shimano Aspire AX comp. 14,50 meter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • evkolthoorn
    Newbie
    • 03-10-2010
    • 3
    • Elburg

    shimano Aspire AX comp. 14,50 meter

    Graag zou ik wat ervaringen willen uitwisselen over de shimano aspire AX competition 14,5 meter.

    Ik heb anderhalf jaar geleden een complete pack gekocht van deze hengel en was zo trots als een pauw.
    Helaas is dat nu een heel stuk minder en mijn vertrouwen in shimano is een flink stuk afgenomen.

    Begin van de zomercompetitie brak mijn 11,5 meter deel gewoon en zonder wind met het ingooien onderhands. Het deel was zo recht als een kaars afgebroken, nou ja dacht ik toen nog, kan gebeuren misschien een fabrieksfoutje. Via de hengelsport zaak waar ik hem gekocht had een nieuw deel gekregen, duurde wel erg lang maar uiteindelijk kon ik weer lang vissen.

    Tot september ging het goed en toen sloeg het noodlot weer toe, eerst weer het 11,5 meter deel doormidden exact de zelfde breuk als de eerste keer en nu met het aanslaan van een voorentje.
    2 weken later brak mijn 4e deel recht achter de bus af met het scheppen van een blei, ook weer kaarsrecht.

    Ik ben nu teneinde raad, geef je veel geld uit om je droomhengel te krijgen en nu blijkt het een zware miskoop te zijn die nog niet eens met een hengel van 3 tientjes kan concureren als het om sterkte gaat.

    Zijn er nog meer viscollega's die deze nare ervaring hebben met shimano???
    Waar zou de kit 4 van deze hengel nog meer op passen, zodat ik deze nog met sterkere einddelen kan gebruiken??? Ik hoor graag van jullie.

    Groet Egbert
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    Hey Egbert, jij ook op het forum?

    Ik hoorde al dat je hengel niet echt wil mee werken. Heb de laatste tijd hetzelfde probleem. 2 weken geleden brak ik het 5e deel van mijn exage slim. (lege koffiekan valt om, tikt net tegen het deel aan....). Hengel nog geen jaar oud, maar dit was eigen schuld dus geen garantie. (ook wel logisch).

    Zaterdag tijdens de koppelwedstrijd het 4e deel van mijn exage ax gebroken. nooit problemen mee gehad tot nu.

    Qua levertijd heb ik beide keren geen probleem gehad. Via Vlemmix in Steenwijk binnen een week een nieuw deel.

    Maar ik hoor inderdaad minder goede verhalen over de levering van duurdere hengel delen.
    De delen zouden gewoon op andere hengels van shimano moeten passen.
    Vraag Martijn anders voor de zekerheid, volgens mij heeft hij ook andere delen op zijn Aspire.

    Reageer

    • Tim1995
      Lerende visser
      • 04-11-2009
      • 245
      • Overijse

      #3
      Ja, en normaal zou je verwachten dat een hengel van 14,50 m sterk is op het deel van 11 m.
      http://delanevissers.skynetblogs.be/...-van-de-vijver
      Mijn favoriete stek

      Reageer

      • Joas
        Frequent aanwezig
        • 18-07-2009
        • 199
        • Breamcity

        #4
        wat kost zo'n 11,5 of 4 meter deel als ik zo vrij mag zijn?

        Reageer

        • evkolthoorn
          Newbie
          • 03-10-2010
          • 3
          • Elburg

          #5
          ik heb voor het 11,5 mt deel 300 euro moeten voorschieten, dit was inkoopprijs volgens hgl.sportzaak.
          4e deel weet ik nog niet.

          groet Egbert

          Reageer

          • Joas
            Frequent aanwezig
            • 18-07-2009
            • 199
            • Breamcity

            #6
            zelf vis ik met een shimano exage bx. Deze hengels kost in 13m pack ongeveer ruim 2 keer een 11,5 meter deel van een Aspire. Nu weet ik natuurlijk dat je geen appels met peren moet vergelijken (doe ik waarschijnlijk helaas toch) maar met mijn exage bx kan ik tijdens eens een windkracht 4 toch door vissen. In Engeland wordt de exage zelf gebruikt op commercials. Ik kan me voorstellen dat je soms uit angst om een deel te breken van je aspire besluit om maar niet te vissen met een stevige wind er dwars op, dit kost immers een bak geld bij breuk.
            Om de vraag simpel te houden, wat was/is jouw reden om die Aspire aan te schaffen en neem je dergelijke hoge kosten bij het breken van een deel niet mee in je besluit bij het kopen van een hengel? Ik heb hem zelf nooit in handen gehad vandaar maar ik kan me voorstellen dat je er echt enorm de balen van hebt. Koop je een hengel die absoluut top moet zijn.. krijg je dit.

            Reageer

            • evkolthoorn
              Newbie
              • 03-10-2010
              • 3
              • Elburg

              #7
              Ik wilde eerst de Beastmaster van 14,5 mt kopen, maar toen werd mij de Aspire 14,5 mt met pack aangeboden voor een zeer scherpe prijs (1000 euro) en ik was toen nog zeer onder de indruk van dit zo geheten "paradepaartje".
              Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd, ik ga nu uitzoeken op welke shimano hengel de topsets van de Aspire passen en als er zo'n hengel bestaat, deze erbij kopen mits hij niet te duur is.

              Reageer

              • Tumba
                kom net gekeken
                • 02-09-2009
                • 189
                • Vlierden

                #8
                Ik was ook bijna van plan om de aspire aan te schaffen, maar mijn winkelier raadde me dit af omdat bij breuk de delen inderdaad zeer prijzig zijn. En hij had de ervaring dat breuk bij deze hengels geen zeldzaamheid was. Enkele weken later was mijn probleem opgelost, ik won de wedstrijd van Kuijpers hengelsport weliswaar op een mooi nr (A1) maar toch!! Ik ging huiswaarts met een FAPS ERRE HQ-R33 incl 3 5-delige topsetten en een cupkit!! Deze hengel mag me de komende jaren gezelschap houden aan de waterkant!!!

                GR Emiel

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎