Timm's dobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ADO69
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

    Timm's dobbers

    Ik heb heel wat dobbermerken versleten, van de goedkope recreatiedobbers (je moet tenslotte ergens beginnen als start van de hobby) en de middenklassersdobbers als die van Sensas Abu/Garcia en shespeare, tot handgemaakte dobbers van Rolla (forumlid).
    Uiteraard heeft iedere kwaliteit zijn prijs en zijn de handgemaakte mmatchdobbers van Rolla gewoon griezelig goed maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan (mocht je dit lezen Rolla, ik ben er superzuinig op op die matchdobbers van je) en ook ik moet in deze tijden naar mijn portemonaie kijken en dan keuzes maken. Zodoende ben ik terecht gekomen bij Timm's dobbers (een aantal jaar geleden al gekocht) en kan ik na 3 jaar er mee te hebben gevist, gerust zeggen dat dit toch aardig het niveau haalt van handgemaakte dobbers.
    Ik ben vooral ook tevreden over de lijndoorvoer die dus bij de meeste dobbers door het dobberlichaam heen gaan en je dus totaal geen risico loopt je oogje er uit te slaan bij aanslaan van de vis.
    De uitloding is erg secuur te noemen en de afwerking ook, de gewichten op de dobber komen goed overeen met de werkelijk te gebruiken gewichten, en in vergelijking met de goedkopere merken kan ik toch wel zeggen dat het het geld waard is om Timm's dobbers aan te schaffen want het verschil in nauwkeurigheid qua uitloding is behoorlijk groot te noemen.
    Mijn algehele indruk is erg goed en geef ze het cijfer 8,5
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Voor zover ik weet is er op dit forum maar een forumlid genaamd Rolla en ik kan je vertellen dat die echt geen dobbers met de hand maakt.
    Ik denk dat je Rolla verward met Roha.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ADO69
      De uitloding is erg secuur te noemen en de afwerking ook, de gewichten op de dobber komen goed overeen met de werkelijk te gebruiken gewichten, en in vergelijking met de goedkopere merken kan ik toch wel zeggen dat het het geld waard is om Timm's dobbers aan te schaffen want het verschil in nauwkeurigheid qua uitloding is behoorlijk groot te noemen.
      Mijn algehele indruk is erg goed en geef ze het cijfer 8,5
      Hmmm zo zie je maar dat ervaringen ook willen verschillen. Er is opzich weinig mis met Timm's dobbers, maar ik heb wel de ervaring om te zetten dat het groene model 'emiel' (?) toch wel behoorlijk ernstige afwijkingen heeft qua gewicht. Heb mij laten uitleggen dat dit manco hem zat in de gebruikte antenne. Ik vis nu met drennan dobbers
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • ADO69
        Frequent aanwezig
        • 31-01-2013
        • 181
        • Oudenhoorn

        #4
        @Rolla, ik bedoelde inderdaad RoHa, excuses.
        https://www.antjes-creaties.nl/index.php

        Reageer

        • henk de wit
          Komt net kijken
          • 10-09-2009
          • 98
          • groningen

          #5
          Ik heb viel verschillende dobbers van TIMMS gehad maar ja eigenlijk zijn ze bagger... Ze lekken ,vallen uitelkaar en de gewichten kloppen vaak echter niet.... das mijn ervaring met TIMMS tenminste ,had ze uiteindelijk op ebay gezet en hand gemaakte van die ENGELSE gekocht viel beter en goedkoper dan TIMMS ook nog.....

          Reageer

          • fpulles
            omgeturnd
            • 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

            #6
            Van RoHa ken ik ze niet,. Ik heb ze vroeger allemaal gehad: sensas, tubertini,timms,preston en zelfs sjeekspier.

            Maar ik vis (nu al weer 4 jaar) het liefst met de serie toppertjes van PEBO. Ik brak er laatst een (eigen schuld). Kon wel janken...

            Ongeevenaarde klasse.
            oude hond kan ook trucjes leren

            Reageer

            • willie
              Sportvisser
              • 03-12-2005
              • 626
              • wijhe

              #7
              maar PEBO maakkt toch geen dobbers meer.

              groeten willie

              Reageer

              • PeBo
                Hengelaar
                • 29-09-2007
                • 2636
                • Oosterhout

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                Van RoHa ken ik ze niet,. Ik heb ze vroeger allemaal gehad: sensas, tubertini,timms,preston en zelfs sjeekspier.

                Maar ik vis (nu al weer 4 jaar) het liefst met de serie toppertjes van PEBO. Ik brak er laatst een (eigen schuld). Kon wel janken...

                Ongeevenaarde klasse.
                Frank,
                Ik heb nog een klein voorraadje dobbers om mensen te kunnen helpen die een dobber ongelukje hebben gehad. Laat maar weten welke soort en welk gewicht dan kijk ik even of ik er nog een voor je heb. Je hebt dan weer de serie compleet.
                ]Member of the Easterwood dreamteam.
                Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                Groeten,
                PeBo.

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door willie
                  maar PEBO maakkt toch geen dobbers meer.

                  groeten willie
                  Wilfried,
                  Klopt wat je zegt. Voorlopig ben ik er mee gestopt. Misschien gaat het weer een keertje prikkelen en dan begin ik weer. Op het moment heb ik er geen zin in en dan moet je er niet aan beginnen, want dat zie je terug in de kwaliteit.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • fpulles
                    omgeturnd
                    • 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                    Frank,
                    Ik heb nog een klein voorraadje dobbers om mensen te kunnen helpen die een dobber ongelukje hebben gehad. Laat maar weten welke soort en welk gewicht dan kijk ik even of ik er nog een voor je heb. Je hebt dan weer de serie compleet.
                    TOP!Blijer kan je niet maken
                    oude hond kan ook trucjes leren

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎