X2 haakaanzetter

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
    • 362
    • Nuenen

X2 haakaanzetter

Iemand ervaring met x2 haakaanzetter?
  • bart125
    van alles wat

• 03-11-2020
    • 189
    • A

een leesbril is goedkoper.

Reageer

• Chris Ramakers
      Newbie

• 14-08-2016
      • 17
      • Thorn

Door mijn leeftijd is het aanzetten van haken ook voor mij een probleem geworden. Mijn ogen zijn niet meer zo goed, maar dat is op te lossen met een vergrotende bril. Een groter probleem is het gevoel in de toppen van mijn vingers. Klein spul vasthouden is voor mij een probleem en gezien het feit dat ik vis met haaknummers tot 20, zul je wel begrijpen wat ik bedoel. Daarom heb ik de Roelarie aangeschaft. Een apparaat waar je niet alleen haken mee kunt knopen, maar ook alle lengtes onderlijnen kunt maken. Het vergt enige oefening maar ik ben er enorm mee geholpen. Op een druilerige middag maak ik 84 onderlijnen voor vaste stok en feeder. Het apparaat kost rond de 50 euro. Misschien iets voor jou.
      Groetjes,
      Chris

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2369
        • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door bart125
        een leesbril is goedkoper.
        Ik ben brildragend en die kleine haakjes met de hand aan die dunne lijntjes knopen blijft lastig.

Ik gebruik de Stonfo haakaanzetter en daarmee gaat het prima.

Om de onderlijnen telkens op de juiste lengte te krijgen, maak ik gebruik van de pennetjes in de Guru rig box.
        Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• John67
          Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
          • 362
          • Nuenen

Even iets anders: ik verbaas me er steeds weer over dat de prijs van een setje kant-en-klare onderlijnen van een goed merk (veel combinaties mogelijk: haakmaat, lijnlengte, lijndiameter) soms nog wel goedkoper zijn dan dat je ze zelf zou maken. Wat is jullie beweegreden om dat tóch zelf te doen?

Reageer

• Rolla
            Allroundvisser

• 03-05-2009
            • 2369
            • Ter Apel

Een zakje haakjes (Gamakatsu 1810B) bevat 25 stuks en kost 3,49 euro. Per haak is dat (3,49 / 25) 0,1396 euro.

Een rolletje (100 m G-line) kost 5,49 euro.

Uit een rolletje kun je grofweg 90 onderlijnen halen. Dat is dus 5,49 / 90 = 0,061 per onderlijn.

Een kant en klare onderlijn van een meter kost 0,1396 + 0,061 = 0,2006 euro. Voor 10 stuks is dat 2,006 euro.

Een verpakking onderlijnen à 10 stuks kost 3,19 euro.

Dus zelf knopen is in dit geval voordeliger en daarom knoop ik de meeste feeder en vaste stok onderlijnen ook zelf.

Alleen voor de method feeder heb ik ook een aantal kant en klare onderlijnen, omdat die wel voorradig waren en de losse haakjes niet.
            Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• John67
              Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
              • 362
              • Nuenen

Ik zie 10 stuks Ultimate 45 cm. onderlijnen haakmaat 18, 10/100 voor €1,99

Reageer

• bart125
                van alles wat

• 03-11-2020
                • 189
                • A

ik snap eigenlijk niet dat mensen zo nodig met haakje nr. 20 willen vissen
                ik ga eigenlijk nooit kleiner dan nummer 12 en daar vang ik zelfs bittervoorntjes en baarsjes van ca. 4 cm mee met mijn torrenpikkertje

die apparaatjes zullen wel werken.
                maar op het moment kan ik primma zonder.

ps. mijn vrouw is opticien die kan je prima aan een bril helpen waarmee je die haakjes weer goed kan zien.
                je moet het alleen vertellen zodat ze de sterkte kunnen afstemmen om de afstand van je handen ten opzichten van je ogen

Reageer

• Chris Ramakers
                  Newbie

• 14-08-2016
                  • 17
                  • Thorn

Het gaat niet alleen om de ogen. Het gevoel in de toppen van de vingers is het belangrijkst. Vroeger kon ik de haken aan het water aanknopen, maar dat is geweest. Gekochte onderlijnen zitten meestal opgerrold verpakt. Vooral feeder onderlijnen vanwege de lengte. Geen gevoel in de vingertoppen en een beetje wind. Kun je je het geklooi voorstellen?
                  Chris

Reageer

• John67
                    Nooit uitgeleerd...

• 26-09-2020
                    • 362
                    • Nuenen

Kan me wel voorstellen dat het maken van onderlijnen op een druilerige zondag met een kop koffie en een lekker muziekje erbij therapeutisch werkt.

Reageer

Working...