal ik meer bewegen (de hengel dan natuurlijk) en e.v.t de lijn ook eens inkorten. Bedankt voor de tip. Ik heb slechts een paar keer eerder in de ijssel gevist, met dobber en toen leuk gevangen, maar de beste ervaringen heb ik met kanalen, in de tijd van mijn wedstrijden. Als het daar hard stroomde, had je aan drie gram wel voldoende, dus een rivier is voor mij Nieuwe/andere koek. Maar ik ga door.... urplelaff: urplelaff:
      ryby ryby ryby i duzo ryb

      Reageer

      • Piscator

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door visseninpolen

        Ja, de onderlijn had ik wel vrij lang, zo'n 30 cm. Maar ik dacht dat dit in stroom wel goed was. Maar doordat ik tussen de strekdammen in zat, stroomde het naatuurlijk minder erg. Kga het volgende eerst nog 's op de zelfde manier proberen, maar dan in de stroom en als het weer hetzelfde is, zal ik meer bewegen (de hengel dan natuurlijk) en e.v.t de lijn ook eens inkorten. Bedankt voor de tip. Ik heb slechts een paar keer eerder in de ijssel gevist, met dobber en toen leuk gevangen, maar de beste ervaringen heb ik met kanalen, in de tijd van mijn wedstrijden. Als het daar hard stroomde, had je aan drie gram wel voldoende, dus een rivier is voor mij Nieuwe/andere koek. Maar ik ga door.... urplelaff: urplelaff:
        Hoi,

        Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar een onderlijn van 30 cm op de ijssel is absoluut te kort.
        Mijn ervaring is dat juist een iets langere onderlijn van +/- 80 cm betere resutaten geeft op de ijssel. Ik zelf gooi meestal een zwaardere korf van 60 tot 70 gram net in de stroom, en probeer daar ergens een randje te vinden waar de korf tegenaan stroomt. Je hoeft niet de illusie te hebben dat een korf op de ijssel stil blijft liggen in de stroom, (ankers aan de korf wil nog wel eens helpen) Blijf vooral constant minimaal om de 2 minuten een korf zwaar en grof voer brengen. ( ook het voer blijft echt niet lang liggen ) Vooral in deze tijd van het jaar komt de vis dan vanzelf en is niet kieskeurig. Neem geen te dunne onderlijn en geen te kleine haak, je kunt er in deze tijd van het jaar nl. "bakken" van brasems en windes verwachten en barbeel wordt er tegenwoordig ook af en toe gevangen.

        Gr,

        Johan



        [Gewijzigd door Piscator op 04-22-05 at 12:30 PM]

        Reageer

        • feeder
          Komt net kijken
          • 10-07-2003
          • 72

          #5
          hallo

          ik ben het helemaal eens met Johan
          ik vis veel op de waal en daar gebruik ik wel eens
          onderlijnen van 1.5 meter
          met haak 8, een onderlijn van 30 cm is meer voor de vaste stok.
          en met zoon lange onderlijn krijgt het aas ook meer een
          natuurlijke beweging.
          probeer het maar eens.

          gr,
          Hans
          eat...sleep...go fishing. :fish: :fish: :fish:.... :worm:

          http://www.hsvonsgenoegen.com
          *
          http://www.sportvissen.eigenstart.nl

          Reageer

          • visseninpolen
            Met enige kennis...
            • 01-01-2005
            • 301
            • wichmond

            #6
            Thanks guys, Ik ga het proberen. :klappen: ke:
            ryby ryby ryby i duzo ryb

            Reageer

            • FeederNiek
              Newbie
              • 13-08-2004
              • 7

              #7
              Zoals je uit bovenstaande reacties op kunt maken: als de vis mis geslagen wordt is doorgaans de onderlijn te kort. Een te lange onderlijn zorgt er voor dat de vis de haak te ver inslikt. Door dat je een lange onderlijn gebruikt merk je deze pas als ie weg zwemt. Dan is het aas met de haak allang ingeslikt.

              groet Niek

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎