Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registeren.
Sommige subforums kunt u ongeregistreerd lezen. Deze vindt u hieronder.
Meldt u v andaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (komende) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Bij het vissen met een dobber wordt vaak de lijn geremd op de spoelrand alvorens de dobber het water raakt. Hierdoor raakt de lijn minder snel in de war.
ik oefen gewoon heel veel dan kom ik er vanzelf.
maar als je lokvoer gebruikt met een werphengel moet je de werphengel er dan echt boven op werpen of iets ernaast?
of heeft dta geen verschil?
maar als je lokvoer gebruikt met een werphengel moet je de werphengel er dan echt boven op werpen of iets ernaast?
Je kunt dit doen op verschillende manieren.
1. feederen, je hangt dan een korfje aan je lijn en hier zit het voer in op deze wijze is je lokvoer altijd dicht bij de haak.
2. matchen, je gooit het lokvoer op 1 plaats (discussie genoeg over hoe dit te doen ) en zorgt door een makering op je lijn en een richtpunt dat je altijd dicht bij je voerplek komt.
Het is echter wel essentieel dat je probeert zo dicht mogelijk bij je lokvoer plek te blijven, of evt iets van je plek af in de richting van de stroming als je stromend water hebt. Waarom zou je anders voeren
Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebberBekijk bericht
de werphengel boven op je voer gooien
dat word een dure sport
Spui, kun je af en toe ook eens een inhoudelijke serieuse posting doen? De topic starter vraagt een advies en kan best een geintje waarderen, maar een beetje hulp zou hij/zij nog meer waarderen
Ik moet soms erg lachen om je one-liners maar soms is het een beetje over de top....
Spui, kun je af en toe ook eens een inhoudelijke serieuse posting doen? De topic starter vraagt een advies en kan best een geintje waarderen, maar een beetje hulp zou hij/zij nog meer waarderen
Ik moet soms erg lachen om je one-liners maar soms is het een beetje over de top....
1. feederen, je hangt dan een korfje aan je lijn en hier zit het voer in op deze wijze is je lokvoer altijd dicht bij de haak.
2. matchen, je gooit het lokvoer op 1 plaats (discussie genoeg over hoe dit te doen ) en zorgt door een makering op je lijn en een richtpunt dat je altijd dicht bij je voerplek komt.
Het is echter wel essentieel dat je probeert zo dicht mogelijk bij je lokvoer plek te blijven, of evt iets van je plek af in de richting van de stroming als je stromend water hebt. Waarom zou je anders voeren
wie kan er iets uileggen over een voerkorfje moet je dan daar onder ook nog lood doen?
wie kan zeggen hoe je aas in je voerkorfje doet? er zit toch geen bodem in? xD
Je houd het korfje met 1 hand vast, je zorg dat het onderkant van het korfje op je wijs/middel/ring vinger rust. Zo kun je met je duim het korfje vullen.
Ik druk eerst een gedeelte aan, daarna doe ik daar wat los erboven op..
Reageer