Colmic X100

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    Colmic X100

    Mensen,

    Ik ben mij momenteel aan het orienteren voor een vaste stok om mee kunnen in het wedstrijdvissen.
    Met het oog op de toekomst, hoofdzakelijke brasemvangsten op Julianakanaal + Maas is mijn oogevallen op deze stok. Colmic x100 11,5 mtr pack. Deze stok is pas sinds dit jaar op de markt. Graag julie mening over deze stok.
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    #2
    Miemand bekend met deze stok? Het schijnt de opvolger van de x30 en x40 te zijn. Zo werd mij verteld door de vertegenwoordiger.
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"

    Reageer

    • esperto
      Sportvisser
      • 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

      #3
      Ik neem aan dat je voor de dunnere x-reeks omwille van de kleinere windgevoeligheid?
      Normaal gezien kan je niets fout doen met die stok. Het enige alternatief dat ik zou overwegen is de carpodromo max, deze stok kan nog meer aan, je boet een beetje aan strakheid in, maar je krijgt er veel power voor, en zeker in omstandigheden met veel wind hoef je met deze stok niets te vrezen.
      Hoe dan ook, ik wens je veel succes met de zoektocht.
      Nog 2 tips:
      *Kijk goed uit in welke samenstelling je een pack krijgt, de prijzen bij winkeliers verschillen al eens, maar de pakketsamenstellingen ook (minder kits, goekopere kits,...)
      *Heb het lef om veel van je top af te doen. Van mijn topdelen schieten nog +- 15 cm over. Hoe meer je afdoet, hoe strakker je stok en hoe beter je elastiek werkt. Natuurlijk is het zonde van je stok, maar het verschil is meer dan de moeite waard.

      Reageer

      • Robin
        Vaste stok & Feeder
        • 26-11-2006
        • 490
        • Meerssen

        #4
        Esperto, heb op de colmic site nagetrokken wat in het pack behoord te zitten: 1x 4delige topset van HM M35 carbon en talon om ook eens op op 10 mtr te vissen. alles iin kokers + foudraal. De winkelier leverde hier als extra service nog een 3delige topset bij. De bekende zaak uit Ittervoort.

        Gezien bovenstaande wateren waar ik hem wil gebruiken lijkt mij de carpdromo aan de zware kant. Ik overweeg nog om een 5de deel los te bestellen, diep water dan mis ik lengte van mijn topset en evt 2 extra losse toppen aan te schaffen voor de voorn visserij.
        groetjes Robin

        "De beste tijd moet nog komen"

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎