Optische metingen dyneema

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #31
    Als je echt dun en sterk wilt dan ben je dit moment bijna genoodzaakt om voor de Ultrabraid te kiezen a 50 euro/150 meter. Ik zou dan voor de 20/00 gaan. Vind je 10 kg niet wat veel voor barbeel? 6-7 kg is meer dan genoeg. Nylon lijnen met een dergelijke aangegeven trekkracht halen dat meestal niet, zeker op de knoop.
    Carpe Diem

    Reageer

    • Harold Z
      I'm not an addict
      • 14-08-2007
      • 611
      • Uden

      #32
      @Kosmozz: Bedankt voor je reactie! 10kg lijkt misschien veel maar het valt wel mee, mijn onderlijn Super G-line 24/00 nylon is al 6,8 kg, wil daar toch graag een stukje boven zitten, laten we zeggen 8+ kg. Ultrabraid is ook van Gamakatsu toch? Is Ultrabraid ook langer dan 150mtr te krijgen?
      Iemand ervaring met DAM Steelpower braid? Kwam ik op internet tegen, opgegeven waarden: 16/00 mm dik, Max trekkracht 11,3kg (is wel ruim) 250mtr lengte voor 30,-, klinkt interessant, maar is het dat ook??

      Groet Harold
      "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
      animals are treated" - Ghandi

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #33
        Hoi Harold,

        De vraag is of die Gline de 6.8 kg haalt ;-) Je wilt dus iets wat vergelijkbaar is met 30/00 nylon.

        De Ultrabraid lijn is inderdaad van Gamakatsu en je kunt deze (helaas) enkel in 150 meter krijgen.

        Whiplash Pro 10/00 is een optie. Als je genoegen neemt met een werkelijke diameter van 35/00 dan is deze lijn perfect. Hier kun je haaien mee takelen bij wijze van spreken. Wil je een wat sterkere lijn per diameter dan kun je voor de de 13 of 15/00 Power Pro gaan. Op zee wordt deze veel gebruikt op zeebaars en heeft een heel goede prijs/kwaliteits verhouding. Voor jouw type visserij is dat denk ik mooi zat. Suffix heeft ook een nieuwe lijn die beter dan power pro moet zijn. Ik heb hem in hande gehad en is ook vrij dik in diameter. Voordeel van de whiplash pro en power pro is dat je ze per km kunt kopen wat de prijs/meter serieus verlaagt.

        Wat andere merken betreft, de aanschaf blijft een gok....

        Groet,
        Dennis
        Carpe Diem

        Reageer

        • Harold Z
          I'm not an addict
          • 14-08-2007
          • 611
          • Uden

          #34
          Hoi Dennis,

          Of de G-line de 6,8 kg haalt is inderdaad een goede vraag, er vanuit gaande dat dit wel zo is wil ik mijn hoofdlijn toch graag 8+ kg hebben, wil er ook redelijk zware korven mee weg kunnen zetten.
          De sterkte is inderdaad vergelijkbaar met 30/00 nylon, heb nu Shimano Technium Invisitec nylon 30/00 op m'n spoelen zitten, is max. 9,8 kg
          Whiplash Pro valt voor mij al meteen af omdat ze 10/00 claimen en eingelijk dus 35/00 dik is... een verschil van 350% !!!
          15/00 powerpro is misschien wel een optie ja, en dan per kilometer, kan ik mooi 4 spoelen mee vullen.
          Maar is de werkelijke diameter van Powerpro wel (bijna) de diameter die ze opgeven?

          Had gehoopt dat er wel iemand was met goede informatie over de andere merken, anders blijft het inderdaad een gok.

          Best lastige materie.... dyneema...

          Groet Harold
          "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
          animals are treated" - Ghandi

          Reageer

          • Harold Z
            I'm not an addict
            • 14-08-2007
            • 611
            • Uden

            #35
            @Gerrit of Dennis of anderen:

            Heeft iemand van jullie ervaring met Spiderwire UltraCast Inivisibraid of Spiderwire Stealth Code Red?
            Hoe zijn deze qua werkelijke sterkte, sterkte bij knopen en werkelijke diameter??

            Groet Harold
            "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
            animals are treated" - Ghandi

            Reageer

            • brommertwan
              Newbie
              • 10-10-2008
              • 30
              • vlak bij het water

              #36
              Heb ook lange tijd met met preston reflo 8/00 (werkelijk 10/00)gevl. lijn gevist en was hier net als franki erg over te spreken. Deze lijn was licht blauwig van kleur. Maarrr de nieuwe verpakkingen van ditzelfde merk en diameter zijn beduidend slechter (iets grijziger) deze lijn zou ik niet meer adviseren.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎