Visserslatijn op bezoek bij... Ton Ruijs

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gerrit Bakker
    replied
    De antwoorden op de vragen staan nu online in een nieuw topic en is hier te vinden

    Maandelijks gaat Visserslatijn op bezoek bij een bekende naam in het hengelsport en stelt hem of haar jouw vragen. <br>Doe mee en win een Visserslatijn t-shirt.


    suc6

    Gerrit

    Laat een reactie achter:


  • Gerrit Bakker
    replied
    Ivm. privé omstandigheden is Ton op dit moment niet in staat onze vragen op korte termijn te beantwoorden.
    Zodra we weer bericht van hem ontvangen zullen de antwoorden hier verschijnen.

    suc6

    Gerrit

    Laat een reactie achter:


  • lolo
    replied
    Gelijk maar de topic even gesloten .
    Ik neem de vragen mee naar Ton , en zoals altijd zal de laatste vraag aan Ton zijn welk van de vragen hij een T-shirt waard vond om weg te geven .

    Tot zo ver jullie horen .

    Laat een reactie achter:


  • lolo
    replied
    Zodra Ton tijd hebt. Dat is iets wat ik niet in de hand hebt ,maar er wordt aan gewerkt. Je bent altijd afhankelijk van anderen.Plus moet ik ook maar kunnen .En omdat het eenmaal allemaal vrijwillig is kost het wat meer tijd. Al zal ik soms van me hobby mijn werk willen maken maarja blijven dromen

    Laat een reactie achter:


  • Foxdonut
    replied
    Wanneer wordt het interview geplaatst eigenlijk? Ben benieuwd, zie interessante vragen er tussen staan!

    Laat een reactie achter:


  • rende
    replied
    Grijp je bij groter en stromend water ook wel eens naar de bolo of blijf je trouw aan de matchhengel? En waarom dan wel/niet?

    Laat een reactie achter:


  • henkus
    replied
    Een heel wat jaartjes geleden waren er veel engels matchvissers die grote fan waren van het gebruik van molens met eeb half gesloten kap (Abu 504)
    Hier in nederland is dat nooit een succes geworden (door het vrij kleine matchwereldje en nederland?).

    heb je zelf ervaring met deze molens en hoe sta je tegenover het gebruik hiervan tijdens het matchvissen?

    Laat een reactie achter:


  • Ron
    replied
    Hallo meneer Ruijs,

    Ik heb een kunnan matchhengel van 25 jaar oud, 3,9 meter.
    Ik hoorde dat er veel vissers gebuik maken van een lijnklip met matchen.
    Ik heb dat ook geprobeerd, maar gooi soms te hard en dan weer de montage in de knel.
    Wat is uw mening over de lijnklip en wanneer kan of moet je die gebruiken?
    Wat is de ideale lengte van de matchhengel?
    Wat is de ideale knoop voor een stuitje voor de slider?
    Ik ben net als Frislan Viking benieuwd wat de beste methode is voor het peilen met de slider en vaste montage.

    Laat een reactie achter:


  • lolo
    replied
    Ook nog een vraag hoe is de samwerking tussen jou en shimano tot stand gekomen?

    Laat een reactie achter:


  • Kosmozz
    replied
    Beste Ton,

    Hoe zie jij de toekomst van de Nederlandse visserij inclusief matchvisserij? Gokt Shimano op een meer commerciele visserij, zoals in de UK?

    Vriendelijke groet,
    Dennis

    Laat een reactie achter:


  • SvVoorden
    replied
    Dag Ton,

    Ik zit nogal eens op dit forum en zal dan ook maar eens een vraag stellen!
    - Je hebt natuurlijk verschillende disciplines zoals, slider, vaste montages en het driften. Welke visserij vind je de mooiste van de drie?

    - Denk je dat er met de verandering van de visstand (minder brasem bv) en het helderder worden van het water niet een belangrijkere rol kan ontstaan voor de matchvisserij tijdens wedstrijden op veel kanalen etc. en de matchhengel soms de doorslag kan geven tijdens wedstrijden?

    Laat een reactie achter:


  • Tim1995
    replied
    Heb jij ooit naar iemand opgekeken in ht visserswereldje, waarvan je zegt die zou ik ook willen zijn ?
    Dat hoeft daarom geen topvisser te zijn, iemand waarvan je zegt daar kijk ik naar op.

    Laat een reactie achter:


  • willie
    replied
    wat heb je allemaal nodig om te beginnen met matchen op een stilstaand water 3meter diep, matchhengel heb ik staat al jaren lang op zolder.
    wat voor lijn (dikte):
    wat voor gewicht en soort dobbers:
    wartels:
    hoe uit te loden:

    gr. wilfried

    Laat een reactie achter:


  • lolo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lwes
    Ik ben zelf dan wel geen matchvisser maar heb wel enkele vragen omdat de match mij toch wel intrigeert.

    Waar haal je voor zelf je voldoening en plezier uit als je met de match vist?????

    Waarom prefereer je de match boven de Feeder als je op afstanden van 35 a 45 meter moet gaan vissen. En de dieptes meer als 6 a 7 meter zijn. Ik weet in sommige wedstrijden kan en mag het niet anders.
    Maar mijns inziens als je in wedstrijden veel wilt vangen dan is de feeder effectiever.

    Wat is volgens jou de minimale lengte die een match hengel moet hebben en welke lijn (soort/ dikte etc.) is het ideaals voor op je molen.

    Zo zou ik nog wel meer vragen kunnen bedenken maar ja er zijn ook nog genoeg andere mensen die vragen willen stellen.

    Luciën
    Ik quote hem even .
    Stel dan gerust je vraag nogmaals onder een nieuw bericht .
    Het zal dan iets meer overzicht geven in de vragen wat Ton beter dan kan toe lichten .
    nogmaals vraag maar raak want hij vind het geweldig .
    Juist de match want ik weet als het aan Ton zal liggen waren er alleen maar matchwedstrijden

    Laat een reactie achter:


  • Foxdonut
    replied
    Hoe bent u echt goed geworden in het matchvissen? Het lijkt me dat om het matchvissen in al haar disciplines goed onder de knie te krijgen aardig wat tijd kost en wedstrijden niet altijd het goede terrein zijn om het in de praktijk te brengen. Dit vanwege de effeciiviteit van de feeder vs. de match zoals hiervoor al gezegd.

    Betekent het dat u menig vrije training opgeofferd hebt om de match goed onder de knie te krijgen? En wat betekend het feit dat het matchvissen zo'n ondergeschoven kindje is in het wedstrijdwereldje voor Nederland om competitief mee te doen op een EK of WK?

    Laat een reactie achter:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎