Vragen met mbt matchvissen op diep water.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RichardN.
    Newbie
    • 19-04-2005
    • 5

    Vragen met mbt matchvissen op diep water.

    Hallo,

    Ik breng graag mijn tijd door aan de waterkant met de matchhengel. Nu ben ik onlangs op een kanaal gaan vissen waar de diepte ruim 6 meter bedraagt. Ik heb gevist met een 'slider'montage. Het water is ongeveer 30 meter breed en ik vis met een 'onverzwaarde slider' van 8 gram. Mijn montage bestaat uit een 16/00 hoofdlijn en een onderlijn van 14/00 en 75 cm lang. Deze 2 bevestig ik middels een tonwartel maatje 22.
    Mijn vraag is nu hoe ik mijn lood moet plaatsen. Ik gebruik een stiftloodje van 7 gram, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik deze moet plaatsen en hoe ik de overige knijploodjes moet monteren. Mijn matchhengel is overigens 3,90 meter. Kan iemand mij helpen met dit probleem, of heeft iemand ervaring met het vissen op 'diep' water?

    Alvast bedankt!!

  • Tijs Guelen..
    Gast
    • 19-03-2005
    • 36
    • leiden

    #2
    Richard,

    Ik gebruik bij het slideren drie loodgroepen…
    De eerste groep loodjes plaats ik net boven de wartel die onder- en hoofdlijn met elkaar verbindt. Er van uitgaand dat je een onderlijn van 40cm gebruikt plaats je het bulklood ongeveer 50cm boven deze groep. Zo kan je onderlijn nooit bij het bulklood komen en is de kans op knopen erg klein. En ongeveer anderhalve dobberlengte boven het bulklood komen nog een paar kleine loodjes die ervoor zorgen dat de montage niet bij het bulklood kan komen.

    Groeten Tijs

    Reageer

    • RichardN.
      Newbie
      • 19-04-2005
      • 5

      #3
      Hallo Tijs,

      bedankt voor je reactie. Ik ga as. donderdag weer vissen en zal eens kijken of het werkt. Maar is vis meestal met een onderlijn van 75 cm, maar ik heb het idee dat deze te lang is. Afgelopen zaterdag had ik absoluut geen succes, dus ik hoop dat het overmorgen beter gaat.

      Bedankt voor je snelle reactie!!

      Reageer

      • Tijs Guelen..
        Gast
        • 19-03-2005
        • 36
        • leiden

        #4
        Richard,

        75cm vind ik persoonlijk erg lang maar als je het fijn vind moet je je bulklood gewoon ongeveer 80cm van de eerste loodgroep plaatsen. Maar als je met eens staande haak vist, of zelfs boven de bodem gaat het aas volgens mij teveel dwarrelen bij 70cm! Het bulklood kan overigens wel uit een 'stiftlood' bestaan hoor, alleen plaats er onder en boven dan wel even een paar loodjes zodat de bulk niet kan verschuiven! Met een dobber van 8gram zou ik zelf gaan voor een bulklood van een gram of 4/5 die ik dan vastzet tussen wat loodhageltjes.

        Groeten Tijs

        Reageer

        • Tijs Guelen..
          Gast
          • 19-03-2005
          • 36
          • leiden

          #5
          Richard,

          En hoe is het donderdag gegaan?

          Groeten Tijs

          Reageer

          • RichardN.
            Newbie
            • 19-04-2005
            • 5

            #6
            He Tijs,

            Ja donderdag wel een mooie Brasem gevangen van rond de 55 cm. 's avonds nog een aardige karper, maar dit werd verspeeld door de te kleine haak. Maar toch een leuke dag gehad. Ben trouwens op je site geweest! Ziet er leuk en vooral overzichtelijk uit!!
            Bedankt voor je interesse.

            Groeten Richard.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎