Aas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
    • 362
    • Nuenen

Aas

Op mijn visstek zit voornamelijk voorn maar ook zeelt baars, snoek, en wat karper.

De karper laat zich niet makkelijk vangen. Ik wil graag proberen de karper te haken (vaste hengel) maar het lukt me steeds niet. Ik vis vooral met maden, mestpieren en mais.

Iemand een gouden tip?
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

Ik zou proberen met mais er twee of drie op de lijn en een op de haak.
    Ook wil het wel eens net beter gaan met een bol deeg van minimaal 2 cm en een beetje aangemaakt met aardebeien smaak.
    En soms wil een ouderwetse pluim (flink groot) het ook goed doen.
    Ook regelmatig wisselen van aas.

Tevens zou ik goed op het water letten en zoeken bij je voerplek naar belletjes en of kringetjes.
    Indien die er zijn het aas heel langzaam er naar toe slepen.
    Dikwijls na een keer of drie vier de vis volgen wil hij uiteindelijk toch het aas pakken.

Hopelijk heb je er wat aan.
    Jos.

Reageer

• John67
      Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
      • 362
      • Nuenen

Mais ol de lijn? Wat is dat?

Reageer

• pastoor
        ...
        • 02-02-2003
        • 1112
        • Drongelen

De haak helemaal door de mais doen en zo schuif je de mais op de lijn.
        Voor karper kun je er best 2 of 3 extra bij zetten.
        Voordeel kan ook nog zijn als je er een op de haak zet en de tweede op het steeltje van de haak zet is heel de haak niet meer zichtbaar of voelbaar.

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2369
          • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door John67
          Op mijn visstek zit voornamelijk voorn maar ook zeelt baars, snoek, en wat karper.

De karper laat zich niet makkelijk vangen. Ik wil graag proberen de karper te haken (vaste hengel) maar het lukt me steeds niet. Ik vis vooral met maden, mestpieren en mais.

Iemand een gouden tip?
          Als je gericht karper wilt vangen dan zou je eens kunnen proberen om geen grondvoer te gebruiken, maar enkel te voeren met 4 mm pellets en maiskorrels. Als haakaas dan een 6 of 8 mm pellet in een baitbandje of 1 of 2 maiskorrels op een hair. Een andere optie is om een pellet voor op de haak te gebruiken. Die kun je kant en klaar kopen, maar je kunt ze ook zelf maken door expander pellets te gebruiken

Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• John67
            Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
            • 362
            • Nuenen

Ok. De pest vwb mais is dat er ook relatief kleine voorn zit. Ik denk vaak dat die te klein zijn om een hele maiskorrel te happen: gevolg heel veel aktie op de dobber maar bij aanslaan heel veel missers. Vraag me af of dat bij mais op de lijn niet anders zal zijn.

Moet wel zeggen: de mooiste (:grootste) voorns díe ik wel haak zijn meestal op een kleine maiskorrel, dat dan weer wel ;-)

Reageer

• bart125
              van alles wat

• 03-11-2020
              • 189
              • A

kunnen ook kreeften zijn.
              meestal valt het wel mee met voorns als je meer dan 1 maiskorrel op de haak of op een hair zet

Reageer

Working...