Je nieuwe aankopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gerrit Bakker
    replied
    Tafel met worst ed. is niet nodig, de laatste keren vissen had ik zelfs geen tijd om mijn brood op te eten en heb ik 2 dagen met spierpijn in mijn rechterarm rond gelopen. (laatste vangst was dan ook 18,9Kg)
    Met deze stoel is het wel een heel stuk prettiger zitten en is 6 uur zitten geen opgave maar gewoon lekker zitten.

    Ik had gezien dat Sparklingman zo'n stoel had maar niet echt opgelet wat voor merk het was.
    Na de forumdag weer met flinke spierpijn naar huis gegaan en een paar dagen last van mijn rug gehad (kan ook van het leggen van 60 x 60cm tegels zijn gekomen) maar toen toch eens op zoek gegaan naar een deftige stoel en het bleek een Fix2 te zijn die gewoon op mijn Fix2 koffer paste.
    Ik moest wel de bovenste lade iets aanpassen (schroeven van de stoel drukken op de lade waardoor deze niet open wilde) maar heb dit nu zo gemaakt dat ik de stoel achterover kan klappen, de lade uitschuiven en dan de stoel terugklikken met als voordeel dat de lade nu ook meteen gefixeerd is.
    Enig nadeel is dat nu mijn visaanhanger te laag is en als ik alles op wil bergen moet eerst de stoel er af (volgende aanhanger wordt dus 10 cm hoger)
    Ik heb deze stoel gekocht in Dendermonde (Belgenland) aangezien hij in Nederland nergens op voorraad was.

    Laat een reactie achter:


  • Henso
    replied
    Goede middag Gerrit,
    Een pracht van een visstoel heb je daar, nu nog een tafel voor de benodigde stukjes worst en kaas en je zit helemaal als een koning.
    Maar inderdaad als je een poos op een vismand zit krijg je op den duur wel spierpijn en wordt je stram en stijf zodat het niet leuk meer is.
    Maar wat is dit voor een stoel, en hoe kom je eraan??

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    mijn nieuwste aanschaf ivm. de nodige rugpijn na een lange sessie


    nu nog iets zien te vinden wat helpt tegen de spierpijn als je zoveel vis op 1 dag vangt.


    welgeteld 18,9 kilo in goed 6 uurtjes

    suc6

    Gerrit

    Laat een reactie achter:


  • Rolla
    replied


    Omdat ik op zoek was naar een tas voor al mijn kunstaas en toebehoren bovenstaande tas op Marktplaats gekocht. Is een nieuwe tas welke nog keurig netjes verpakt
    zat in het originele plastic met bescherming om de ritsen.

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Er moet een goede combinatie zijn in stijfheid van de hengel en stroming.
    Een hengel die totaal niet meegeeft zal ook niets opvangen als de stroming wisselt (en dat gebeurd op de ijssel vol in de stroming elke sec), een hengel die teveel meegeeft kan ook de korf van de plek trekken als hij terugveert en met teveel beweging in de hengel is het moeilijker aanbeten te herkennen.

    Laat een reactie achter:


  • Bert Kamp
    replied
    Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd zonder ankers, zal woensdag of donderdag eens kijken hoe dat gaat.
    Wat de invloed van de hengel betreft, aan een stijve pook zal het lood eerder op de loop gaan dan aan een hengel die meegeeft maar daar is niet iedereen zich van bewust.

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Je kunt nu gewoon vol in de stroming op ongeveer 35m met 60 gram vissen zonder ankers. Maar laatst was er een wedstrijd en daar zag ik ze ook met 80 gram en ankers vissen terwijl ik 50m verderop zat en gewoon met 60 gram zat te vissen. (mijn buurman viste met een andere lijn en had wel 80 gram nodig op dezelfde afstand)

    Of je korf gaat rollen is inderdaad niet alleen afhankelijk van de zwaarte van je korf maar ook de vorm van je korf, de manier waarop het lood aan de korf zit en natuurlijk de lijndruk.
    Vandaar dat ik ook heel kritisch ben bij de aankoop van mijn gevlochten lijnen.
    Maar ook die lijn zegt niet alles, ook de manier waarop deze in het water ligt, de manier van afsteunen en zelfs welke hengel je hebt bepaald of je korf blijft liggen of gaat rollen.
    Op de ijssel is het meestal zo dat hoe lichter je kunt vissen (hoe beter je de techniek op stromend water onder de knie hebt) des te groter de kans om vis te vangen.

    Laat een reactie achter:


  • Bert Kamp
    replied
    Je zegt anders net dat je die lage korven wil gaan gebruiken als het hard stroomt.
    Ik denk dat ik niet met 50/60 gram op dezelfde afstand zou kunnen vissen, dan moet ik zwaarder gaan en dan kom je ook al gauw bij een zwaardere hengel terecht.
    Geen probleem als je toch te veel hengels hebt maar mijn zwaarste is op dit moment 'maar' 115 gram, ik kan dus met ankerkorven met een lichtere hengel vissen.
    Ik vraag me trouwens af of korven wel zo snel gaan rollen, denk eerder dat ze meegesleept worden door de lijndruk, maar dat is weer een heel andere discussie.

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Nee, waarom?
    Ankerkorven gebruik ik alleen als het echt hard stroomt en nu is het gewoon een tam riviertje.

    Laat een reactie achter:


  • Bert Kamp
    replied
    Gebruik je geen ankerkorven ?
    Ik kan op het moment bij Zwolle met 50/60 gram prima vissen op 40/50 meter.

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Klopt, nu regent het een beetje te veel maar als het weer een weekend droog is ga ik weer richting de Ijssel om de nieuwe korven en nieuwe feeder uit te proberen.

    Aan de rechter kant zie je kleinere maar juist langere korven, deze hebben een deksel om de onderkant af te sluiten maar die kun je ook verwijderen.
    Mijn ervaring is dat als het hard stroomt dat het vlak aan de bodem veel minder hard stroomt dan iets er boven. Vandaar dat ik deze lage korven wil gaan gebruiken in de hoop dat deze met minder lood toch minder snel gaan rollen.

    Laat een reactie achter:


  • Rolla
    replied
    Molentasjes gebruik ik ook, maar ik heb ze van Shimano. Deze hebben een transparante bovenkant, zodat je kunt zien welke molen er in zit.



    Dit is de large uitvoering en daar passen met gemak ook kleine bigpit molens in.

    Een feederhengel met 100 euro korting is niet verkeerd. Deze ga je neem ik aan op de IJssel in zetten?

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Vandaag mijn voorraad korven maar eens aangevuld aangezien in de loop der jaren de voorraad 60, 70 en 80 grams korven toch het nodige is geslonken en nu met de lage waterstanden je geen 100+ korven nodig hebt.
    wat extra korven.jpg
    Dus meteen maar verschillende nieuwe modellen gekocht om uit te proberen wat het beste bevalt.
    Verder kwam ik nog een molentas tegen van Fox zodat er goed beschermd een extra molen mee kan, kwam ik een extra donkere zonnebril tegen (erg handig als je hoog af moet steunen en telkens tegen een felle achtergrond moet kijken)
    en................. toen kwam ik nog een heel mooie feeder tegen...............
    ja ik weet het ik heb er al ik weet niet hoeveel maar deze voelde heerlijk in de hand, was geschikt tot 140 gram mooi afgewerkt en 4m20 lang dus perfect geschikt om de komende maanden in te gaan zetten.
    Toen ze ook nog met een erg leuke prijs aan kwamen (ruim 100 euro korting) kon ik hem niet laten staan.
    Enig nadeel was wel dat er maar 2 toppen bij zitten, dus even in mijn eigen magazijn kijken of er extra passende toppen tussen zitten.

    Laat een reactie achter:


  • Rolla
    replied
    Ik kwam gisterochtend tot de ontdekking dat de bodem van mijn foudraal aan een zijde los gelaten had. Ik dacht dit nog wel te kunnen herstellen middels lijm, maar
    thuis bij nadere inspectie bleek er ook al een gat onder in het foudraal te zitten. Ik heb 5 jaar plezier had van het foudraal, maar nu besloten een andere aan te schaffen.



    Na enige zoekwerk bovenstaand foudraal nog kunnen vinden voor een acceptabele prijs. Dit is de uitvoering voor 7 kokers en beschikt over 2 zijvakken. Ik heb ook naar
    andere merken gekeken, of ze zijn te duur en/of te kort voor mijn vaste stok.

    Als alles mee zit heb ik het foudraal morgen in huis.

    Laat een reactie achter:


  • shfeeder
    replied
    Vrijdag bij visdeal.nl een nieuwe molen aangeschaft de okuma cmb 340m 350 gram met baitrunner voor me ultra light feeder en spiderwire gevlochten lijn gekocht 150 0.08 7.3 kg

    Laat een reactie achter:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎