Sanders zelfbouw feederhengels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    Sanders zelfbouw feederhengels

    Heeft iemand ervaring met Sanders zelfbouw feederhengels of kent deze feederhengels ???
    Groet John.

    www.baitstore.nl
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    kosmozz......

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Hoi John,

      Ik heb de Sanders Extreme Feeder. Het is een erg fijne hengel met een snelle actie maar toch soepel. Verder is ie erg licht voor een feeder waar je ook 170 gram mee kunt wegzetten, korte afstand wel te verstaan.

      Men zegt dat de nieuwe Fox Horizon FX1 Feeder exact dezelfde stok is, maar alleen anders afgebouwd en niet blauw gespoten. Deze stok heb ik voor 175 euro in DLD gezien. Voor een tweede feeder ga ik denk ik voor de Fox. Als de blank hetzelfde is, is het mij die 100 euro extra niet waard voor eigenbouw. Ik vraag me af of de Sanders hengels echt veel beter zijn afgebouwd dan de fabrieksuitvoeringen. Misschien kan iemand mij dat vertellen?

      Groeten
      Dennis
      Aangepast door Kosmozz; 21-10-2007, 21:05.
      Carpe Diem

      Reageer

      • john van den broek
        Specimen Hunter
        • 30-03-2003
        • 1089
        • Venray

        #4
        Dennis bedankt voor je reactie.

        Ik kan twee stuks van deze hengels kopen en er is mij verteld dat je hier vlot de 100 meter mee kunt gooien.

        Ik weet niet wat jou ervaringen zijn.
        Groet John.

        www.baitstore.nl

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Hoi John,

          Zelf vis ik nooit op zulke afstanden. Ik heb meerdere mensen gesproken en die bevestigen dat het een echt werpkanon is. Hij is ontwikkelt door Wim Oskam voor de lange afstand. Hier nog een link naar een test:



          Groeten
          Dennis
          Carpe Diem

          Reageer

          • john van den broek
            Specimen Hunter
            • 30-03-2003
            • 1089
            • Venray

            #6
            Hoi Dennis,

            bedankt voor de info, zal van de week deze twee hengels gaan kopen, ben helemaal overtuigd.
            Groet John.

            www.baitstore.nl

            Reageer

            • john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

              #7
              Dennis,

              ik heb nu ook de blauwe Sanders Extreme feeders.
              Sta al te popelen om ze uit te gaan proberen.
              Groet John.

              www.baitstore.nl

              Reageer

              • Buster
                Met enige kennis...
                • 21-08-2007
                • 311
                • Lingewaal

                #8
                Ik was nieuwsgierig naar die sanders extreem feeders, en heb er een bekeken. Vond de feeder erg licht, zal waarschijnlijk in de wand dikte en verbindingen zitten, de penverbinding is kort, de afwerking wat minder dan gebruikelijk in de prijsklasse. Het verloop van de ogen is erg netjes gedaan. Verwacht wel dat deze feeder goed gooit en daar gaat het om, al zal ieder dat zelf moeten ervaren. Ik durf deze hengel te kopen voor de Waal.

                Reageer

                • Rinko
                  *************
                  • 14-08-2005
                  • 1117
                  • ********

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                  Hoi John,

                  Ik heb de Sanders Extreme Feeder. Het is een erg fijne hengel met een snelle actie maar toch soepel. Verder is ie erg licht voor een feeder waar je ook 170 gram mee kunt wegzetten, korte afstand wel te verstaan.

                  Men zegt dat de nieuwe Fox Horizon FX1 Feeder exact dezelfde stok is, maar alleen anders afgebouwd en niet blauw gespoten. Deze stok heb ik voor 175 euro in DLD gezien. Voor een tweede feeder ga ik denk ik voor de Fox. Als de blank hetzelfde is, is het mij die 100 euro extra niet waard voor eigenbouw. Ik vraag me af of de Sanders hengels echt veel beter zijn afgebouwd dan de fabrieksuitvoeringen. Misschien kan iemand mij dat vertellen?

                  Groeten
                  Dennis
                  Ik vis met de fox horizon fx 2 op barbeel.
                  Mij is toen verteld dat de sanders feeder exact hetzelfde is, alleen een andere kleur.
                  Het is een fijne feeder, licht, je kunt er grote afstanden mee halen, en voor zo'n werp kanon blijft hij toch vrij parabolisch, geleverd met 4 toppen.
                  Ik heb hem gekocht voor €229,- toen hij net uit was, wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.

                  Reageer

                  • Buster
                    Met enige kennis...
                    • 21-08-2007
                    • 311
                    • Lingewaal

                    #10
                    Op de beurs in Utrecht, de Helederin ijsvogel gezien, en ik was onder de indruk van dit station, vooral de snelle manier van plaatsen sprak mij aan. Zijn er mischien lezers die ervaring met dit matriaal hebben, en deze willen delen met anderen sportvissers. gr Jan.

                    Reageer

                    • reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3497
                      • Asten

                      #11
                      Geen ervaring maar er staat er 1 te koop op marktplaats !
                      Groeten

                      Frank

                      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                      2016 walk-over Blauforlaet !
                      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                      Reageer

                      • Breambuster
                        Met enige kennis...
                        • 12-08-2005
                        • 342

                        #12
                        Ik heb de helderin ook gezien en het ziet er erg netjes en innovatief uit.
                        Ik heb alleen twijfels over het binnenwerk die de snelle plaatsing bewerkstelligen. Als je de kist in weer en wind elke week gebruikt, zou het binnenwerk dan niet gaan roesten? En dan moet ik niet denken aan al het stof en zand die tussen die veren kan komen. Zit er een jaar garantie op de kist en het binnenwerk, dan zijn mijn twijfels weg.

                        Reageer

                        • Buster
                          Met enige kennis...
                          • 21-08-2007
                          • 311
                          • Lingewaal

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                          Geen ervaring maar er staat er 1 te koop op marktplaats !
                          Hoi Frank

                          Ik heb die Heledirn zetel gevonden op marktplaats, had die ijsvogel graag een weekje thuis gehad om te kijken hoe het een en ander werkt. Bedankt voor de tip Jan.

                          Reageer

                          • Buster
                            Met enige kennis...
                            • 21-08-2007
                            • 311
                            • Lingewaal

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Breambuster
                            Ik heb de helderin ook gezien en het ziet er erg netjes en innovatief uit.
                            Ik heb alleen twijfels over het binnenwerk die de snelle plaatsing bewerkstelligen. Als je de kist in weer en wind elke week gebruikt, zou het binnenwerk dan niet gaan roesten? En dan moet ik niet denken aan al het stof en zand die tussen die veren kan komen. Zit er een jaar garantie op de kist en het binnenwerk, dan zijn mijn twijfels weg.
                            Hallo Breambuster.

                            Ik denk dat hoogwaardige matrialen en goed onderhoud veel kan bijdragen aan de levensduur van dit station. Zijn de onderdelen op een langer termijn leverbaar dan kan het een goede inves****** zijn. Gezien de prijs mag je er wel het een en ander van verwachten, want kostbaar is het ding wel. Al zal dat bij echte wedstrijdvissers minder spelen, aangezien het plaatsen weinig tijd kost. Jan.

                            Reageer

                            • Fishergirl
                              Newbie
                              • 05-12-2007
                              • 5
                              • Nieuwegein

                              #15
                              @ Breambuster,

                              Als ik jou was, zou ik voor de praktische vragen gewoon contact opnemen met Heledirn zelf, bijvoorbeeld over de garantietermijn en het materiaal. (Voor zover ik weet zit er überhaupt geen ijzer in het mechanisme, alleen alu en rvs...)

                              Greetz!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎